/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
lukke port
Fra : Lrd
Vist : 352 gange
20 point
Dato : 09-07-03 14:00

Jeg har lige installeret sygate personel firewall

Jeg testede med dres scanner og den fandt iorden!
Da jeg så testede med anti trojen online scanner finder den port 1025 åben! kan nogen venligst hjælpe med at lukke den da jeg ikke ønsker nogen skal ind denne vej

MvH Lrd

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-07-03 14:56

Mig bekendt er port 1025 en dynamisk port, som åbnes
og lukkes, alt efter hvornår der er brug for en forbindelse.

Hvis du kører WinXP, 2000 eller NT, kan du hente programmet
Active Ports og se, hvilket program der bruger porten.

Eftersom jeg ikke ved, hvilket styresystem du har, må du
hellere selv finde den rigtige version. Skriv "Active Ports"
i søgefeltet hos Google - så er den hjemme.

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 09-07-03 14:59

Jeg har xp pro... Du mener altså ikke jeg har noget at frygte??

Den skriver:Port 1025 is open
Application(s): network blackjack, ICQ
Trojan(s): NetSpy, Maverick’s Matrix, RemoteStorm

Scan complete!
356 ports scanned
1 open ports found

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 09-07-03 14:59

Jeg har xp pro... Du mener altså ikke jeg har noget at frygte??

Den skriver:Port 1025 is open
Application(s): network blackjack, ICQ
Trojan(s): NetSpy, Maverick’s Matrix, RemoteStorm

Scan complete!
356 ports scanned
1 open ports found

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 09-07-03 15:03

Prøvede det program du linkede til og det skriver at det er : svchost.exe der bruger 1025

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 15:04

ICQ og MSM holder en port åben. Den skal du vist ikke være bange for men ,spørg på http://spywarefri.dk som du jo tilsyneladende kender siden du har scanet for Trojans.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-03 17:35

svchost.exe er din generic host procces som tjekker for opdatering af din Dhcp/dns
ip adresse no problemos.

Du kan også tjekke dine porte her>
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Og er din uPnP port åben så kan du lukke den med dette lille program,læs hvad
der står,du skal oprette en mappe til dette,ingen dll filer kun en exe fil.
http://grc.com/unpnp/unpnp.htm
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-03 17:38

Du kan åbne og lukke den som du vil,din uPnP port, med programmet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-03 18:14
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-07-03 18:21

Prøv at dawnloade dette program og tjek for spyware og andet ubehaligt>
http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1
Manse9933

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 10-07-03 16:00

har både spybot og adaware så det burde være nok!

Det vil siger der ikke er fare på færde med den port 1025 åben??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:03

nej svchost.exe er en system fil

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 10-07-03 16:06

Du mener altså selvom anti trojan siger dnne port er åben og jeg får besked om at visse trojanere bruger denne port

Application(s): network blackjack, ICQ
Trojan(s): NetSpy, Maverick’s Matrix, RemoteStorm

at jeg så ikke skal noget for t lukke den????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:07

har du tjekket dine porte online?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:08

hvilken firewal har du?

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 10-07-03 16:10

jeg har som sagt tidligere sygate personal firewall.. Tester firewallen gennem deres egen hjemmeside og den finder alt ok

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:17

hvis du ikke har disse programmer indstalleret så skulle der ikke være nogle problemer,disse vil kun udnytte denne port hvis du har dem på din pc.Og har du tjekket med spyBot og der ikke er nogle problemer så skulle det være i orden,
svchost.exe tjekker for dns og dhcp/ip adresse for at få den fornyet.

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 10-07-03 16:19

Troede bare jeg kunne få virus når den port står åben! Har fjernet alt med spybot og adaware og bruger dem tit!
Du mener jeg skal tage det roligt så??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:29

ja,virus skal indstalleres ved din egen hjælp dawnloads/e-mails/web sider o.s.v så tar du de nomale sikkerhed hensyn,så skulle du ikke have nogle problemer,der er ikke nogen der kan sende virus til dig gennem en port uden
at du har trojaner o.s.v på din pc.
Manse9933

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 10-07-03 16:34

Den findes ingen virus hverken gennem min egen virus scanner eller mange af de online steder så regner med jeg er skker selvom port 1025 er åben

Kanon hjælp takker

Ha en god dag

lrd

Hvordan giver jeg dig point

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:35
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:41

Du kan klikke på "Accepter som svar" til højre over den kommentar, du vil acceptere som svar.
For at lukke spørsmålet.

Manse9933

Kommentar
Fra : Lrd

Dato : 10-07-03 16:44

Smid et svar så

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:44

prøv at tjekke de forskællige spørsmål og svar på dette link.der mange gode info's https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 nede på siden.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 10-07-03 16:47

kommentar er svar

Godkendelse af svar
Fra : Lrd

Dato : 10-07-03 16:52

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-03 16:55

selv tak