/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Okipage 6w vil ikke trække papir ind mer~
Fra : joeb2
Vist : 320 gange
20 point
Dato : 12-07-03 16:13

Min Okipage 6w printer har altid virket upåklageligt men har nu efter jeg er begyndt at bruge den manuelle feeder i fronten (til overheads) begyndt at få problemer. Når jeg nu bruger den bagerste feeder, hvor der kan sidde mange ark, vil den kun trække papiret et par centimeter ind og derfor ikke printe. Bruger jeg den manuelle feeder printer den fint. Har forsøgt at skille den ad for at se, om rullen der trækker papir ind var blevet skæv/smurt ind i glat, smeltet laserpulver, men selvom jeg kan få kabinettet af, så er der ingen tilgang til de dele af printeren. Ihvertfald ikke umiddelbart.

Nogen der har et råd til hvad jeg kan gøre? Det ville være så rart at få den bagerste feeder til at virke igen. Den manuelle er lidt træg at bruge til store dokumenter :)

Kommentar
Fra : parfume

Dato : 12-07-03 16:20

lyder som om der er støv på gummihjulene prøv at rense dem

Kommentar
Fra : parfume

Dato : 12-07-03 16:22

eller har du skiftet til en anden slags parpir der er noget som er for glat

Kommentar
Fra : joeb2

Dato : 12-07-03 16:23

Men de er ikke tilgængelige selv når kabinettet er taget af!

Kommentar
Fra : joeb2

Dato : 12-07-03 16:23

Har ikke skiftet til ny type papir.

Kommentar
Fra : parfume

Dato : 12-07-03 16:24

heller ikke med en vatpind

Kommentar
Fra : parfume

Dato : 12-07-03 16:25

er dit papir fugtigt

Kommentar
Fra : service1

Dato : 28-02-04 18:00

rullen der trækker papiret, skal renses med IPA(isopropyl-alkohol) jeg ved, der ikke er meget plads men her er et tips ;
tag et stykke tykt papir (min 200gr) hæld lidt IPA på, der hvor rullen vil ramme papiret. før det ned i printeren og hold GODT FAST i papiret. sig PRINT, hvorefter rullen vil rense sig selv. gentag proceduren med et nyt ark papir.
ps: der må ikke gå for lang tid, fra du har hældt vædsken på, til du "printer" ellers går papiret itu ! held og lykke !!
lad mig hører om det hjalp.