/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bedste optræk til Sonic!
Fra : Divino
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 18-07-03 12:36

Hej... Er der nogen der ved hvordan man får det bedste optræk i en Aprilia sonic hvor skiverne er pillede og blindrøret er fjernet? F.eks>>Hvor mange gram skal rullerne veje for at det optimale optræk fås<<. Eller noget andet der ikke gør den yderligere ulovlig!?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 12:46

Se dette tip : http://kandu.dk/dk/tip/4339

eller følg med i dette spørgsmål : http://kandu.dk/dk/spg/18881

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-07-03 12:46

altså, du kan putte en lidt strammere trykfjeder i, men ikke ret stram!

og du kan jo ændre lidt på rullevægten, jeg ved dog ikke hvad en sonic kører med standart, så det er svært at sige...

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 18-07-03 12:48

8 eller 7 grams ruller er de lavet med... men jeg har 5 grams i nu!

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 18-07-03 12:58

Men så er spørgsmålet jo om jeg skal have tungere ruller i, jeg kan ikke forestille mig at de skal være lettere jo. Jeg har kørt med en gearing på i et halvt år så optrækket var jo dårligt, så fik jeg byttet den ud til en original her i forgårs... Så blev optrækket lidt bedre, men ik vildt meget. Jeg ved ik hva jeg så skal gøre!!!?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 13:04

Som Jon har sagt:

[citat]
lettere ruller = optræk
tungere ruller = topfart
[/code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-07-03 13:04

Hmm... jeg tror ikke du skal under 5gram, når den er så standart, så vil du miste alt for meget topfart... Prøv med en lidt strammere koblingstrykfjeder! Men ikke særlig stram kun en lille smule strammere!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-07-03 13:11

molokyle > Ja, det har jeg sgu snart skrevet rigtigt mange gange!!!! Jeg ved ikke hvorfor der er så få mennesker der ved det! Det kan da ikke være så svært, men det er nok noget med at de ikke rigtigt forstår hvordan en vario virker, og så kan det jo godt være svært!

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 18-07-03 13:17

JEG VED DET JO GODT... Jeg kan bare ik forstå at rullerne skal være lettere end 5 grams når der ik er NOGET SOM HELST tun på. min kammarat har 7 eller 8 grams ruller i og ellers kun pillede skiver... Han render da ihverfald fra mig og laver næsten hjulspin. Så lidt mærkeligt er det da!

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 06-08-03 23:23

først af alt er det jo og fårstå hvordan en vario virker derefter er der alle de justerings muligheder der er:
fjederen i bag. ruller selv varioen den kan fås i bagpladen i forskellig grader hvoraf denpå 25 grader er
mest almindelig, så er der motorens moment og max hestkraft at tag hensyn til. nu skulle det jo gerne passe med
at få det til at virke så motoeren er over scotteren helle tiden og den ikke falder ned i omdr. hvor den ikke har noget moment
så virker det som om den taber pusten, og det er jo svært at få det hele til at gå op i en højer enhed for den ene motor
er jo ikke magen til den anden selv om det er samme mærke, men det er jo det der gør det lidt sjovt.
men får du et hæft over din model i t.hansen er der syntes jeg en rimlig fin billede serie om hvordan det virker.
ps jeg har selv det samme poblem med en dr.big den fik en lidt større strålspids det hjælp lidt i mellemområdet
men der er så mange mugligher. så prøve det vh cc

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:45

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>