/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Dagpleje min bare røv... ventelister :-(
Fra : Bolino
Vist : 1096 gange
100 point
Dato : 10-07-03 11:18

Hvad gør man.....?

Vi står med vores datter på 10 måneder som gerne skulle køres ind i dagplejen om 14 dages tid, da moderen starter efter forældreorlov i nyt job den 4. august! (kommunalt ansat i en anden kommune)

Vi står fra nr. 23-30 på ventelisten i alle fire distrikter i byen. Slagelse Kommune har lige fyret 15 dagplejere, og nu skal de børn der har været der have førsteprioritet hos de resterende. (forståeligt nok) men det betyder at vi ikke kan få nogen plads til vores barn. Vi kan skrive os på pasningsgarantien, men så skal vi acceptere hvilken som helst dagpleje, også selvom de ryger og har husdyr mv. Vi ser helst at det er en ikke ryger, efter erfaring fra vores søn, som lugtede af røg da han kom hjem fra sin gamle dagpleje.

Hvad fanden gør vi? Vi er ikke interesseret i at forlænge orlov eller sige job op. Pladsanvisningen er en flok kolde dronninger, som man ikke tør diskutere ret meget med. (de har jo magten) De er så firkantede at de giver folk som er arbejdsløse de frie pladser, også selvom forældrene godt kunne beholde deres børn hjemme. (min kone er i mødregruppe med en som ikke har arbejde, men har fået plads til deres barn. Havde de spurgt hende om hun kunne vente havde hun da sagt ja)

Er der nogen der ved hvad man har af rettigheder?

Hvor er de sorte dagplejere henne i Slagelse?

Skulle man mon starte et bureau for sorte dagplejere?

På forhånd tak for hjælpen! Bolino

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 10-07-03 11:24

Hej Bolino

Det er desværre det evindelige problem. En skam du ikke bor i Kbh. Så var der en dagplejer (sort) klar.

Fortsat held og lykke i den videre søgning.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-07-03 11:56

En lægeerklæring om alergi (røg og dyr) ville måske hjælpe på valget af dagplejer.
Måske et forsøg værd.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-07-03 12:27

Hvis du nu sætter en annonce i lokalavisen eller opslag, der hvor det er muligt, om pasning af barn finder du måske de "sorte" dagplejere.

Hvis I ikke har prøvet det tidligere er det da et forsøg værd.

mvh ans

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 10-07-03 15:25

jeg har selv stået i samme problem, men nu bliver vi så automatisk skrevet op til pasningsgangtien i horsens kommune, og det gjore til at vi skulle aflevere vores søn i stensballe en lille forstad eller hvad man nu kalder sådan en lille flække og der skulle vi med en bus hver morgen som passede af h... til!
Men vi gjore simpel hen det at vi blev ved med at kontakte kommunen og til sidst fik vi så en plads til sønnen, det er nok det eneste at gøre, det er bare med at køre på dem dagligt....! da de helst ikke vel give sig før forældrene vælger at sige det kan være lige meget vi bliver bare hjemme..og det kan ikke være rigtigt...!

Men jeg har læst i en af vores små lokale aviser, at der på sjælland et sted er der nogle pensonister som har startet noget der hedder "lej en bestemor" men om de kun passer børn som er syge tør jeg ikke at sige.. men prøv at undersøge det.. de skal jo ikke have ret meget i løn... de gør det for at lette forældrene og lige så for at de selv har lidt at gå op i...

Håber du/I kan bruge noget af dette...

Mvh lillia

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 01-08-03 17:23

hvorfor kan der ik værer ventelister inde for dagplejen???????
Det er der mange steder.Hvad galt er der i at få sit barn passet i vuggestuer

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 21-08-03 17:02

Jeg ved at her i byen, (Horsens) er der regler for dagplejeren.
Det går på at man ikke må ryge i nærheden af de børn der bliver passet der, dagplejeren skal simpelthen gå udenfor at ryge eller så skal hun gå ind i et andet rum hvor børnene ikke har adgang. Og med hensyn til dyr, må de ikke komme i det samme rum som børnene, med mindre hun har tilladelse til det, iform af et parpir. Hvilken hun skulle kunne fremvise hvis forældren forlanger dette.

Jeg kunne da næsten tænke min til at det samme gør sig gældende over resten af landet..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-08-03 18:34

I Ledøje-Smørum kommune (Kbh.)
Er der røgfri dagpleje, hvis det ønskes.
Der forefindes ingen dyr, hvis det ønskes.
Dagplejeren kan med skriftlig tilladelse have husdyr.
Der er valgfrihed om det skal være vuggestuer/dagpleje.
Overgang til børnehave foregår normalt ved ca. 2,8 år.
Der kan evt. ventes til senere med at flytte til børnehave.
Emesen.