/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
At blive stoppet på en 45 scooter
Fra : Skumhest
Vist : 1220 gange
70 point
Dato : 07-07-03 17:11

Har nok spurgt om det her for. Bare ikke så direkte.
Men er der nogen der har nogen erfaringer med at blive stoppet på en 45 scooter der ikke er 100% lovlig? Min har fået fjernet skiven så den render omkring 70.
I går blev jeg faktisk stoppet. Men det var nok bare en kontrol om jeg havde kørekort osv. for han spurgte ikk noget til min scooter.
Altså hvad gør de? Er de pisse emsige og splitter ens scooter ad? Eller er de ligeglade bare man kører pænt eller....? Skal lige siges at jeg sjældent kører mere en 50 km/t inde i byen. For en fartbøde kan jo godt gå hen og blive dyr og 70% reglen gælder jo på 45 scooter.

Ville meget gerne høre fra andre der er blevet stoppet på en lettere ulovlig 45 scooter. Hvad er jeres historie. :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-03 17:20

Min søn er blevet stoppet. Han kørte det han måtte, men de tog den med på stationen, splittede den ad, så han agefter kunne hente den i løsdele. Du har bare været heldig.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 80 point
Dato : 07-07-03 17:23

hmm jeg blev engang stoppet på en 30'er hvor skiven var pillet (yamaha BW'S)

jeg var på vej hjem fra skole sammen med en kammerat som kørte på en gammel passola som var voldtunet..! han havde ikke kørekort bremserne virkede ikke og han havde ikke hjelm på.. jeg havde kørekort hjelm på og det var kun skiven der var pillet og få at sige det mildt..!! så kunne man overhovedet ikke mærke at skiven var pillet.!!!!! idioten tog en tur på min men selvfølgelig ikke på min kammerat's... da han kom tilbage ca. 5 min. efter siger han lige så dumt: "den er jo hel vild man, du kan lige så godt sige hvad du har lavet ved den så vi slipper for at tage den med.! - og det endte med at jeg fortalte at jeg havde pillet skiven og nok skulle sætte den i igen og så kørte de og vi gik hjem.. ca 3 mdr efter kom der en bøde til os begge.. 500kr til hver.. hvis de havde prøvet hans var han ikke sluppet så billigt..!! det der gjorde mig lidt harm var at man overhovedet ikke kunne mærket at skiven var pillet..!! men havde selvfølgelig ikke lyst til at de skulle tjekke efter..

det var min historie om at blive stoppet på min gamle scooter.. godt nok ikke en 45 men håber du kan bruge det alligevel..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 07-07-03 17:32

Ans: Var det en 45 knallert eller en 30´er? Og nægtede han at den var ulovlig eller hvordan? (Var den ulovlig??)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-03 17:38

Det var en 30´. De testede den på stedet på en "rullemaskine" og kunne se at den kunne køre hurtigere end den måtte. Det var en patruljevogn, der standsede ham, men de ringede efter en større vogn som så tog knallerten med. Senere hen fik han en bøde på 400 kr. Da bøden ikke blev betalt til tiden fik han tilsigelse om at møde til afsoning, 2 dages hæfte. Bøden blev så betalt.

Mvh ans

Kommentar
Fra : Skumhest

Dato : 08-07-03 16:27

Er der andre der har nogle oplevelser med at blive stoppet? Ville godt høre fra folk der kører på knallert 45. (Har en eller anden fornemmelse at de behandler 30 og 45 knallerter forskelligt.)

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 08-07-03 21:32

Hej får man en større bøde ved at prøve og køre fra politiet?

Mvh Nick

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 21:35

Hvis politiet får fat i dig: Ja

mvh ans

Kommentar
Fra : psycho_bear

Dato : 02-07-04 16:06

Jeg har selv erfaret at det er meget forskelligt hvor alvorligt politiet finder at en scooter eller knallert kører for hurtigt, alt efter hvilket område man befinder sig i, betjentens humør, og alder på betjenten... men har også en fornemmelse af de ser lidt mere alvorligt på 45 scootere...

Godkendelse af svar
Fra : Skumhest

Dato : 13-09-04 14:09

Tak for svaret solgaard.