/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
#*¤@ Datoformat i SQL-Server
Fra : stk
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 04-01-02 12:23

Jeg prøver at sætte en dato ind i MS SQL-Server 7.0 via en Stored Procedure.
SP får datoen fra en ASP side, der kontrollere on datoen er gyldig vha. IsDate funktionen. Hvis det er en gyldig dato, bruges DateValue til at formatere datoen efter den aktuelle localesetting. Men hvorfor f..... insisterer SQL-Server på at få datoen i formatet mm-dd-yy?
Jeg ved, jeg kan bruge SET DATEFORMAT, men jeg vil hellere have at SQL-Server acceptere en lokal dato.

stefan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-01-02 21:18

"stk" <stk.news@kandu.dk> wrote in message
news:J8gZ7.11884$Zm5.1142189@news000.worldonline.dk...
> Jeg prøver at sætte en dato ind i MS SQL-Server 7.0 via en Stored
> Procedure.
> SP får datoen fra en ASP side, der kontrollere on datoen er gyldig vha.
> IsDate funktionen. Hvis det er en gyldig dato, bruges DateValue til at
> formatere datoen efter den aktuelle localesetting. Men hvorfor f.....
> insisterer SQL-Server på at få datoen i formatet mm-dd-yy?

Drop DateValue i dit script og brug Convert i din T-SQL
Kik i BOL efter syntaks etc

mvh/Peter Lykkegaard

Accepteret svar
Fra : soccer

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-02 00:36

Du skal vide hvordan din dato er formateret, i forhold til det, du sætter ind i SQL-basen.

Hvordan kan basen vide om 050102 betyder
5/1 2002 eller 1/5 2002 eller 1/2 2005 eller 2/1 2005 eller 5/2 2001 eller 2/5 2001

Så benyt dig af CONVERT i din Insert-commando.

Her er et eksempel:

ASPDATO indeholder din dato i formatet dd/mm/yyyy
103 er stylekoden for dette format (Der findes mange forskellige formater. Find dem i manualen til SqlServer).

Insert Tabellen(Datoen)
Values ( convert (datetime,ASPDATO, 103))

MVH Soccer

Kommentar
Fra : stk

Dato : 07-01-02 08:55

CONVERT er ikke helt det, jeg søger. Programmet skal kunne køre på forskellige landekoder og selv finde det rigtige datoformat. Mit program virker fint på en engelsk maskine, men på tysk brokker sql'en sig. Jeg kunne lave en tabel med style-koder og lade brugeren vælge en, men jeg vil helst have, at sql'en følger computerens opsætning.

stefan