/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Westie hvalp uden den store appetit.
Fra : hmr1440
Vist : 848 gange
20 point
Dato : 20-07-03 23:01

Jeg har en westie han hvalp på 9 uger, jeg har fået afvide at han skulle spise 100 g tørfoder om dagen, men jeg kan max få ham til at spise 30, vi har ikke skiftet til andet foder end det han er vant til!!
Hvad kan jeg gøre for at få han til at spise??

Har du nogle ideer??

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-07-03 23:12

Hej
mange hunde kan lide at få lidt stuetempereret A38, Gaio el. lign. på deres mad. Det må IKKE være køleskabskoldt, og det må ikke stå for længe, når det først er blevet serveret...det bliver noget klistret snask, de som regel ikke kan lide! Andre hunde kan lide leverpostejsuppe eller bare en skefuld leverpostej gaflet rundt i tørfoderet. Alle tre ting er et hit hos min småtspisende dværggravhund. Han bliver -stadig, han er 2 - fodret 3-4 gange om dagen, ellers bliver han for tynd. Han elsker at arbejde/lege for at få sin mad, eller søge den ude på plænen. Prøv dig frem til du finder westiens yndlingsmåde!!!!

mvh Christina

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-07-03 23:15

Hvis du lige har fået ham, kan det være fordi han har hjemve, han ikke vil spise. Men selv om han har fået den slags foder før, som du giver ham, kan det godt være, han bedre kan lide noget andet. Du kan få prøveposer af forskellig art hos dyrlægen. Det kan godt betale sig at prøve dem. De fleste fabrikanter - hvis ikke allle - af det foder dyrlægerne sælger, har tilbagekøbsgaranti. D.v.s., at hvis hunden ikke kan lide det du har købt, får du alle pengene tilbage, når du afleverer foderet igen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 20-07-03 23:23

hej hmr1440

Kog en kylling og brug suppen til at blande i fodret.Spis selv kyllingen
Det virkede for vores westie da vi fik hende

mvh mcloud

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-07-03 23:27

mmmm...ja, lav tarteletter med høns i asparges af fjerkræet!!! Gem evt. lidt brystkød til westien!!!

Nu har det jo været MEGET varmt de sidste dage, - det kan sagtens nedsætte deres appetit. Sørg for at hun drikker rigeligt. Følgende råd er muligvis upædagogisk, men det kan hjælpe at blande lidt sukkerfrit saftevand i vandet, hvis du er ikke synes hun drikker nok...

Gandalf forgreb sig på isteen sidste år!!

mvh Christina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 23:31

Hvis din hvalp kun er 9 uger, så kan du jo ikke have haft den i så lang tid. Lad den vænne sig til det nye hjem, så skal apetitten nok komme. Pas på med at give den for mange "lækkerbidder", senere hen vil du fortryde det.

Du kan også søge på www.google.dk westie "hunde" , måske er der et par links, som du kan bruge.

mvh ans