/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
El-scooter
Fra : ianastbury
Vist : 492 gange
50 point
Dato : 23-07-03 09:38

Hej!

Der er kommet nogle små smarte 2 hjulede el-scootere på markedet, de kan typisk kører 15- 20 kmt, og er væsentlig biligere (fra 1500,- til 4000,-) end de mere kendte fra minicroser, MZ og andre ( koster mindst 10.000,-) fordi de er hurtigere, mindrer, og efter min mening merer praktiske,
mit spørsmål er om de er lovlige at kører med på effentlig vej, skal men have en ansvarsforsriking son til knallert, og ellers hvor kan jeg henvende min for at hører om dette........................?

Her er link til en af dem jeg havde i tankerne Hej!
jeg er 32 år og 20% invalid og derfor kan jeg ikke gå merer end en km på en god dag, og derfor søger jeg et alternaliv til bilen, da jeg ikke kan cykle.
Der er kommet nogle små smarte 2 hjulede el-scootere på markedet, de kan typisk kører 15- 20 kmt, og er væsentlig biligere (fra 1500,- til 4000,-) end de mere kendte fra minicroser, MZ og andre ( koster mindst 10.000,-) fordi de er hurtigere, mindrer, og efter min mening merer praktiske,
mit spørsmål er om de er lovlige at kører med på effentlig vej, skal men have en ansvarsforsriking son til knallert, og ellers hvor kan jeg henvende min for at hører om dette........................?

Her er et link til en af dem jeg havde i tankerne www.campingferie.dk/h5_campingnyt/s/visnyhed.asp?nummer=1108

På forhånd tak

Per Folmann Larsen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-08-03 16:25

Hej Per
Jeg kan da anbefale dig at ringe til det telefonnummer, der står på hjemmesiden, og ellers er jeg da næsten sikker på, at det lokale færdselspoliti gerne vil svare dig på, om de er lovlige, og om du skal have ansvarsforsikring. Eventuelt kan du jo også sende dem en mail med dine spørgsmål herfra.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 17-10-04 23:46

Jeg er ikke sikker, men jeg mener at hvis et køretøj køre mere end 30kmt skal der være en form for ansvars forsikring på køretøjet og du skal bruge hjelm, men som sagt er jeg ikke helt sikker,