/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sony ericsson 310
Fra : simon123456789
Vist : 409 gange
40 point
Dato : 17-07-03 11:08

hej

jeg har lige købt en ny telefon det er en sony ericsson 310

den har mail funktion sådan at man kan sende og modtage mails.

men man skal have en mail konto

er der nogle der ved hvor man kan få sådan en??????????

hilsen simon123456789

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 17-07-03 11:37

Du skal bare bruge en mailkonto der understøtter POP3 eller IMAP - og en "internetforbindelse" - enten via din teleudbyder eller et af gratisabonnementerne med almindeligt opkaldsnummer.

Har du ikke en mailkonto via din internetudbyder? ellers kan du f.eks lave en gratiskonto (basis) hos TDC-internet.

Jeg har selv Sonofon som mobil-udbyder - og der kan man få oprettet gratis mailkonto, og internetforbindelsen. Men her koster opkaldet til internettet bare mobilpris - så jeg bruger internetadgang via 12move.
Kort fortalt bruger jeg Sonofon som mobiludbyder, ringer op via 12move og henter min post hos TDC - det var den billigste løsning for mig. - og når det er sat op på mobilen er det bare et tryk på en knap og en opkaldstid på 15 sek. hvis der ikke er post.

Men der er mange muligheder.....

Bruger du ikke email i forvejen?
Hvilken teleudbyder bruger du?
Hvilken internetudbyder har du?

Mvh

Kommentar
Fra : simon123456789

Dato : 17-07-03 15:57

jo jeg har en mail ved ofir i forvejen

jeg har telia express

min internet udbyder er tdc

men hvor hvordan kan du ringe op fra 12move når du har sonofon

Kommentar
Fra : simon123456789

Dato : 17-07-03 16:03

skal man have wap hvis man skal kunne have mail på en mobil telefon?
hvad koster det at ringe op hos 12move?

min wap opsætning virker heller ikke når jeg prøver at gå et sted hen så skriver min telefon: 403:forbidden, ved du hvad man kan gøre ved det?

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 17-07-03 16:17

Sådan skriver TDC i deres hjælpefunktion:

Der findes to slags e-mail-adresser: Almindelig e-mail som du henter ned på din PC, og Web-mail som du læser på Webben. Hvis du har en Web-mail-adresse, fx Hotmail, kan du ikke hente dine mails fra e-mail-adressen via Mail og Kalender. Det gælder bl.a. mail-adresser hos:

Hotmail
Opasia freemail
Ofir
Jubii
Mail-Online
Yahoo
Sol
Everyday
Popit

Jeg selv har gratis adresse på Mailme og Orange, og det har den fordel, at jeg får en SMS når der er mail. Og jeg kan samtidig benytte mig af TDC's kommunikationsprogram, så SMS og email kan betjenes i et og samme program.

//Knud

Kommentar
Fra : simon123456789

Dato : 17-07-03 16:34

tror du du kan oprette en til mig
for jeg kan ikke helt finde ud af det.

du skal nok få dem oplysninger du vil have

hvis du skriver hvad det skal være for nogle i en mail til thomsen600@hotmail.com

Kommentar
Fra : altformaend.dk

Dato : 12-08-03 15:51

hey Simon,

Ang. wap prøv evt. at tjekke dette link, deri finder du opsætning at wap, som ganske enkelt gøres via intenettet, og derefter modtager du en sms med opsætningen, som du vælger at gemme, og voila, wap skulle virke....

http://www.sonyericsson.com/dk/spg.jsp?page=start

hvis ikke kan du sende en sms med teksten : wap gprs t310 til 4777, iflg. telia's hjemmeside...