/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tips til malning
Fra : k50freak
Vist : 357 gange
70 point
Dato : 12-07-03 21:27

jeg skal til at male min suzuki k50 som jeg har skilt helt ad. så hvis der er nogen der har nogle gode tips til hvad jeg skal gøre vil jeg blive glad.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-07-03 21:43

slib emnet ned, altså så du kommer igennem lakken, så skal du have fat i noget grunder, giv det et par lag grunder. Så skal du igang med at male, spray nogle tynde lag, helst 2-3 lag... Når det er tørt kan du sætte alle dine klistermærker på, så de kommer under lakken, så de ikke falder af... Så skal du lakere emnet, helst mange TYNDE lag, helst 5 eller mere!

Hvis du har spørgsmål, så spørger du bare

Kommentar
Fra : k50freak

Dato : 13-07-03 15:07

nogen speciel teknik man skal bruge når man maler for at undgå "løber"

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 70 point
Dato : 13-07-03 16:30

tynde lag ! hvis du holder dåsen min. 30-40cm fra emnet, og kun sprayer hurtigt hen over emnet, så bliver laget så tyndt at det ikke løber!

og hvis noget ikke blev helt så flot i første lag, så lad vær med at skynd dig at sprøjte mere på det, for så løber det, men vent til lag 2 så kan du gøre det pænere der!

Godkendelse af svar
Fra : k50freak

Dato : 14-07-03 12:04

god hjælp til hvodan man skal gøre og specielt tak for tippet med at man skal sætte strafferinger på inden man lakere det havde jeg ikke tænkt på men det er jo logik.
tak for hjælpen jon

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-07-03 16:54

k50freak > Ja det er meget logisk og nemt at regne ud, men der er bare meget få mennesker der husker det når de maler deres scooter!

men det har jo også en ulempe, de er jo ikke sådan lige til at pille af, så man skal helst være temmelig sikker på at man vil ha' det på før man lakere det!