/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Select fejl
Fra : plobber
Vist : 855 gange
100 point
Dato : 20-07-03 10:46

Hej
Jeg har nedenforstående kode på min hjemmeside. Det virker næsten.. Der hvor den skal vise alle virker ok, men den kan ikk finde ud af at selecte Username alene... jeg har tjekket og Username indeholder det den skal. Hva er fejlen i den select sætning ??
jeg får :
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

<%
if Request.Querystring("user")="" then
%>
<br>

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("dbusers.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * from users Where ID > 1 Order by ID"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
Response.Write "Viser oplysninger om alle bruger <-- virker"
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
%>
<%
else
Username = Request.Querystring("user")
%>

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("db/users.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * from users Where Login = " & Username
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
Response.Write "skulle vise oplysninger om Username alene <-- virker ikk"
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
%>
<% end if %>
<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-07-03 10:57

Din DSN sætning er forskellig m.h.t. users.mdb - "dbusers.mdb" og "db/users.mdb"

mvh
Jens

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 20-07-03 11:04

det er en fejl, for de er ens :)

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 20-07-03 11:08

Nej hvor er jeg glemsom.. havde glemt ' ' om username

strSQL = "Select * from users Where Login = '" & Username & "'" <-- det virker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 18:32

Så giv Jens T point.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 20-07-03 21:51

Ja, Molo - Vi kan sikkert blive enige om at #1 er at man bruger samme database
mvh
Jens

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-03 23:04

Yes

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : plobber

Dato : 23-08-03 21:34

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 23-08-03 23:27

Mange tak for den meget fine kvotering af svaret - NOT
Jeg vil mene at du spurgte alt for tidligt - Din egen løsning udviser sjusk fra starten.
Måtte bare lige af med dette !
Jens