/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med tastatur og ikoner på skri~
Fra : qviim
Vist : 1867 gange
100 point
Dato : 20-07-03 15:37

Jeg har lidt problemer med ovenstående:
1: Når jeg vil f.eks. skive rene så skal man lave apostrof men jeg så trykker på den knap laver den ikke apostrof over over E men den laver 2 ved siden af: ´´e Nogen der ved hvorfor???? Jeg kan heller ikke lave omlyd på O ¨¨o????

2: Mine ikoner på skriveboadet ser lidt underlige ud... det er som der er en hvid kan rundt om den, men det er kun windows-ikonerne den gør det ved... det er ikke noget der har nogen egentlig betydning men det iriterer bare en perfektionist som mig....

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 20-07-03 15:42

Er det noget nyt, som lige pludseligt er opstået?

Hvilken rækkefølge trykker du på tasterne for at skrive Rene?

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 15:46

først R så E så N så ´´ og så E

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 15:47

først R så E så N så ´´ og så E det er noget der lige er kommet indefor en uge......

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 20-07-03 15:49

1: ser ud til at du har et problem med dit tastatur "prell" som forårsager det første accent og sætter accenten klar for e et altså tre anslag, prøv at anvende et andet tastatur hvis det ikke hjælper så prøv at sæt tastaturet repeter og eller start af repeter funktion til en lavere værdi
2: hvad med din farvedybde skærmopløsning og ikonstørrelse ?
Mvh OW

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 20-07-03 15:51

Jeg ville da skrive "R", "E", "N", så en apostrof og "E" til sidst. Ellers får du jo ikke apostroffen over E'et. Når du trykker 2 gange på apostrof, så laver den 2 streger ved siden af hinanden. Hvis du derimod kun trykker 1 gang, så venter den med at skrive apostroffen til du har trykket på det bogstav den skal placeres over.

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 15:54

jeg trykker kun en gang men den laver 2 apostrofer og den kan ikke lave over e´´et...

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 15:54

jeg trykker kun en gang men den laver 2 apostrofer og den kan ikke lave over e´´et...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 16:04

For mit vedkommende er dette bare en prøve, for når jeg skriver breve, har jeg ikke de problemer.
Re´ne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 16:07

René

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 16:13

Renè. Det er vel sådan, du vil have det til at stå, qviim?
Kan du ikke låne et tastatur af en ven og se, om du
også får problemet der?

Hvis ikke, vil jeg foreslå, at du køber et nyt tastatur.
Du kan sagtens få et godt tastatur for et par 100 kr.

Hvad angår ikonerne: Hvis du bruger WinXP eller WinME
og problemet er opstået fornylig, kan du løse det ved
at køre systemgendannelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 16:15

Hvis det er et trådløst tastatur, kan det være nye batterier, der skal til.

Nu prøver jeg igen med René og ö.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 16:32

-> Rellom

Hvornår er det den vej: `og hvornår er det den vej: ´

mvh ans

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-03 17:05

iconer,prøv og se om du har et flueben i kontrolpanel>system>avanceret>ydeevne>indstillinger>visuelle effekter>
brug skygger til iconer på skrivebordet,vis der ikke er det så sæt et ind>
anvend.
Ren også ópostrof så ser du ikke noget før du trykker på e'et du skal ikke trykke på store bogstaver tasten.
Bare et foreslag.
Manse9933

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 17:10

Systemgendannelse???

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 17:12

Ans > Dette ´ er en apostrof. Som fx i: ans´ kommentar.

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 17:13

Nu har jeg prøvet at sat en andet tastatur til men det har ikke hjulpet.....

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 17:16

Jeg flipper snart ud..... den kan ikke lave den der over bogstavet: é Når jeg prøver: ´´e ``e er der ikke nogen indstillinger man kan lave om på????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 17:18

Apostrofer bruges rettelig ikke til at markere tryk.
Til det bruges:`
Men det var nu ikke ment som en kritik, for selv
om trykket er markeret med apostrof, er der jo
ikke noget at tage fejl af.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 17:19

qviiim > har du prøvet med et andet tastatur?

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 17:22

ja... bruger et andet et nu... men det virker stadig ikke.... PIS og Lort Se selv: touch´´e

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-07-03 17:25

Der er en virus, som jeg desværre ikke husker navnet på, der laver mærkelige ting ved tastaturet, bl.a. det du beskriver.
Prøv at køre et viruscheck.
Scan derefter for spyware og lav en reg-clean

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 17:25

>Rellom.

Her har du helt frit en fortegnelse over div accenter.
Hvordan de bruges har jeg opgivet at holde styr på. De bruges vist primært i det franske sprog, og de "Frøædere" må selv holde styr på deres besynderligheder

Ram

a` a accent grave
a^ a accent circonflexe
a" a trema
e' e accent aigu
e` e accent grave
e^ e accent circonflexe
e" e trema
i^ i accent circonflexe

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 17:32

>qviim

Jeg kan godt få mit tastatur til at skrive 2 stk ´´, men hvis jeg kun ønsker et (1) som f.eks. i René, så trykker jeg på Ren og derefter accenten og derefter bogstavet e.

Ram

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 17:37

ren´´e så skriver den dette hos mig

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 20-07-03 17:38

Det gik da meget godt med det nye tastatur, citat> den kan ikke lave den der over bogstavet: é <
Var det ikke det du ville?
Laurenzio

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 17:39

>Rellom

Det du skriver: >>Ans > Dette ´ er en apostrof<< er ikke korrekt.

En apostrof er ' og ikke sådan ´. Sidste er en accent grave. Spørg nu ikke hvor man bruger den??

Gyldendal:
apostrof -fen, -fer [-str of] (gr. apostrofos bortvendt, apo-» + strefein vende) skrifttegn (') der angiver udeladelse af bogstaver samt angiver forbindelse (fx ta'r, filet'er) og genitiv (Lar's bog)

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 17:42

Det samme gør jeg ram2. Jeg kan se at vi er enige om samme retning. René.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 17:45

>ans.

Ham Réllo'm, kan ikke altid få ret.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-03 17:49

Okay, jeg giver mig: Apostrofen vender hverken den ene
eller den anden vej, men står lige i vejret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 18:00

qviim:

jeg forstår ikke dit problem, du kan jo godt skrive é det har du jo demonstreret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 18:11

qviim:

prøv lige at se det du skrev kl. 17.16: jeg flipper snart ud.....den kan ikke lave den der over bogstavet:é Når jeg prøver:´´e``e er der ikke nogen indstillinger man kan lave om på???

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 18:13

>ans.
Det er da rigtigt.... er der nogen der ta'r gas på nogen??

Ram

[citat]
..... den kan ikke lave den der over bogstavet: é Når jeg prøver: ´´e ``e er der ikke
[/code]

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 18:21

Måske

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 18:42

Nej nej... det er noget jeg har kopiret fra ANS klokken 1615

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 20-07-03 19:01

qviim>
Jeg tror du trykker for hårdt på tastaturet, så kommer de´´ to der, altså et let tryk

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 20-07-03 19:01

Er du sikker på du ved hvordan man behandler tastaturet?Eller er der nogen der tager svaj på panelet
Mvh Ole

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 19:12

´´ detter var et let tryg....

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 20-07-03 19:21

prøv at gå ind i kontrolpanel-tastatur-gentagelseshastighed til: hurtig

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 20-07-03 20:07

det er prøvet det hjælper ikke....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-07-03 20:51

> qviim

Hvis det er fordi du skal skrive René, så kald ham Hans, så er det problem løst

Ram

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-07-03 20:52

qviim>>> har du scannet for virus??? Det er en virus der laver koks i det.
se iøvrint min kommentar fra d.d. kl. 17.25

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-07-03 20:52

qviim>>> har du scannet for virus??? Det er en virus der laver koks i det.
se iøvrigt min kommentar fra d.d. kl. 17.25

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 21:05

-> catbody: er der virus i et tastatur?

qviim har tidligere vist at det er muligt at skrive é med et andet tastatur.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-07-03 21:58

ans>>> qviim skriver kl. 17:13 at han har prøvet et andet tastatur med SAMME FEJL.
Så uanset alle kommentarer, fastholder jeg at der er tale om en virus.

qviim>>> scan dog for virus!!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-07-03 22:02

prøv evt. en onlinescanning her: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

m v h
HC / Catbody

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 22:02

Så se kl. 17.16

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-07-03 22:11

ans>>>er gjort, men det er jo samme problem, stadig accenter efter bogstavet

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-07-03 22:13

qviim skriver jo også kl. 17:19 at problemet er det samme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 22:14

passer ikke der blev skrevet:é

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-07-03 22:14

JEG RÅBER LIGE: DET ER EN VIRUS.

jeg har dobbeltchecket hos nogle at mine venner og i et par nyhedsgrupper, og de siger alle som een : VIRUS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-07-03 23:36

Du kan vel skrive tast "alt + 130" (taltaster) = é
Det er vel den rigtige apostrof du bruger nemlig tasten til venstre for backspace
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-03 23:49

-> catbody: Uanset hvor meget du end råber, så er det ikke en virus. qviim har tidligere bevist ved lån af et andet tastatur at det kunne lade sig gøre at skrive é. Jeg refererer påny til indlægget kl. 17.16 fra qviim

ans