/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Motor vil ikke starte
Fra : balderkaiser
Vist : 572 gange
20 point
Dato : 25-07-03 11:10

Jeg har en Mariner påhængsmotor som jeg ikke kan få liv i. Jeg har skiftet tændspole sådan at den nu slår gnist. Der er god kompresion og når tændrøret tages ud og svinghjulet drejes ses tydelig benzin tåge. Når jeg prøver at starte den er den ikke en gang lige ved.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-07-03 11:15

Hvor længe har den stået med benzin i tanken? hvis benzinen er over et halv år gammel kan det godt begynde at give antændelsesproblemer!
mvh ole

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-07-03 11:56

Hej

Hej jeg havede et problem med en Marina det var svært at finde.. Den tog vand ind på grund at tæring i blokken...
Hvis det er den har 2 cylinder kan du tage det ene tændrør ud og starte den på en cylynder og se om det går...
Hvis du så holder hoget op foran det hul der ikke er tændrør kan du opsamle det den bblæser ud det må ikke indeholde vand.
Og derefter gør det modsatte med den anden cylynder.
Er der vand i, er hul imellem blok og cylinder.
- Hvordan passer tænde tider? Efter du har skiftet tændspole,, Er det det rigtige sted platinerne slutter ?
(stædetidspunkt er vist med mærker på svinghjulet.
- Tænder den nogen gange ?
- Som tidligere nævnt er frisk bezin det bedste...
- Hvis tændrør er våde har de svært ved at tænde, da gnist render den forkerte vej rundt..
- Hvis de er våde tager du dem ud og turner motor mange gange.
Hvis intet af dette virker må du lige fortælel lidt mere om symtomer, og hvad den gør og ikek gør..
mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : mov

Dato : 22-08-03 06:09

til balderkaiser:skift tændrør og TÆNDRØRSHÆTTE mvh. mov

Kommentar
Fra : mighty2300

Dato : 21-02-04 00:24

check luftindtag, det kan være stoppet

Mighty

Kommentar
Fra : motivasejler

Dato : 27-02-05 11:33

Jeg har oplevet at impelleren går stramt pga. ir, så motoren er meget tung at trække rundt og derved næsten umulig et starte.
sejlerhilsen motivasejler.