/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Omregistrering fra EU45 til MC
Fra : Skumhest
Vist : 1707 gange
200 point
Dato : 17-07-03 23:03

Dette er bare et lille "tankeeksperiment". Men er der nogen der ved hvad det koster at få en 45 scooter omregistreret til MC?

Nogen der kan fortælle hvad det kræver af scooteren? Man skal selvfølgelig fjerne alle neddroslinger. Men vil synshallen "godkende" en tidligere scooter som MC? Tænker på hvor kraftigt den er bygget op. Om brenser vil kunne holde til det osv osv.

Har desværre en idé om at det kommer til at blive pisse dyrt... men det kunne nu være sjovt med en lille MC på 50-80 ccm (alt efter hvad man nu gør ved den) Det kan ik koste meget i forsikring.

Håber at få nogle kvalificerede bud/svar på et nok liiidt sært spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 210 point
Dato : 17-07-03 23:12

Hejsa.. du kan da bare prøve at køre til syn.. det skulle koste 230 kr.. for dig..

https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 17-07-03 23:24

Hvis jeg var dig, ville jeg sgu heller invistere i en rigtig scooter. Du kan typisk få en der er en fem år gammel for omkring 10.000 i en 80-100 kubik

Kommentar
Fra : mr.fixit

Dato : 17-07-03 23:27

Hej
Du kan jo bare se hvad en Yamaha Axis 90 koster det er hvis den mindste scooter på mc plader
Hilsen John

Kommentar
Fra : mr.fixit

Dato : 17-07-03 23:29

Hej
Du kan jo bare se hvad en Yamaha Axis 90 koster det er hvis den mindste scooter på mc plader
Hilsen John

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 18-07-03 21:02

Hvis jeg endelig skal ud og investere i nyt, så ville det blive en "rigtig" MC. Det er bare fordi jeg har en scooter nu (En Aprilia SR 50 Ditech) som jeg havde tænkt skulle gennemgå denne lille operation. HVIS det altså vil kunne betale sig osv osv...

Kommentar
Fra : kogt

Dato : 08-08-03 17:12

hmm du kan ringe ind til motorkontoret ved din lokale politistation de kan oplyse dig om det.... jeg har selv en EU45 Yamaha TZR 50 regner med at få den registreret som en MC når jeg lige har fået kortet til MC selv om det egentlig ikke gør nogen forskel da den render 90 km/t nu eneste forskel er at det så bliver lovligt

Godkendelse af svar
Fra : Skumhest

Dato : 13-09-04 14:08

Tak for svaret buch78.