/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
falck taske
Fra : thyfoon
Vist : 3869 gange
400 point
Dato : 11-07-03 16:29

er der nogle der kan hjælpe mig med at få fat i en lille taske som falck rederne render rundt med i ders bælte jeg er samarit og syntes at den er praktisk da der er plads til lygte og saks

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 11-07-03 19:35

sig til røde kors, som du er samarit hos, at debør skaffe den slags

Kommentar
Fra : netper

Dato : 11-07-03 21:43

Hvis det er noget falck bruger, så skulle du prøve at høre dem om det var muligt at købe et sæt.

evt. igennem din samarit organatioon

så fat telefonen

per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-07-03 10:52

> thyfoon.

Jeg har en bekendt med en forbindelse til Falck i Hillerød, og vedkommende har lovet at prøve at skaffe en bæltetaske som du spørger efter. De har dem på den station.
Skulle få besked i morgen. Jeg ved ikke om den koster noget, men hvis den gør, vil du så betale for den??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Frisse

Dato : 30-07-03 13:02

Jeg har engang fået en sådan bætetaske af falck, som en reklamegave.

Spørg på din lokale falck station.

Thomas

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 30-07-03 16:19

ram det er jeg selvfølig

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-07-03 17:05

> thyfoon.

Hej. Jeg havde lige misforstået noget. Det er hos Falck i Helsingør, min bekendt kender én der kan skaffe en taske.
Det skulle ligge helt fast, at du kan "få" en, han ved blot ikke om den koster noget, og finder først ud af dette når han kommer på arbejde midt i næste uge.

SÅ nu ved du det. Jeg gir lyd når jeg hører noget.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 06-08-03 14:43

> thyfoon.

Jeg har ikke glemt dig, men jeg har ikke hørt fra dem endnu. Det er jo også hans første dag på arb. i dag efter ferien, så...... Men hvis ikke en anden skaffer dig den, så hører du fra mig så snart jeg ved noget.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 06-08-03 16:07

du er den enste med et positivt svar så arbejde bare vider jeg glæder mig til at høre nærmer

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 07-08-03 22:40

>Thyfoon.

Åhhhhe det trækker ud. Jeg fik besked i dag, at tasken ikke kan købes, men min bekendts bekendt, som er ansat hos Falck, ville prøve på mandag at skaffe en. På mandag er der én på vagt, som han kender særlig godt, og kan formentlig "arrangere" et eksemplar.

Så nu har du 2 muligheder: Vent til mandag og se hvad der sker, eller glem det.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 08-08-03 09:17

jeg venter

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-08-03 23:54

Hej Thyfoon.

Trist nyt. Jeg kan ikke skaffe den taske du gerne vil have. Desværre troede jeg et stykke tid, at det kunne lade sig gøre, idet den forbindelse jeg har, virkede så oprigtig.
Men som altid, når man ikke selv sidder med tømmerne i hånden, kører det ikke som det skal. Jeg er ked af, at jeg har stillet dig noget i vente, som jeg ikke kan indfri, og jeg er pi....irriteret på det skvadderhoved der lovede... bla...bla... bla.

Det bedste råd jeg kan gi dig, er at hjemsøge alle de Falckstationer du kan komme i nærheden af, og spørg efter stationslederen. Måske....

Sorry!!

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : lp12

Dato : 21-09-03 11:46

Hej Thyfoon

Det du spørger om, hedder et multisæt, og det indeholder en Maglite lygte samt et Leatherman multi-tool, plus en special saks. Det er noget redderen kan bestille på et point-system. De får tildelt et vis antal point pr år, og de skal så bruges til uniform og tilbehør.
Som du kan se, er det god kvalitet dette multisæt. Har du fået fat i et ???

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 21-09-03 11:56

så har jeg fundet stedet hvor man kan købe det det er et dansk firma der har dem gå ind på www.luna5.dk og fin dem det er inde unde tilbehør til maglight

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 400 point
Dato : 21-09-03 12:07

>Thyfon.

Tillykke

Jeg er glad på dine vegne, at det lykkedes for dig.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : lp12

Dato : 21-09-03 13:40

Hej Thyfoon

Tillykke. Håber du får gavn af det

Hilsen lp12

Kommentar
Fra : lp12

Dato : 21-09-03 13:40

Hej Thyfoon

Tillykke. Håber du får gavn af det

Hilsen lp12

Kommentar
Fra : lp12

Dato : 21-09-03 13:41

Hej Thyfoon

Tillykke. Håber du får gavn af det

Hilsen lp12

Kommentar
Fra : lp12

Dato : 21-09-03 13:46

Så har jeg da vist fået sagt tillykke !!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 21-09-03 14:51

Tak for svaret ram2.
jeg syntes du fortjener point da du har gjort dit til at det lykkes

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-09-03 15:00

>Thyfoon.

Tak - men det er ganske ufortjent. Jeg løste jo ikke dit problem - det gjorde du selv.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 13-11-03 10:26

hvis man er intrasert i tasken så skriv til mig da jeg er begynt at samarbejder med luna 5 så kan takerne fåe lidt billiger 200 kr + porto

Kommentar
Fra : Xingyi

Dato : 03-03-05 22:21

er lune5 blevet nedlagt, står kun deres overskrift og intet andet på deres side?

Kommentar
Fra : icedk

Dato : 11-05-05 18:56

Der er et par andre sites der sælger små førstehjælpssæt i bælteudgave. Har selv et mountain sæt, der indeholder 3 kompresser, bandager, plaster, tøjsaks, alutæppe, 2 kanyler, gummistrop, renseservietter og lidt andet. KANON praktisk da det ikke er større end ca 5cm bred 12cm højt og 3cm tyk. Perfekt størrelse til at ha siddene rundt omkring!

Der er også et sæt i en militær udgave, hvor der blandt andet er et intuberingssæt, plads til håndkøbsmedicin og alverdens andet. Det er så godt nok lettere grønt hehe, men virker alligevel fuldstændigt efter hensigten.

Det civile kan du finde på www.lookout.dk (har ingen interesser i firmaet ud over jeg har købt der før og klart kan anbefale dem). De har flere forskellige sæt - nogle ret store og avancerede, andre små og letanvendelige, men alle i en kanon go kvalitet, fuldt udstyret og nemme at finde rundt i. Hvis du vil se flere muligheder kan du kikke på www.lifesystems.co.uk hvor de endvidere kan bestilles hjem fra via lookout.dk.

Men er det et mellemstort sæt du mangler kan jeg MEGET varmt anbefale det sæt Røde Kors sælger. Det er optimalt til danske forhold og med danske instruktioner osv inkluderet.

Håber det kan bruges :)

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 11-05-05 19:32

Hejsa ja luna5 er desvære blevet nedlagt da han kun køret forretningen på hobyybbasis og han fik nyt arbejder der var mere krævende

Kommentar
Fra : jensthybo

Dato : 30-08-05 10:24

Hej
Hvis du ikke har fundet din taske endnu kan du prøve dette sted: www.samarit-shoppen.dk
/Jens