/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Naturkosmetik
Fra : hippiepippi
Vist : 947 gange
40 point
Dato : 09-07-03 09:39

Jeg skal til at lave en god gammeldags omgang naturkosmetik, men jeg mangler gode opskrifter på følgende:

Rensemælk
Body lotion

Jeg skulle være taknemmelig hvis Kandu's brugere kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : danieljensen

Dato : 09-07-03 09:50

Uanset, hvad du bruger af ingredienser skal du sørge for at bruge minimum 70% Aloe Vera.

Kommentar
Fra : danieljensen

Dato : 09-07-03 09:50

Uanset, hvad du bruger af ingredienser skal du sørge for at bruge minimum 70% Aloe Vera.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 09:52

Prøv at se siden her
http://www.mellisa.dk/

Kommentar
Fra : beiv

Dato : 09-07-03 10:54

Hej hippiepippi
Rensecreme til normal/tør hud: 2 spsk. soyaolie, 2 spsk mandelolie, 25 g kakaosmør, 15 g bivoks, 2 spsk appelsinblomstvand, 1/8 tsk boraks, 5 dråber neroli duftdråber.
Til fedtet hud: 1 spsk bivoks, 1½ spsk vaseline, 3 spsk mineralsk olie (paraffinolie), 1 spsk troldnød, 1/8 tsk boraks, 1 spsk citronsaft (siet), 6 dråber citronduftolie.

Der er også Fennikelrensemælk:
1½ dl. kærnemælk og 2 spsk knuste fennikelfrø
Dette skal opvarmes forsigtigt i vandbad i ca 30 min. - stå derefter i 2 timer - si det og kom det på flaske. Stil det i køleskab, hvor det kan holde sig i ca. 1 uge

Håber det er noget du kan bruge
M.v.h. Beiv

Kommentar
Fra : hippiepippi

Dato : 09-07-03 11:34

Hej Beiv

Mange tak for dit svar, det lyder som nogle rigtig gode opskrifter. Jeg er dog på udkig efter en ganske simpel opskrift på rensemælk, med så få ingredienser som muligt. Jeg overvejer at bestille de opskrifter man kan købe hos Urtegården.
Tak alligevel. Jeg giver dig de 40 point hvis jeg ikke får bedre forslag herfra :)

Hippiepippi

Accepteret svar
Fra : glad_pige

Modtaget 40 point
Dato : 15-11-03 21:32

Hejsa Beiv.

Opskrifter og ingredienser fra Urtegården er gode, dem går du ikke fejl af, men ellers vil jeg foreslå at du låner bogen "naturlig hudpleje" på biblioteket, der er rigtig mange opskrifter til alle hudtyper og alle ingredienser kan købes hos Matas og helsekostforretninger.
Jeg har bogen liggende, så hvis du skriver hvilken hudtype du har, skal jeg nok skrive en opskrift til dig.

Godkendelse af svar
Fra : hippiepippi

Dato : 17-11-03 18:09

Tak for svaret glad_pige.

Det er ikke aktuelt længere - jeg har fundet frem til mine gamle opskrifter fra Urtegården.
Tak alligevel, jeg vil prøve at låne bogen du taler om på biblioteket.

Mvh. Hippiepippi

Kommentar
Fra : annemette_n

Dato : 09-07-04 14:39

hej alle sammen,
jeg leder med lys og lygte efter forskellige opskrifer på "gør det selv" cremer, da jeg er allergisk over for parfume, og det der kaldes nnf, så hvis nogen har nogle gode opskrifter på cremer uden disse to stoffer til en meget tør hud ville jeg gerne have lidt hjælp...og hvis nogel er intereseret kan vi måske bytte opskrifter.