|
| Kommentar Fra : thomat |
Dato : 17-07-03 11:01 |
|
hej
hvis det er den rem der går over generatoren er det ikke tandremmen så er det ventilatorremmen og den kan du bare skifte uden videre det skulle ikke være så svært
| |
|
jamen hvor sidder tandremmen så? jeg kan ikke finde nogen som helst skjold der dækker over den.....plejer den ikke at sidde i samme side som ventilatorremmen?
jeg kan ihvert fald ikke se den sådan uden videre...
| |
|
Hej
Kender ikke motoren, der ligger i din bil men tandremen. Er den rem der forbinder Krumtap med Knastakslen. Den sider som du nok er klar over i den ende af motorbloken. Hvis du aldrig har prøvet at skifte en sådan før skal du huske at lægge mærke de mærker der er på de 2 rem hjul i top og bund. Hvis de 2 remhjul ikke køre helt synkront vil din motor intet i værste fald ødelægger du ventiler og stempler....
Er du sikker på at den model har Tandrem ? Den kan jo også have kæde der løber indvendigt i bloken. Der findes også den mulighed at den er udstyret med Knast og takt hjul.
Hvis den har tand rem skulle denne ikke være svær at lokalisere, og de fleste biler er udformet så det ikke skulle være det "store" problem at skifte dem. Da denn rem er en "sliddel".
Hvis du er smart går du ned i en autoshop og lige kigger i en "Haynes bog" der passer på din bilmodel. Her kan du se billerder af motorbloken adskilt og du kan forvisse dig om Den er med tandrem.
Forsat god dag.
Benjamin
| |
|
Tak...
jeg er næsten sikker på at den er med tandrem... men prob er bare at jeg ikke kan finde den... underligt nok... den plejer at sidde bag et skjold på nyere biler.. men der er intet skjold på min.... jeg forstår det simpelthen ikke..
jeg har bestilt en haynes bog fra england (kan anbefales, priser ligger uder det halve af herhjemme har giver 149 kr + porto i alt 200 kr) herhjemme koster den 400
jeg kan desuden ikke finde den her i odense, medmindre jeg bestiller den
| |
|
Hej
Så syntes jeg at du skal købe en tandrem ved FORD - eller blot spørge på prisen...
Remen bliver slået op via Microfilm på deres skærm så kan du lige få sælger til at dreje skærmen så du kan se hvór den sider.. Nu når du har kigt så meget på din morotblok kan du hurtigt få styr på hans tegning...ha ha.
Hvis den er svær at skifte skl hn nok sige til ha ha
God fornøjelse.
PS.
Selv vil jeg ikke betale for noget jeg kan få gratis..
| |
| Kommentar Fra : rs2000 |
Dato : 17-07-03 13:44 |
|
Er der 4 skruer i dit ventildæksel??
Hvis der er det,så er det den gamle "kent" motor (stødstangs) og den er der ingen tandrem i.
Den er kædetrukket og skal ikke skiftes.
Hvis der er flere skruer i dit ventildæksel (omkring 10stk) så er det er "CVH" motor og den er med tandrem.
Der er et gråt plasik dæksel over tandremmen,og det kan du ikke undgå at se.
Men jeg mener en 1,3 fra 87 er med den gamle "kent" motor i.
Hvis den er med den nyere motor,så vil jeg nok sige det ikke er en opgave for en "uerfaren" at skifte tandremmen.
| |
| Kommentar Fra : rs2000 |
Dato : 17-07-03 13:46 |
| | |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 17-07-03 16:55 |
|
Godt link rs2000 (escort ikke)
noisy_cricket!
Hvis du skifter tandremmen selv, så læs og kig billederne godt i gennem først.
Den rem der går til generatoren har måske også "tænder" selvom det er en kilerem, men den skal lige løsnes i bøjlen, inden du "vrider" den af, og det kan du også læse i haynes.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : rs2000 |
Dato : 17-07-03 20:47 |
|
emesen -> her er et lille udpluk fra siden
"Alle nye Haynes til bil kun kr. 225,- pr. stk..
Ved køb af nye medfølger gratis ordbog over fagudtryk.
Stort set alle haves på lager, resten skaffes hurtigt."
| |
|
Tak for svar alle.... jeg har fundet ud af at det er den gamle motor med kædetræk, og den er skjult... jeg snakkede med ford i dag, og de fortalte mig at den skal aldrig skiftes..
mange tak alle!!
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 17-07-03 20:52 |
|
rs2000
Jeg mangler en til xantia 1,8 1999> men den findes vist ikke endnu.
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : rs2000 |
Dato : 18-07-03 10:43 |
| | |
| Kommentar Fra : rs2000 |
Dato : 18-07-03 10:44 |
|
Ups
Glem lige det indlæg.
Den gik kun op til 1998
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 18-07-03 16:34 |
|
Ja jeg var lige ved at købe den for et stykke tid siden, men opdagede så at den kun gik til '98 og der skifter de motor.
I øvrigt er det ligemeget om det er på Dansk eller Engelsk for "Haynes" har så mange billeder, at man næsten ikke behøver at læse.
Emesen.
| |
|
Hvis det bare er motordelen du skal bruge bogen til, så ligger der samme motor i 306/406. Altså forudsat at det er en 1.8 16v 112 hk. Motor hedder XU7JP4.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|