/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Mit Netværk ...
Fra : DavidP.
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 07-07-03 12:22

Jeg sidder her med 2 puttere som jeg ikke kan få til se hinanden.
Jeg har tæsket rundt på netfaq.dk for at finde en løsning men intet hjalp.

Problemet:
begge coms er sat op til en hub og derfra til tdc´s adsl modem, de er begge på nettet men kan ikke se hinanden.
mine ip adr. jeg får tildelt fra tdc er ikke i samme nabolag, jeg har prøvet at tildele dem private ip´er men så kan de hverken gå på nettet eller se hinanden.

Jeg har klientprogrammet til microsoft installeret, fil og udskriftsdeling, QoS-pakkeplanlægning, NWlink netbios, ipx/spx,tcp/ip.

Begge coms kører xp pro.

er der ikke en supernørd der kan få mine pc´ere til at se hinanden OG være på nettet samtidig ???

Davidp

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 07-07-03 14:32

så udvid dit nabolag. det gøres med subnet mask

Ændre din subnetmask til så begge IP-adresser er dækket feks
PC1ip = 123.321.xxx.xxx
PC2ip = 123.321.yyy.yyy så Mask = 255.255.0.0

fjern netware, det er jo ikke et novell netværk
fjern Netbeoi den køre automatisk over TCP/IP
Fjern ipx/spx - bruges kun af ældre spil og de spil kan alligevel ikke køre på winXP

og sørg for at begge dine PCer heder noget forskelligt under computernavn og helst side i samme arbejdsgruppe.

mon ikke du så er på ?

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 07-07-03 14:53

har du overhovedet hustet at dele dine drev mellem maskinerne ?????

MVH
Niss45

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 07-07-03 16:49

når jeg forsøger at dele mine drev får jeg fejlmed. c. server tjenesten er ikke startet.

De har begge den samme arbejdsgruppe og forskelligt navn.
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at udvide mit nabolag ???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-07-03 17:28

Prøv at gå ud i en kommandoprompt og skrive ping (conputernavn eller ip.. på den modsatte computer)

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-07-03 17:31

Får du så et svar tilbage ??

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 07-07-03 17:48

Ja jeg kan godt pinge den anden com. men kun med ip adr.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-07-03 18:06

ok.. så har du da "hul" igennem

Bruger du nogen form for firewall.. ??

Hvis du søger efter computeren finder du den så.. ??

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 07-07-03 18:16

Jeg har prøvet at søge på navnet men der sker intet.

Når jeg klikker på vis arbejdsgruppe computere tænker den i en krig - hvorefter jeg får meddelelsen: mshome er ikke tilgængelig. Du har mulighvis ikke tilladelse til at bruge denne netværks ressurce.

Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket.

jeg kører ikke nogen firewall andet en den windows selv slår til (selv om jeg slår den fra)

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-07-03 18:22

Hvilken ip køre du med på maskine 1 & 2

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 07-07-03 18:24

Maskine 1 hedder: 80.164.21.116
Maskine 2 hedder: 80.164.21.2

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-07-03 18:42

Hvis du har samme maske på begge maskiner burde det virke..

Prøv lige at køre Guiden Netværksinstallation på begge maskiner

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-07-03 19:01

I kommandopromt C:\>net view
Her burde dine comp. måske vise sig.
Er du administrator når du instiller tilladelserne.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-07-03 19:17

Har du været i netværksteder/computere i nærheden.
Har du været i stifinder>netværksteder>hele netværket>microsoft windows netværk>
workgroup>står der noget her, comp. navne incl din egen comp.
Har du været i netværks og opkaldsforbindelse>er der et billede af 2 comp med forbindelse>lanforbindelse>h-klik>egenskaber>er der hak i Fil og udskrift deling til microsoft netværk.
Emesen.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 07-07-03 19:54

Jeg har aktiveret fil og udskriftsdeling...
inde i netværksteder er der tomt...
Jeg har kørt netværksinstalationen 1000 gange...
Jeg er Administrator.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-07-03 20:13

Lav en mappe på skrivebordet der hedder abc
H-klik>deling>del denne mappe>nu hedder sharenavnet abc
Kan du gøre dette.
Emesen.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 07-07-03 20:26

Jeg kan ikke dele den - men nu er jeg også træt af den lor.. com... så nu formattere jeg svinet og vender tilbage når den kører igen (den kommer med mærklige fejlmeddelser på alt efterhånden.

Men tak for hjælpen (indtil videre)

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-07-03 10:02

En løsning kunne være at installere en LAN-protokol som f.eks NETBEUI http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/itpro/networking/netbeui.asp

Ellers ---> start ---> kør ---> \\192.168.0.2 (du udskifter bare adressen med din egen private ip-adresse)