/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki RMX, tandhjul og Udstødning - tun~
Fra : AbsoluteBaby
Vist : 4536 gange
50 point
Dato : 25-07-03 18:25

Har nogle spørgsmål ang RMX´en..

Jeg har tænkt mig at købe den fra ny.

nr 1: Afstemning..Skal den være gul eller blå? Og gerne grunde til hvorfor :)

nr 2: NÅR den skal tunes, skal det være med tandhjul og udstødning, hvilken udstødning er bedst? er det metrakits? eller er det turbokits noget dyrere med mc dæmper på? kan bla ses på scooter-shoppen.dk
Og hvilke tandhjul skal det være? for og bagtandhjul. Hvordan hænger det sammen med tandhulene og topfart/optræk? mht størrelser på tandhjulene.

nr 3: Jeg har hørt en rmx motor IKKE har godt af at blive tunet på "traditionel" vis med cylinder,stempel,top og alt det der. Den kan simpelthen ikke holde til det.Passer det?

Kommentar
Fra : innleggen

Dato : 25-07-03 19:24

jeg ved ikke med spørgsmål 2 og 3 men jeg synes den skal være gul fordi, blå er normalt, men gul giver respekt og vækker opsigt!

Mvh Innleggen

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 25-07-03 19:57

NR.1 Jeg synes også du burde vælge gul.
NR.2 Jeg kender en som har en smx, han har skiftet bagtandhjulet og fået en turbokit udst. på.
Den kører 85-90 har den fedeste lyd og en godt optræk (Ikke noget der kan rykke på baghjul,men kan stadig rykke fra de fleste)
NR.3 Ved jeg ikke noget om.

Håber du kunne bruge mine erfaringer.

Kommentar
Fra : anderslp

Dato : 26-07-03 11:27

Til nummer 3: Passer ingen steder så længe man skifter til en racer krumtap og skifter til en "tungere" gearing så motoren ikke tar så mange omdrejninger den går helt i smadder.

Kommentar
Fra : Frank_o

Dato : 04-10-04 15:48

Du kan eventuelt kører med en gearing som fx 13-50 eller 13-48... Det kan måske tage lidt at optrækket, men så kan du også bruge en indsugnings forstræker det skulle give den i optræk, men pas på med at satte den på for dn skal nemlig sidder 100% rigtigt for at få den fulde effekt ud af den.... Hvis du så har tunudstødning og en af de to gearinger kan du godt komme op på 95-100km.....
Mhv Frank

Kommentar
Fra : badbenze

Dato : 12-10-04 12:19

Du kan også bare pille din plumb i udstødningen (den sidder i sammen-svejsningen lige efter forrøret som er den tykke del som munder ud fra din cylinder) og give den en 12-50 gearing... det har jeg gjort med min og den kører 80, og det er jo hverken for langsomt eller for hurtigt, og med de her indstillinger får den en god mellem acceleration, og en stille og rolig optræk(ikke dårlig, men heller ikke den bedste) og så kan den også gå på hjul hvis du starter i første, holder koblingen inde, gir den en masse ryk i håndtaget så du kommer op i høje omdrejninger, og så stille gir slip på koblingen... så sker der ting og sager!

ps.
1) Blå for gul er alt for opsigtsvækkende
2)som jeg har nævnt oven over...
3)"anderslp" har fundstændig ret... bare sørg for at dit tun kommer til at passe ordenligt sammen og du køber den rigtige kvalitet så sker der intet!!! Gå ind og kig på www.rmx.dk der er en masse god info om den fedeste knallert på jorden!

Held med den!