/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
svamp...
Fra : mai22
Vist : 2010 gange
50 point
Dato : 09-07-03 08:29

Jeg mener at have hørt at man kan smøre skeden med almindelig youghurt hvis man mener at have fået svamp. Er det rigtigt? Og skal det være en bestemt slags youghurt eller kan man bruge alt?

Mai...

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 09-07-03 08:44

Ja det kan du, men det skal være youghurt naturel. Den bruges da den mælkesyrekultur der er i den, er med til at stabilisere din egen flora i skeden.

MVH
Anni.

Kommentar
Fra : mumberry

Dato : 09-07-03 09:10

Jeg har også prøvet yoghurt naturel, men det er noget besværligt at have med at gøre.Derimod har jeg gode erfaringer med Austalian teetreeoil, der har et produkt specielt til dette problem----og det virker.
mvh
mum

Kommentar
Fra : mai22

Dato : 09-07-03 09:20

Tak for svar...
Hvad kan der ellers være galt ud over svamp, når man har utrolig meget udflåd (som lugter lidt af fisk) Har været til lægen et utal af gange, men han kan ikke sige mig hvad der er galt!

Mai

Kommentar
Fra : mumberry

Dato : 09-07-03 09:43

Skift læge!

Lugten skyldes bakterier i skeden, prøv at gå på netdoktor.dk og søg på udflåd så får du et fyldestgørende svar.
mum

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 11:34

Det lyder som en Candela infektion. Gå til læge. Det er ikke en køssygdom og det er ikke farligt, men højst generende for alle parter. Det KAN smitte.

Mvh. 'En mand'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 11:35

Ups.. der skulle selvfølgelig have stået kønssygdom.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-07-03 13:00

Du kan prøve med cultura, men det er altså nemmere med stikpiller..mener du kan få nogle i håndkøb på apoteket. Ved af erfaring hvor besværligt det er med noget i flydende form

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-07-03 13:01

Iøvrigt.. svamp KLØR helt vildt, så hvis ikke det gør det, er det nok ikke svamp, men snarere et spørgsmål om kostomlægning mv. _Lad være _ med at bruge sæbe på udsatte steder!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-07-03 13:05

Undskyld.. jeg får sendt indlæggene for hurtigt istf. at samle dem!

Gå KUN med bomuldstrusser..intet syntetisk.

Ikke for stramt tøj.

Ingen sæbe (Hvis du føler dig ækel over ikke at bruge sæbe kan du købe intimsæbe, jeg kan bare ikke huske hvad det hedder, men det ved de på apoteket.)

Youghurtstikpiller.

Hvis du cykler meget, så vær opmærksom på at din sadel er beklædt med noget, der IKKE er syntetisk. Sæt et bomuldsbetræk på.

Alt det skulle gerne hjælpe på dit udflåd.

mvh Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 13:30

skingur -> Tag mit indlæg alvorligt. Hér taler jeg af erfaring og mai22's symptomer :

[citat]
utrolig meget udflåd (som lugter lidt af fisk)
[/code]

Tyder, uden at jeg på nogen måde har medicinsk ekspertise, som om hun har en Candela infektion. Behandlingen er simpel og tager ca. 1 uge. Candela kendetegnes ved oven nævnte symptomer. Hvis udflådet iøvrigt er hvidt er der slet ingen tvivl. Candela kommer af latin og betyder: Lysende hvid.

Undskyld mia22 men, jeg syntes at skingur tog lidt let på dit problem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-07-03 14:39

Til mia22

Det kan vel også bare være at syreballancen er i uorden.... istedet for youghurt mm. vil jeg foreslå dig, at gå på apoteket og købe "vivac" det fås både som stikpiller og som sæbe. Det er ret effektivt og holder syreballancen i orden .....og så er det ikke voldsomt dyrt

// Toupie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-07-03 17:52

hov, mit indlæg er skam seriøst ment. fx fik jeg selv problemer, da jeg cyklede meget.. både pga sadlen og mit undertøj.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-07-03 17:52

Og Mai har jo været ved lægen et utal af gange, som hun selv nævner!

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 09-07-03 20:39

Vil lige sige at der på det der Australian Teetreeoil står at det ikke må bruges til invordes brug...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 20:49

Muligvis hjælper alle jeres råd mia22. Candela kan sikkert nedkæmpes på mange (også naturmedicinske) måder men, som dreng synes man altså ikke, det er særligt rart. Derfor mia22; Læge eller den veneriske klinik på Bispebjerg Hospital (Ja, den er flyttet derud) hvis du bor i København. Det er anonymt og de kender problemet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mumberry

Dato : 09-07-03 23:32

Til anniRKK
Det teatreeoil jeg omtaler er faktisk beregnet til at putte op i skeden som stikpiller med aplikator.
mumberry

Kommentar
Fra : mai22

Dato : 10-07-03 08:00

Vil lige sige tak for alle de gode svar. Det skal lige siges at mit udflåd er helt hvidt og det klør meget i skeden. Er det så helt sikkert Candela infektion??? Og er det det samme som svamp???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 09:31

Undskyld, det hedder da vist Candida albicans IKKE Candela adicans. Jeg fik blandet et par stavelser rundt:

http://www.serum.dk/sw662.asp

Ja, det er det samme men, der er flere typer. Det ta'r ca. 3 dage at lave en analyse af hvilken type. Dvs. Går du til læge eller klinik mandag, skulle du kunne få svar i løbet af samme uge. Jeg synes det er helt iorden du spørger her på kandu, istedet for som mange piger, desværre, bare at la' stå til. Dét er nemlig ikke rart for nogen parter. Jeg vil tro det er den alm. type du har men, mai22 : Læge.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 10:54

Jeg vil altså ikke give molokyle ret! Hvidt og klør er IKKE nødvendigvis lig med en candida. Prøv i første omgang med youghurtstikpiller. Hjælper det ikke i løbet af to dage, så går du til læge. Du skrev du havde været ved lægen et utal af gange.. hvad har han gjort for at tjekke det?

Det er ikke fordi jeg er lægeforskrækket eller ikke synes, man skal gå til læge, når man fejler noget, men hvis det kan klares med at gå med bomuldstrusser, bruge youghurtstikpiller osv - og lægen iøvrigt ikke kunne gøre noget ellers - så synes jeg bestemt, det er værd at prøve. Du kan jo prøve indtil du får en tid ved lægen...der er jo gerne et par dages ventetid.

Mine tidligere svar var meget seriøst ment..jeg kan huske jeg troede jeg havde fået en forfærdelig kønssygdom, for det kløede helt utroligt og var varmt...lå bare med spredte ben og led. Min mor købte en halv liter cultura...åh, bare det at smøre det på første gang lindrede. Misèren var min cykelsadel, kombineret med trusser der ikke var af ren bomuld.. nå ja, og sex muligvis . Men det hjalp altså. Jeg købte etbomuldsbetræk til cykelsadlen, gik med trusser af bomuld... og siden har der intet været. Nu bruger jeg bomuldstrusser, når jeg menstruerer (da er det hele lidt mere sart) og jeg cykler ikke. Tilgengæld rider jeg, men der er min sadel af læder.

God bedring fra Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 11:06

Min erfaring........... Sludder; mine VENINDERS erfaring, viser at det IKKE går over af sig selv. Hverken med eller uden bommuldtrusser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 11:15

Vi taler heller ikke om "af sig selv", vi taler youghurtstikpiller!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 11:15

Vi taler heller ikke om "af sig selv", vi taler bl. a. youghurtstikpiller!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-03 11:34

mia22 -> Det er dit valg. Undskyld, den lille disputs med skingur.

skingur -> læs :

[citat]
Muligvis hjælper alle jeres råd mia22. Candela kan sikkert nedkæmpes på mange (også naturmedicinske) måder
[/code]

Du er kvinde og har sikkert gode erfaringer med dine velmenende råd. De bliver bare ikke bedre af at blive gentaget

mia22 træf en beslutning. Jeg tror ikke vi kommer videre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-07-03 11:39

jow jow, jo oftere man siger noget, jo rigtigere blir det!!!
Nej, jeg mener nu ikke jeg gentog mig selv..jeg uddybede det bare.
Også jeg beklager denne lille diskussion overfor mai.

Mai, jeg håber du finder en løsning på dit problem. Og som Molokylet siger, så skader det jo altså ikke at prøve doktormanden endnu en gang.. du kan jo tage alle disse betragtninger med dig, næste gang du besøger ham.

mvh Christina

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 23-07-03 11:18

hvis du vil være på den sikre side, opsøg en gynækolog.....(få en henvisning...til en speciallist..)
mvh.BS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-03 00:12

mai22, blev du rask? Hvordan?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mai22

Dato : 01-09-03 08:16

Jeg har prøvet de her youghurt-stikpiller, og det har da også hjulpet lidt. Men det er stadig ikke helt godt. Det lugter ikke så meget mere, men der er stadig en del udflåd. Men jeg har nu snakket med flere om det, og de siger at det er faktisk helt normalt at piger har lidt udflåd, så det er nok bare noget jeg bliver nødt til at leve med.
Men i skal have tak, jer der kom med det råd om youghurt-stikpiller. Det har taget det meste af lugten!!!

Mai22

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:23

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>