/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
manglende emei nummer
Fra : dytti
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 23-07-03 00:26

Jeg er blevet bedt om at unlocke en Nokia 3510.

Når jeg taster *#06# for at se emei nummeret,
står der: Serienummer: ???????????????EEEE.

Betyder det at fonen er stjålet, eller har nogen fumlet
gevaldigt med et flasherkabel?

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 23-07-03 01:09

Hvad med at tage batteriet ud... og se på den label der sidder neden under hvor der står emei nr. Det er et pokkers lang nr der sikkert starter med 35.

Hvis du ikke har operatørkoden kan du jo prøve her: http://www.gratisunlock.dk/Unlock.asp
De siger i hvert fald at deres koder virker til både N3510 og N3510I

MVH

Lennie

Kommentar
Fra : dytti

Dato : 23-07-03 01:39

jeg ved godt at jeg kan finde nummeret under batteriet,
spørgsmålet er om fonen er stjålet, når det ikke ligger
i fonen

Kommentar
Fra : blicher1

Dato : 23-07-03 12:50

det har ikke noget at gøre med at telefonen er stjålet. så vil der alligevel være et emei nummer på telefoen.
lyder underligt at der ikke er noget nummer derpå, men det er der jo nok ikke når du siger det, du lyder som om du ved hvad du snakker om

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 23-07-03 17:09

Uuuups... der gik vist noget galt.
Hvis telefonen har mistet IMEI numret ved oplåsningen så er der gået noget helt galt.
Numret slettes kun hvis der sker en fejl under oplåsningen, eller hvis du vælger en
forkert funktion i programmet. Prøv om ikke du kan genskrive numret igen med det program du bruger.

Alternativ er at du sletter hele softwaren i telefonen og indleverer den til reparation bagefter.
Nu er telefonen helt død, og det kan ikke ummidelbart ses at du har pillet i den.
Du kan dog godt risikere at den bliver afvis på garantien, men se om ikke den går alligevel.
PS. Hvis den går på garantien, så skal du forvente at den er SIM låst når den kommer tilbage igen.

Denne gang - så prøv at oplåse den ved at indtaste koden i stedet for med PCén.