/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Allergi mot marsvin?
Fra : mepe
Vist : 1247 gange
10 point
Dato : 24-07-03 09:34

Et barn som er allergisk for katter, er det da også allergisk for marsvin?
Vi testet han for 3-4 år siden og fikk beskjed om at han er allergisk for hund, katt og hest. Merker ikke at han reagerer på hund, men han reagerer kraftig på katt.

Kommentar
Fra : witz

Dato : 24-07-03 14:17

Hvis du vil af med din allergi, så skulle du prøve Ezlink, den virker mod dyr, og pollen i luften.
Ezlink er et 100% rent naturprodukt.

Du kan læse om Ezlink på www.atum.dk

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-08-03 14:06

Er du allergisk over for hest, kat, hund reagerer du med 99% garanti kraftigt på marsvin.

Det er et spørgsmål om hvilke allergener der er på forskellige dyr. De fleste kan godt omgåes hund, men vil reagerer kraftigt på kat, hest og marsvin.

Noget som er langt bedre en Ezlink og andre såkaldte 100% naturprodukter. er at holde sig væk fra de dyr man er allergisk over for. Det er skam også naturligt.

Kommentar
Fra : blankensteiner

Dato : 30-12-03 20:26

Jeg er allergisk over for katte, men ikke overfor marsvin, hund eller hest. Så det er altså ikke nødvendigvis at det hænger sammen

Kommentar
Fra : SexMAND

Dato : 08-01-04 09:21

Jeg er eksem barn har haft det nu i 17 år.... det bedste jeg kan anbefale til dig er Aloe Vera... det er et kost tilskud og et dejligt Natur produkt...... jeg bruger det selv og hvis jeg ikke får min Aloe Vera slår jeg ud for jeg er allergisk over for støv og hund kat heste marsvin og alle slags dyr der støver...
Såå...
Hvis du vil høre nærmer om Aloe Vera så skriv til mig og jeg skal fortælle dig nærmer om det og hva det gør mod en af gode ting...
Mvh ME

Kommentar
Fra : witz

Dato : 08-01-04 09:48

Hej mepe.

Nu har du vævet rundt i dit allergiproblem siden d.24.07.03, og har ikke gjort en s.... ved det, så det kan vel ikke være så alvorligt, og hvis det er, så gør dog noget ved det.

Mvh
witz

Kommentar
Fra : mepe

Dato : 08-01-04 10:42

Takker for svar

Til witz:
"Nu har du vævet rundt i dit allergiproblem siden d.24.07.03, og har ikke gjort en s.... ved det, så det kan vel ikke være så alvorligt, og hvis det er, så gør dog noget ved det."

Les innlegget mitt en gang til. Det var et spørsmål, det er blitt skrevet kun 1 gang. Allergien blir behandlet den, det er den blitt gjort i 8 år nå. Gutten blir holdt unna dyra han er allergisk mot. Jeg ville høre hvilken erfaring andre har med marsvin og allergi siden han ikke er testet på dette dyret. Thulin ga meg svar på hva jeg spurte om!

Kommentar
Fra : SexMAND

Dato : 09-01-04 09:38

Jeg mener ikke at et marsvin er så farligt.... hvis du har et værelse i ikke bruger gør rent i buret og holder værelset ret kan det godt lade sig gøre............. Har jeg hørt fra nogen af mine Allergi venner... såå... men det må ikke være i samme rum som hvor han sover og opholder sig mest for så kan det give allergiske reationer såå....
Mvh ME

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 01-02-04 18:02

For at få af- eller bekræftet allergi overfor marsvin vil jeg anbefale dig at gå til din læge og få taget en blodprøve, du har svaret inden for en uge. Du behøver ikke have problemer med allergi selvom testen er positiv. Men ved at vide dette, har du jo bedre muligehed for at vælge/frvælge marsvin.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 07-07-05 21:39

Hej mepe - Jeg kan se du ikke har lukket dit spørgsmål, har du selv fundet svar på dit spørgsmål, så kunne det jo være interesant at høre dette......
Jeg vil lige fortælle dig at jeg selv har haft problemer med ikke at tåle at have marsvin. En test viser ikke allergi formarsvin, men jeg reager med øjenproblemer på høet, som jo hører med.... alt kan åbenbart ikke påvises med en test. Men symptomerne er bedret efter marsvinene er væk..
Venlig hilsen Marian.

Kommentar
Fra : gmadsen

Dato : 04-01-06 22:16

min kæreste er allergisk overfor marsvin.øjenene bliver røde og løber i vand, han nyser også.
men med rotter sker der ikke noget.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 10-08-06 16:35

hvis man f.eks. er allergisk over for kat men IKKE hund, og så får en hund kan man godt få fremprovokeret en allergi for hund også. det er ikke ualmindeligt. dette kan være samme tilfælde med marsvinet.

men bliv hellere tetset en gang til. allergi ændre sig somme tider, nogle gange til det bedre andre gange til det værre, det ved jeg.