/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering af CD-RW.
Fra : Myns
Vist : 407 gange
20 point
Dato : 27-07-03 16:26

Jeg har købt 10 stk. FUJIFILM CD-RW 700 MB unformatted, nu vil jeg gerne vide hvordan jeg gør det. På forhånd tak.
MVH Myns

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-03 16:28

Hvilket brænderprogram bruger du.
Emesen.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 27-07-03 16:42

Jeg bruger nero
Myns

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 27-07-03 17:11

Hejsa.. Det lader til at Emesen. sover…

Når du har startet Nero op og lukker den wizart der starter op.. vælger du ”Recorder” og så ”Erase ReWritable” så kommer der en menu hvor du har mugligheden for at vælge ”Quick eller Fuld erase” og så vælger du erase..

PS. Jeg vælger altid Quick..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-03 17:15

Godt buch78!
For jeg bruger Easy CD, og kan ikke rigtig huske NERO.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-03 18:31

Jeg mener du skal installere NERO's InCD først, den lægger sig i din taskbar og der kan du vælge format cd-rw. Noget andet er, at du skal overveje bare at bruge dine cd-rw som almindelige cd'er så kan du vælge som buch78 siger, bare at vælge erase, så slettes nemlig indholdet af cd-rw'en så du kan bruge den til nye data

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 27-07-03 18:38

Det virke altså ikke øv øv øv!!!!!!!!!!!!!!!
myns

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-03 18:58

InCD virker ikke?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-03 19:07

InCD findes på den nero cd du sandsynligvis fik sammen med din brænder

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-03 19:14

Myns!
Har du kørt med din brænder, har du brændt på alm. CD
Har du lagt nogen driver ind fra den CD-rom der fulgte med brænderen.
Var der 2 CD-rom med brænderen.
Har du været i egenskaber og se om der står nogle gule ????
Hvis du har nero programmet inde hvad sker der når du starter programmet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 19:19

jeg har lige opdateret min nero så vis du har en nero software cd så skulle du også kunne,det kan måske løse dit problem,snup lige en bruger manuel med>

Free Nero 6 Update

http://www.nero.com/en/nero-up.php

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 19:23

men der er kun disse sprog moduler endnu men det kan ændres senere når der kommer et dansk sprog modul

http://www.nero.com/en/631898252851719.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 19:28

Forresten når jeg smider en uformattet cd-rw i min brænder så kommer in-cd
automatisk frem og tilbyder at formattere den,så jeg kan bruge den til lager.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 27-07-03 21:15

Det virker stadig væk ikke, selvom jeg nu har installeret nero 6 update. Kan det være fordi min brænder 8x4x32x har for lav speed, på CD-RW står der 4x10x HIGH SPEED.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 21:59

nej det skulle ikke være et problem,prøv at gå ind i start>programmer>ahead nero>tool kit>nero drive speed(åben)>andet og se om din brænder står der,vis
ikke så tryk på find og se om det virker du skal nok sætte en data cd i drevet.Prøv også at kør nero info tool,så vil du få alle info om dine drev.
Jeg bliven nød til at løbe held og lykke med foretagenet.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 22:02

prøv at sætte IN-cd til at starte med windows og smid en helt ny cd-rw i drevet efter du har genstartet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-03 22:59

Jo det er netop problemet! Du kan ikke bruge high speed cdrw i din brænder. Den er simpelthen ikke designet til det! Se evt. http://lists.berlios.de/pipermail/cdrecord-support/2003-February/000761.html Du skal bruge normale cdrw der understøtter op til 4 gange genskriv

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 28-07-03 21:15

Hej manse9933 og tedd.
Tak for hjælpen. Det er rigtigt som tedd siger med speeden. Så jeg må bare købe nogle skiver som passer til min brænder
Myns

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-07-03 00:31

Eller en ny brænder Jeg kan anbefale en liteon 52X24X52. Fås til omkring 500

Kommentar
Fra : RLT

Dato : 31-07-03 16:21

Bemærk LIGE at Easy CD & Nero IKKE samarbejder særlig godt på samme maskine derfor skal man vælge hvilken man vil bruge ellers kan det det give nogle STORE problemer

Rene

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 01-08-03 03:24

vær venlig at accepter svaret og lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 02-08-03 15:45

jeg accepterer og lukker spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 05-07-04 00:03

Tak for svaret tedd.