/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bagtøj ford transit
Fra : redsone
Vist : 851 gange
33 point
Dato : 21-07-03 21:15

Er der nogen der kan hjælpe med justering af leje mv. ?,.

JN

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 22-07-03 07:02

Nu kunne det jo være rart hvis du skrev lidt mere om hvilken årg. det drejer sig om og hvad for nogle lejer du vil ha justeret...

MVH. Buggyman

Kommentar
Fra : JohnSmith

Dato : 21-10-03 17:24

Var det noget med en komplet bil til stumper ?

Kommentar
Fra : joh291

Dato : 02-11-03 23:16

Hej JohnSmith, hvad skal du have for den og hvilken stand er bilen i.

Joh

Kommentar
Fra : JohnSmith

Dato : 06-11-03 21:11

Alt mekanisk ok bilen er fra 88 og har sdi motoren på 2,5 liter i . bilen skal synes og har rust i rammen. modellen er en 120 D
Ladet kan evt følge med men har du ikke brug for det så vil jeg beholde det. Kabinen er pæn ind og udvendig. motoren har gået ca 139000. fine dæk etc. ca 5000 eller bud.... Kan findes på den blå AVIS...

Kommentar
Fra : joh291

Dato : 06-11-03 22:16

Det var ikke lige det jeg ledte efter. Ellers tak.

Joh

Kommentar
Fra : jagge

Dato : 16-01-04 17:03

Jurstering af leje ? ? ? Jamen det skifter man da. Går ud fra at det er lejet der sidder midt på kardangen. jagge

Kommentar
Fra : coolman

Dato : 28-01-04 20:55

Hvis det drejer sig om et leje der skal "justeres" dvs. et nåleleje der kan skilles ad og er vinklet ca 30 grader skrå er det følgene du skal gøre:
Spænd lejet med ca 10-20 newton (for at få evt. småmellemrum spændt på plads) drej derefter møtrækken tilbage til den kører frit igen. spænd den derefter med fingrene til den tager ved igen , sæt nøglen på og spænd den et lille "nøk" (meget lidt) 1 til 2 mm i omdrejning. kontroller at det løber frit uden modstand ellers har den fået for meget tilspænding.