/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lydkort konflikt
Fra : slyng
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 27-12-01 15:56

nu har jeg lige installeret ADSL og derfor Netkort i min gamle PC. Før havde jeg alm. ISDN og kørte med skærmkort og lydkort. Problemet er nu, at når jeg har mit lydkort i, konflikter det med mit netkort på en eller anden måde. Jeg kan simpelthen ikke komme på nettet/mail. Mit netkort virker først når jeg tager lydkortet ud. Jeg har 3 slots på mit kort. En ISA en PCI og en delt. Jeg har prøvet alle kombinationer men intet løser problemet. Mit netkort sidder i ISA slot, mit skærm kort tager en PCI og så har jeg een tilbage. Er der nogle der har prøvet det her før, og har løst det?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 27-12-01 17:17

Hej slyng

Umiddelbart ville jeg da mene, at dit Netkort skal sidde i et PCI slot.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : slyng

Dato : 27-12-01 17:30

Vestergade: Mit netkort er til ISA og kun ISA. Som sagt er det en ældre PC (Siemens)

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 27-12-01 17:36

Måske kan det dreje sig om om en opdatering af Bios. Har du opdateret dine drivere til Grafik ??

Kommentar
Fra : slyng

Dato : 27-12-01 17:41

Øhhh...fisk. Jeg har ikke opdateret min Bios på noget tidspunkt. Er det da det der er galt tror du? Som nævnt virker det hver for sig bare ikke sammen.!

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 27-12-01 18:46

Det kan meget vel være, at du skal opdatere Driverne til dit Bundkort,-samt installere den den sidste nye Biosopdatering. Netop det at de virker hver for sig,-men ikke sammen, kan skyldes at dit Bundkort trænger til noget nyt indput.

Kommentar
Fra : slyng

Dato : 27-12-01 19:16

Det lyder som en mulighed. Jeg kan da prøve. Hvor finder jeg biosopdateringer/drivere (jeg har jo installeret drivere til netkort som den default finder ved boot) men biosopdateringer, hvor er de?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 27-12-01 22:26

Du skal finde ud af hvad dit Bundkort hedder,- så søger du efter deres Hjemmeside, samt din Version af Bundkort,-temmelig sikkert er der en opdatering til det. Du kan prøve at tage et kik på disse sider,-ang. Opddateringer: http://www.wimsbios.com/ http://www.mrbios.com/ http://www.driverguide.com/ http://www.driverworld.dk/
http://www.driverupdate.com/ http://www.i-opensearch.com/computers/hardware/components/motherboards/

Har du ikke en Manual til dit Bundkort ?? Det ville lette arbejdet lidt. Kører du Pentium eller AMD ??

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : slyng

Dato : 28-12-01 17:15

Jeg har desværre ikke en manual til mit motherboard. Det er dog et Pentium, det ved jeg. Det er en Intel processor. Men jeg kan vel gå ind i min Bios opsætning og se hvad det er for en version eller sådan noget?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 29-12-01 00:03

Skal du updatere din BIOS og du ikke ved hvem der har produceret dit Motherboard kan du se på det nummer der står i nederste venstre hjørne på den skærm hvor Ram'en tælles op ( tryk evt. på Break/Pause ).Her efter kan man på internettet finde lister over de forskellige producenter der findes. Det er nemlig sådan at alle der producere motherboards, får tildelt et nummer af for eksempel AWARD ( en BIOS prooducent ). Ud fra dette nummer kan man finde frem til den producent som har produceret ens motherboard. Nummeret står i starten når man booter sin computer. Det kan foreksempel være fedt at vide hvem der har lavet ens motherboard, når man står og skal bruge en ny flash BIOS. Her er der et par adresser til internettets BIOS guider.

på den Addr. jeg gav dig i forrige kommentar : http://www.wimsbios.com/ kan du Downloade en Bios-dedektiv,-som fortæller dig det du har brug for at vide for at søge efter en opdatering.

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-01 00:04

Fortsat :

Ovenstående er et udpluk fra: http://www.pc-care.dk/index.asp?P=/gor_det_selv.htm
En utrolig lærerig site.

Kommentar
Fra : slyng

Dato : 29-12-01 13:48

Jeg kan se i mit boot-billede at det er en PhoenixBIOS version 4.05 rev. 1.05.943 (det gør mig ikke klogere sådan umiddelbart. Men på nogle af de sider du henviser til kan jeg se at der er updates til Phoenix drivere, men det ser også ud til at det er noget man skal være forsigtig med. Du har tilbudt meget hjælp, og du får dine points. Jeg må prøve at læse mig til resten. Jeg ved ikke om det løser mit problem, men hvis det ikke gør så skidt, så er jeg da blevet det klogere.

Hilsen
Slyng

Godkendelse af svar
Fra : slyng

Dato : 29-12-01 13:49

Tak for svaret vestergade.

Jeg prøver mig frem.