/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Ny router til CC ADSL
Fra : alling
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 09-07-03 02:13

Hej

Jeg har ADSl hos CC, med deres Cisco 677 router, men nu har jeg købt en D-link 604 med switch, da jeg skal have flere PC´ere på.
Men når jeg kobler det lyserøde kabel fra vægstikket ind i min d-links wan-port, er der slet ikke liv i wan porten...??

Hvilket slags kabel skal jeg bruge for at kunne koble min nye router direkte til vægstikket ??
Eller kan jeg købe en "omformer" og bruge et straight/krydset kabel `??

Thanx in advance

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 09-07-03 09:29

Sidder din Cisco router direkte koblet til din telefon linie? Eller sidder der et ADSL modem imellem?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : alling

Dato : 09-07-03 09:36

Hej HJP

Det sidder direkte koblet på tlf. linien med et alm. fladt 3-benet tlf. stik i den anden ende af det lyserøde kabel der går ind i cisco 677.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 09-07-03 09:43

Hvordan har du så fået det kabel sat i DI-604'eren? Sidder der ikke et RJ11 stik på kablet?

Du har det "lille" problem at din gamle Cisco router laver ADSL direkte om til ethernet. Altså er der både indbygget router og ADSL modem i den.
Derimod er DI-604 en ren ethernet router. Det betyder at den kræver et ekstern ADSL modem mellem telefonstikket i væggen og selve routeren.

Så dit setup vil ikke kunne komme til at virke. Tag hellere det lyserøde kabel ud af 604'eren, da den ikke har godt af at være forbundet direkte til en telefonlinie.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : alling

Dato : 09-07-03 16:47

Hej HJP

Setup er:

væg--rj11 kabel(lyserød)-->cisco 677 (rj11 stik)-->gult rj45 kabel-->DI-604, port 1 (rj45). og derfra bruges port 2-4 til mine pc´ere, så jeg har ikke puttet di-604 direkte på tlf.linien.

Ærligeligt at høre at det ikke vil funke, men mange tusind tak for din hjælp...

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 09-07-03 16:51

Hold lige lidt..................

Har koblet 604'eren i røven af 677'eren? Eller er 677'eren helt ude af forbindelsen?

Kommentar
Fra : alling

Dato : 09-07-03 17:25

ja, har koblet 604 i røven af 677 via enet port på 677 til port 1 på 604 via et krydset kabel rj45.....

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 09-07-03 17:32

Har du prøvet med et lige i stedet for et krydset kabel?

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil koble 2 routere i røven af hinanden? Hvis du bare skulle have koblet flere PC'ere på, så kunne du have nøjes med en switch eller hub.

Kommentar
Fra : alling

Dato : 09-07-03 17:57

Jeg har prøvet alle tænkelige kombinationer at kabler, men som du skriver er problemet jo nok at 677 optræder som adsl modem, og det gør 604 ikke....

Og jeg har KUN 2 routere i røven af hinanden, fordi jeg ville have min egen router, og derfor købte jeg en med indbygget switch. Men lige nu er 677 jo desværre uundværlig grundet adsl modem funktionen...

kunne være jeg skulle skifte til TDC eller Tele2, så kan jeg jo godt smide min 604 på, og sende 677 tilbage til CC

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 09-07-03 19:00

Hvis du ellers er tilfreds med CC, så burde du måske bytte din 604 til en switch. Så burde du være kørende.