/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
SME-server kan jeg ik lave fotomappe?
Fra : emesen
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 17-07-03 20:10

Hej kanjegik!
Kan jeg lave en upload box til billeder fra udlandet via netcafe og usb.
Hvordan åbner jeg en i-bay jeg kan uploade til.
Mail er ikke så godt for det fylder.
Emesen.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 17-07-03 20:41

Det nemmeste er jo at bruge FTP.
Du opretter en I-bay med FTP-adgang (med password) - husk at der også skal være FTP-adgang i "Remote access".

Jeg ved ikke hvor fortrolig du er med brug af FTP på din server? - giv en melding...

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-07-03 20:45

Fortrolig med ftp = 0
Men jeg skulle gerne have adgang fra hvilken som helst comp. på netcafe
Eyvind

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-03 21:06

Du vil også få adgang fra hvorsomhelst - hvis du sætter det rigtigt op.

F.eks. opret en I-bay med navnet foto - sæt Write=group Read=group, FTP-access=Intire internet (with password) - godkend og opret dit password.

Logon-adressen til det vil blive ftp://admin@dit-server-navn/foto (det er nemmest at logge på som admin - men du kan også vælge en bruger) - og så skulle den gerne bede om dit password
Så kan du trække billederne over i skærmbilledet med din FTP-forbindelse (det er dog nemmest fra stifinder - og logge sig på under "Internet Explorer" - så kan man flytte rundt på det som man lyster)

Husk at teste fra en computer udenfor dit eget netværk

Det vil jo dog fylde ca. lige så meget som mail og tage ca. den samme tid i overførsel - så du kan da snildt bruge mail til det.

Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-07-03 21:12

det er næsten det jeg gjorde(manglede denneftp://admin@dit-server-navn/foto)
så det vil jeg prøve.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 17-07-03 21:42

Tak for svaret kanjegik. Jeg bøvler lige lidt med det, så det går nok.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-07-03 22:19

Så nu lykkedes det mig at håndtere det - super.
Eyvind.