/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
? Oversætnings program ?
Fra : Timberjack
Vist : 1216 gange
50 point
Dato : 26-07-03 18:46

Jeg har en meget svær engelskbog som desvære ikke kan fås på dansk,
kan man så få et program der oversætter tæksten til dansk hvis at man
scanner en side af bogen ind på computeren?
Hvis man kan, hvor så?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-03 20:45

189 $ : http://pchousecalls.net/andromedia/uw2klist.htm
389.95 $ : http://www.judaicawebstore.com/store/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=001&Product_Code=Tes+11-1&Category_Code=CAT0411

Billigt i forhold til hvis du skal have et oversættelses bureau/firma til at gøre det, men pebrede priser hvis du kun skal oversætte denne ene bog.

Jeg har ikke kunne finde nogle shareware/freeware programmer til dig.

Der findes en del ordbøger i elektronisk format. Hvad med sådan en?

Gratis og simpel oversættelse online : http://www.freedict.com/onldict/dan.html
Den kan dog ikke så mange svære ord. Hvad det så er?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-03 20:48

Ordbøger i massevis : http://cst.dk/ordbog/#TWengelsk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-07-03 21:37

Timberjack ? oversættelsesprogram
jeg købte for et par år siden et oversættelsesprogram der hedder
Universal translator 2000 (stor pris)
det forsøger at oversætte hele sider på engang
hver gang det skal oversætte et ord vælger programmet det første mulige ord,
med det resultat at det bliver oversat som noget hel uforstålig volapyk
eks. et sæt af kort i kabale bliver oversat til et tøjsæt
jeg bruger istedet "Politikens engelsk-dansk" som jeg har lånt på biblioteket
det kan ikke bruges i billeder, men virker fint i explorer og word mm
man peger blot på ordet med musen og oversættelsen kommer i et popup vindue.
det du ønsker er jeg næsten hel sikker ikke kan lade sig gøre
jeg bruger også et program med flere sprog
WordPoint Quicktionary, jeg tror det kostede mig ca. 400-kr
hilsen ferik

Kommentar
Fra : nullermanden

Dato : 16-08-03 17:20

husk lige, du skal ha' et ordentligt OCR-program, hvis det skal kunne lade sig gøre. Omnipage Pro er fint, ellers er der ABBYY FineREader, som er mit eget foretrukne. Uden et ordentligt OCR-program, får du ikke scannet din side ind som ordentlig, redigerbar tekst - men kun som billede.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:06

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>