/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Lejelejlighed kbh, 2004! Hvad kan jeg gø~
Fra : Bkrak
Vist : 451 gange
75 point
Dato : 21-07-03 17:37

Hej

Jeg står og skal finde en lejlighed i Kbh-området til Maj 2004, hvor jeg bliver færdig-uddannet. Jeg ved ikke mere præcist hvor, da jeg stadig leder efter job...

Mange snakker om at "skrive sig op" alle mulige steder, men skal man ikke betale for at være skrevet op i boligforeninger?
- Er der andre muligheder?

Jeg bor på kollegie i øjeblikket, hvilket jeg skal flytte fra senest 1. August 2004... Hvad kan jeg gøre for at forøge mine chancer for at få en bolig til den tid?

Venligst
Bjarne

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-07-03 18:25

Du kan eventuelt hænge opslag op rundt omkring eller annoncere diverse steder f.eks.
www.dba.dk
eller
www.guloggratis.dk
eller holde øje med annoncerne i diverse aviser, eller selv annoncere der

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-07-03 19:15

Du skriver ikke hvor du bor i øjeblikket (område) - det kan spille ind ved flytning/opskrivning til lejlighed.

Men hvorfor tror du at du skal bo i Københavnsområdet - når du ikke har fundet arbejdet endnu?

Fortæl lige hvad du bliver uddannet som (sådan ca.) og hvor du bor nu...

Mvh

Kommentar
Fra : Bkrak

Dato : 21-07-03 19:27

Jeg bor på kollegie i Lyngby, hvor mit studie også ligger. (Datamatiker)
Fra februar til maj skal jeg skrive hovedopgave i samarbejde med en virksomhed, og taget i betragtning at mange får job samme sted efter hovedopgaven, bliver det nok i Kbh-området...

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-07-03 19:52

Farlig uddannnelse i øjeblikket ikke så nemt med jobs....

Nåh, men tricket havde nemlig været at hvis du havde en "betydelig" afstand til kommende job, kan man få en "grøn/lokal" anvisning til bopæl i lokalområdet for arbejdet. Det vil sige at havde du f.eks. boet i Odense men fået job i København havde du kunne springe de almindelige ventelister over i udvalgte almennyttige boligforeninger - netop for at få folk ind med arbejde/indtægter. - men den løsning kan du så ikke bruge (jo, den anden vej - hvis du får arbejde langt væk fra København).

Tjaaahhh, så må du jo i gang på den hårde måde - men det er bare ikke nemt at give råd om boliger så langt ud i fremtiden, hvis det skal være privat-udlejning, og med hensyn til boligselskaberne..... så brug internettet til at finde ud af ventetider og lign. Ring og snak med de forskellige boligselskaber om hvor/hvad de mener der er chance for....

Det er gerne sådan med fraflytninger - at de ikke er planlagt særlig lang tid i forvejen, dvs. at der sker en masse med kort frist - og så gælder det om at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.
Alt afhænger jo også af hvor stor en lejlighed og til hvilken pris......

Mvh - og jeg ønsker dig virkeligt al held og lykke

P.S. Prøv at snakke med DIS, de administrerer også et lille boligselskab kaldet "Hjem", og der var de i bekneb for lejere på Nørrebro for nogle år siden - men ved selvfølgeligt ikke hvordan det står til nu....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-03 20:00

Til Bkrak:

Det vil nok være en god ide at lade sig skrive op i et par boligforeninger. Mener at det koster 100-200 kr.

Du kan finde boligforeninger på www.bl.dk.

Held og lykke med det hele.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-03 20:01
Kommentar
Fra : grausen

Dato : 18-10-04 18:32

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag