/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
nokia 3310 med sms problemer
Fra : rikkelc
Vist : 276 gange
20 point
Dato : 07-07-03 10:04

Jeg har haft min nokia 3310 i lidt over et år, og i dag, kunne jeg se at jeg havde fået en sms. Men den ville ikke åbne den, men viste blank skærm. Jeg kunne hverken gå frem eller tilbage, så jeg slukkede og tændte igen. TIlsidst fik jeg beskeden åbnet, og atter var der den tomme skærm. Har rodet lidt med batteri og sim kort ud og ind, har da også fået de fleste smser jeg har gemt frem igen. Før var skærmen bare blank når jeg åbnede dem, og der skete ikke mere. Nu er det en enkelt der af og til driller. Den har aldrig gjort det før. Det skal lige siges at jeg er igang med at skifte fra Sonofon til Telmore, har dog endnu ikke modtaget nyt simkort. Har haft min telefon med i sommerhus. Kan det være fugt eller er det mon virus? Jeg håber på svar. Har ikke lyst til at skulle investere i en ny. Hilsen Rikke.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 07-07-03 10:14

Virus på telefoner findes men de er svære at få! Det kan være at din telefon skal have en softwareopgradering. Dette er gratis iforbindelse med garanti eller koster et sted mellem 100-150 kr ed en af "unlockerne". Find dem på http://www.dkunlock.dk
disse problemer opstår tit på Nokia telefoner da deres software er faktisk noget crap. Prøv at trykke *#0000# og skriv hvilken software du har i og hvad dato så skal jeg fortælle dig mere hvad der er buggy ved den.

Kommentar
Fra : rikkelc

Dato : 07-07-03 13:43

Hej xodeus.
Tak for dit svar.
Jeg er desværre ikke særlig teknisk minded, så jeg spørger lige: det der #0000# det er noget jeg skal skrive på telefondisplayet ikke også ?
og software? JEg har ikke internet på den hvis det er sådan noget du mener? JEg har kun brugt den til at ringe på og sms. Det er via. sonofon og jeg har haft den siden april sidste år. Det eneste jeg har gjort er at jeg fik batteriet skiftet i marts og at jeg har sat nyt cover på den. Er du ikke sød at uddybe software?
Hilsen Rikke.

Kommentar
Fra : dytti

Dato : 08-07-03 02:32

software er det program som får telefonen til at hvirke.
Det sidder i en lille chip inde i telefonen.
Du skal taste *#0000# (stjerne firkant 4 nuller firkant) på samme måde som når du taster et telefonnr.
så snart du har trykket den sidste # ser du et nummer på displayet, det er software-
versionen.

Kommentar
Fra : Rastafari

Dato : 08-07-03 08:19

Det lyder ganske rigtigt at det kan være softwaren/programmet i telefonen der fejler. Når du har fulgt anvisningen fra Dytti kan du se versionen af denne. Den pt. nyeste version hedder 5.87
Har din telefon version 4.57 eller lavere skal du lige være opmærksom på at du efter opdateringen ikke vil kune videresende ringetoner. Det er en funktion de (Nokia) har fjernet.
Inden for garantiperioden er det ganske rigtigt gratis. Er´det ikke det vil det koste ca. 250 kr. på et autoriseret værksted (det er "unlockerne ikke)

Fortsat god sommer

Kommentar
Fra : rikkelc

Dato : 08-07-03 08:52

Hej igen.
Tak for kommentarerne.
Jeg kan se at der står således på min telefon: V05.79 11-11-02 NHM-5.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad det betyder og om det er godt eller skidt?
Hilsen Rikke.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 08-07-03 20:14

Det er en forholdsvis nu version af softwaren og denne såvidt jeg kan se indeholder burde ikke indeholde nogle af de fejl som du beskriver. Så der er nok ikke meget andet at gøre end at besøge din forhandler og banke i bordet (Neeej vel). Jeg ved ikke om du er med i Club Nokia men hvis du er det så får man noget "rabat" når man få sin telefon lavet hos NOKIA (hvis man IKKE har garanti). Husk når du indeverer din telefon til reperation at forlange en tilsvarende model som du kan bruge hele perioden gratis (det har du ret til)

Kommentar
Fra : rikkelc

Dato : 08-07-03 20:40

Hej Og tak for svaret.
Jeg har pt. ikke flere problemer med det, men skal huske at gå til forhandleren hvis det sker igen.
Tak for hjælpen allesammen.
Hilsen Rikke.