/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
ASP include med target?
Fra : DPP
Vist : 443 gange
240 point
Dato : 16-07-03 16:26

Hey jeg tinkte på nu når man sidder og lave et design kjan ma så ikke nøjes med at have en side ligesom i iframe hvor man har en side med design og så iframen kan man ikke lave noget i ASP hvor man klikker på et link og så bliver en side includet?

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 20-07-03 10:48

Du vil altså ikk have en Iframe eller ???

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 20-07-03 11:03

kom lige itanke om at hvis du vil lave noget i stil med dette så kan det ikk lade sig at gøre da Include kører FØR asp afviklingen...
<table border="1" width="100%">
<tr>
<td width="50%"><a href="default.asp?page=side1">Menu1</a>
<p><a href="default.asp?page=side2">Menu2</a></p>
<p><a href="default.asp?page=side3">Menu3</a></td>
<td width="50%">
<%
if Request.Querystring("page")="" then page="default" else page=Request.Querystring("page")
%>
<!--#include file="<%= page %>.asp"-->

</td>
</tr>
</table>

Kommentar
Fra : DPP

Dato : 22-07-03 09:29

Plobber det er lidt for besværligt med at bruge Querysting da jeg skal have designet med i alle koder

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 22-07-03 20:48

jeg har da bare en fil der hedder TopDesign.asp og BundDesign.asp.. og så bliver du 2 includet på alle side.. ikk svært... men det er jo op til dig

Kommentar
Fra : DPP

Dato : 23-07-03 03:34

Vil bare gerne have noget ligesom iframe men hvor det bare bliver includet!

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 05-05-04 15:07

Jo du kan da sagtens inkluder sider i en anden side.
Det virker da fint for mig.
Jeg har bare en default side med Tabeller og jeg så i de forskellige steder inkluder forskellige ting alt efter hvad de skal bruges deri.
Heri har evt. forum, loginside, userlist og alt sådan noget.

For at indsætte en side med i bruger du følgende
<!-- #include file='con.asp' //-->

I der har jeg eks. mine forbindelser til database og forskellige funktioner jeg har lavet til at gøre det nemt.
I ved som Objekt Orinteret Programmering

Kommentar
Fra : DPP

Dato : 05-05-04 19:11

Ja men det jeg mener helt precist er!
at jeg har et design med alt hvor det ikke er includet! og så har jeg bare en kode " <!-- #include file='<%id%>.asp' //--> "
Og så når jeg klikker på linket Forside includer den forside.asp f.eks

Kommentar
Fra : sixhoej

Dato : 04-11-05 19:32

du kan da bare sørg for at hvis du har en bestemt querystring, så loader den iframet med et bestemt filnavn...

<%
if request("page") = "Forside" then
hentfil = "forside.inc"
elseif request("page") = "kontakt" then
hentfil = "kontakt.inc"
else
hentfil = "forside.inc"
end if
%>

<iframe src="<%=hentfil%>" width="300" height="300"></iframe>

/jsc