/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Wordpad-fil kan ikke sendes i tekstforma~
Fra : jensviggo
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 21-07-03 17:57

Hvis man skriver et dokument i Wordpad, og gemmer det i tekstformat, hvilket jeg har brug for, hvorfor kan man så ikke vedhæfte denne fil til en mail.....højst mærkværdigt eller hvad. Hjææææælp.

jensviggo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 18:03

I Outlook Express 5,0
Jeg har lige sendt og modtaget en word-pad (win2000)
Emesen.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-07-03 18:08

var den gemt i tekstformat???? jeg har w98

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 21-07-03 18:13

Jeg har lige gjort det samme som emesen.

Jeg prøvede at sende mailen i både "plain text" og "rich text", men en standard DOS tekstfil.

Hvad gør du lige præcis og hvad sker der? Bliver mailen slet ikke sendt, eller er filen bare væk ved modtagelse?
Hvilket mailprogram bruger du og er det kun til en bestemt modtager?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-07-03 18:22

jeg bruger OE6, teksten bliver væk, felterne, når man aktiveret klipsen eeer gråtonet. Det er til alle, incl mig selv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 19:00

Den gemmes i RTF men lader sig åbne i word
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 19:03

Hvis jeg gemmer filen fra mailen på skrivebord>åbner word pad>filer>åben>så kan dokumentet ses i word pad.
Emesen.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-07-03 19:09

Du skriver godt nok lidt kryptisk (??)

Normalt er det ikke noget problem at vedhæfte en txt-fil - spørgsmålet er bare hvorfor du ikke bare sætter teksten i mailen?
Prøv med Notesblok som automatisk gemmer i txt-format - og se om det virker....

Det kan være at din sikkerhed er sat alt for højt - så vedhæftede filer slet ikke kommer med?

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 19:56

Efter du har sendt den vedhæftede fil = filtype RTF-format og modtaget den og Lagt den på skrivebord>h-klik>egenskaber>hvad står der så
Du kan evt. i skift pege på det program der skal bruges til at åbne filen.
Emesen.