/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Telia Fastnet går ikke sammen med Tele2A~
Fra : altformaend.dk
Vist : 245 gange
50 point
Dato : 10-07-03 15:16

Hejsa Alle,

Jeg har lige fået en AHA oplevelse fra Tele2ADSL. Efter at have tilmeldt mig deres ADSL kampagne på internettet, og oprettet fastnet hos Telia for at kunne få Tele2ADSL, finder jeg til min store skuffelse ud af: Man må/kan ikke have fastnet hos Telia og ADSL hos Tele2......

Så vidt så godt, MEN......

Jeg har forud for bestilling af ADSL haft fat i Tele2ADSL medarbejdere, og hele 2 gange fået at vide at man bare skulle have fastnet hos en eller anden udbyder, også var det ikke noget problem for Tele2 at levere ADSL???!!!!

Så er det man spørger seig selv, og Tele2 medarbejdere er lige kvalificeret uddannet???

Er der andre der har oplevet det samme????

/altformaend.dk - copyright 2003

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 10-07-03 16:57

Hvad er deres begrundelse for at det ikke kan lade sig gøre?

De vil sikkert gerne have dig som fastnet-kunde også, men det er jo netop blevet lavet om i lovgivningen, at man blot skal have et fastnet abonnement hos en eller anden udbyder.

Kommentar
Fra : permoller

Dato : 10-07-03 23:17

Er det ikke blot på grund af din binding i Telia, Tele2Adsl kræver jo et fastnet abb. og det kan de ikke give dig hvis du stadig er under binding i Telia !

Kommentar
Fra : altformaend.dk

Dato : 11-07-03 09:24

Citat:" Tak for din bestilling af Tele2 ADSL. Din fastnetforbindelse er udporteret fra TDC's netværk. Vi kan ikke tilbyde dig ADSL, før du har flyttet din fastnetforbindelse tilbage til TDC. Tele2 ADSL kan kun oprettes i TDC's netværk"

"HVAD BETYDER DET - OG HVAD SKER DER NU? "

"På baggrund af ovenstående problemer kan vi ikke oprette Tele2ADSL hos dig. Vi annullere din bestilling og beder dig flytte din fastnetforbindelse tilbage til TDC. Når din forbindelse er flyttet, skal du bestille Tele2ADSL igen på www.tele2adsl.dk "

"Hvis du ønsker en udbybning af ovenstående eller oplysninger om andre typer af internetforbindelser, beder vi dig kontakte Tele2ADSL support på tlf. 7730 1321 alle hverdage fra kl. 8:00 til 20:00 og i weekenden fra 10:00 til 18:00 "

Det er hele brevet..

/altformaend.dk - copyright 2003

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 11-07-03 13:46

Har du så prøvet at ringe???

Kommentar
Fra : altformaend.dk

Dato : 11-07-03 15:50

Ja, det har gjort. Hele 3 gange, og fået det samme svar, de beklager misindformationen, og der er ikke andet at gøre end at skifte til TDC, og så tilmelde sig igen.. træls ting....

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 11-07-03 15:55

Jamen, hvad er begrundelsen?

Er det et teknisk problem eller vil de bare ikke acceptere at du betaler penge til Telia.
Teknik kan man ikke gøre så meget imod. Men hvis der er tale om noge aftale-fusk mellem Tele2 og TDC, så er det da direkte ulovligt.

Kommentar
Fra : altformaend.dk

Dato : 22-07-03 10:12

Jeg har ringet til TDC, og de kender ikke noget til det. Det må jo være teknisk når ens fastnet linje er udporteret fra TDC eget netværk??!!!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 22-07-03 10:16

Tag fat i Tele2 igen. De har da et forklaringsproblem når 2 af deres teknikere siger du bare skal have et abonnement hos en eller anden udbyder.

Kommentar
Fra : altformaend.dk

Dato : 28-07-03 09:23

Hej hjp1974,

Ja, det er jo også det jeg mener så jeg har skrevet et klagebrev og sendt til ledelsen hos Tele2.
Problemet er jo at de er ligeglade med den enkelte kunde.

Jeg har i denne weekend modtaget et brev om at de indenfor 30 dage behandler min klage, så må vi jo se hvad de finder ud af.

/altformaend.dk

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 21:24

Ved du hvad, det kan være at Tele2 er billigere via ADSl, men alle TDC's priser er lige styrtdykket... Har TDC ADSL 1024/512, fik et brev om at der er nye priser, og får fra den 1. en forbindelse med 2048/512 for 7 kr. mindre om måneden...

P.S. Tele2 er en underudbyde af TDC, dvs at de bruger TDC's netværk, altså lejer sig ind på det, og derfor kommer TDC's kunder altis føst i køen ang. forbindelse...