/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Tilføjlse til fortrukne?
Fra : amh
Vist : 394 gange
76 point
Dato : 08-07-03 23:20

Hejsa!

Jeg har lavet en hjemmeside http://www.dbhome.dk/amh og vil gerne ha at folk kan huske min side ved at tilføje den til fortrukne. men jeg har sat følgene ind i frontpage express og det skulle virke men det gør det ikke: javascript:window.external.addfavorite(url,title); denne javascript er hentet fra http://www.train-sim.subnet.dk nede hvor der står: Klik her for at tilføje denne side til dine foretrukne!
nogle som kan hjælpe?

venlig Hilsen

Andreas!

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 08-07-03 23:47

http://hjem.get2net.dk/ahome/koder/javascript_foej_til_foretrukne.htm

prøv at kigger her istedet ... kna ikke lige se hvad der er galt med den fra http://www.train-sim.subnet.dk

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-03 23:57

Det er en dårlig ide at tilføje en side til brugerens fortrukne uden der spørges !

Skriv hellere: Tilføj til Fortrukne : TAST CRTL-D

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : amh

Dato : 08-07-03 23:58

Hvad??? kan du ikke uddybe det lidt mere molokyle?? jeg er ikke så god til javascript.. eller retter sagt jeg er overhoved ikke godt til det...!

Kommentar
Fra : amh

Dato : 08-07-03 23:59

mit næste spørgsmål!

Hvordan får man den til at spørge skal startsiden angives... ja eller nej?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 00:06

Som jeg siger; du behøver ingen javascript ! Bare skriv:

Føj denne side til Fortrukne -> CRTL-D

Hvis man kunne automatisk: 'Føj til Fortrukne', sikke et rod. I løbet af 'no time' ville alle adresser du besøgte på nettet være føjet til fortrukne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : amh

Dato : 09-07-03 00:09

OKay nu er jeg med...! kan du så svare mig på det andet spørgsmål?

AMH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 00:10

Uden at vide det med sikkerhed tror jeg at : javascript:window.external.addfavorite(url,title); siger at URL'en i url parameteren er den adresse der gemmes når brugeren trykker CRTL-D............. også en dårlig ide ! Brugeren får gemt en side vedkommende IKKE har bedt om.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 00:12

2. spørgmål : Jeg ved det ikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : amh

Dato : 09-07-03 00:22

ja men jeg mener at når han trykker på feks tryk her for at få denne side som startside når man så trykker så kommer der en besked op hvor der står skal startsiden angives til web adresse ja nej?

det er det jeg mener!!

AMH

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 09-07-03 00:29

hmmm i det link jeg pastede er det et link man skal trykke på for at og så tilføjer den så brugeren har selv valget ...
det ville jeg bare lige tilføje :D

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 09-07-03 00:30

f*** tror jeg går i seng jeg kan værken stave eller formulere mig

nat nat og held og lykke ...

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : amh

Dato : 09-07-03 00:39

Takker!

AMH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 00:42

Se hvordan Brovang gør : http://www.brovang.net/html/kilde/startside.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 00:44

Phylock -> Nat nat.................. zz..............

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-07-03 07:52

hejsa
indsæt dette script i <head>

<script language="JavaScript1.2">
var bookmarkurl="http://www.dbhome.dk/amh"
var bookmarktitle="amh"
function addbookmark(){
if (document.all)
window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle)
}
</script>

indsæt dette link et sted på (for)siden

<a href="javascript:addbookmark()">Bookmark amh</a>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-03 11:02

Hvis man er flink, får brugeren det han beder om. Jeg ville advare bare imod at give brugeren andet end det vedkommende har valgt. Se i dk's eksempel. Der jo teknisk ikke noget i vejen for at skrive :

<script language="JavaScript1.2">
var bookmarkurl="http://www.xxxwebs.com"
var bookmarktitle="amh"
function addbookmark(){
if (document.all)
window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle)
}
</script>

<a href="javascript:addbookmark()">Bookmark amh</a>

...eller at liste et ekstra bookmark ind.
De fleste brugere på nettet kender CRTL-D og dem der ikke gør, kan man jo bare vejlede med en hjælpe tekst.
Feks. Gå til Hovedsiden og tryk CRTL-D for at føje til fortrukne.

Det var bare ment som et godt råd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:23

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>