/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Office pakken
Fra : ppk
Vist : 210 gange
300 point
Dato : 24-04-24 14:19

Hej.

Hvordan får jeg 100% effektiv fjernet alt der har med min Office pakke at gøre ??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-24 16:04

Du kan bruge Iobit Uninstaller…

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-24 16:07

Download den fra Iobits egen hjemmeside…

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-04-24 17:24

marken84

Nu kan jeg være sikker på at jeg ikke får fjernet evt. Windows ?

Kender jo ikke lige det program, jeg har de seneste dage prøvet Microsoft Support and Recovery Assistant men det kunne ikke fjerne det

Har i mange år bruget forskellige orange Office pakker, og nu har jeg så købt Office 2021 fra ProducktKeys og det var dem der sendte mig et link til det der Microsoft fjerner ting.

Skal lige sige at jeg har kendskab til flere andre der bruger Office 2021 fra PK og det kører optimalt.

Men selv om jeg har brugt Microsofts Recovery, så vender min maskine hele tiden tilbage til min gamle Office 2019 version og det forstår jeg ikke noget af når alt skulle være væk

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-04-24 17:26

Er den free version ok ? der er ikke noget med når man står med talenterne at man så lige skal betale ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-24 17:28

Du kan være ganske sikker på https://www.iobit.com/dk/advanceduninstaller
kun fjerner det du vil have fjernet. Ikke Windows eller noget andet...

Jeg har brugt Iobit produkterne i årevis med ganske gode resultater,
i øjeblikket kører jeg med det i en PRO version.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-24 17:31

Citat
Er den free version ok ? der er ikke noget med når man står med talenterne at man så lige skal betale?

Ja, den free version er ganske fremragende, selvfølgelig har den nogle begrænsninger, men det er vel meget forståeligt, eller fik de jo ikke nogen penge i kassen.
Men til sådanne småting som at rense et program som Office2019 ud er der no problems og det koster ikke noget.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-04-24 18:55

marken84

Tak for nærmere info, jeg forstår godt de skal tjene penge på folk som bruger det til stadighed
men det var i første omgang bare for at være forberedt, så man ikke pludselig lige skal en masse inden man kan komme videre

Vil prøve IoBit i løbet af aftenen

Kommentar
Fra : netop

Dato : 24-04-24 19:35

Klart nok... Det ville jo være lidt træls at strande midt i afinstalleringen uden at kunne gøre det færdig gratis - og det kan du!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-24 19:37

Citat
og det kan du

Lige mine ord

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 24-04-24 20:57

Iobit styrer !

Sidst jeg købte ny computer brugte jeg omgående programmet til at fjerne medfølgende "junkware".

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-04-24 22:27

Citat
Iobit styrer!

Præcis ja

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-04-24 22:49

marken84

Det virker desværre ikke !

Efter at have fjernet office via IoBit, installerede jeg Office 2021.

Når jeg så starter Outlook igen så er den tilbage til min gamle Office 2019, og den ender så med at skrive at den version IKKE er aktiveret

Fatter godt nok ikke hvor pokker den finder den gamle version 2019 frem igen inklusive alle de gamle mails og kontakt personer.

Så nu må jeg vist heller loppe i seng for i dag

Og håbe på en eller anden inden i morgen kan give mig et hint om hvad der går galt.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-04-24 12:23

Kunne det tænkes at man ikke kunne slette licens numre på sin computer ? således at en ny installation af Office 2021 dermed vender tilbage til den gamle ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-04-24 14:22

tjek om det er den rigtige nøgle til office du har

det kan være en office 2016 du har fået i stedet for 2021

du kan tjek det sådan her og slet evt nøglen:

1: Tjek Office-licensstatus

Åbn kommandoprompten som administrator.

Gå for at se ospp-filen, hvor er i

Til Office 2016/2019/2021:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office16 (eller )
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16
Til Office 2013:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office15 (eller )
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15
- kopier stien

- gå til kommandoprompt og skriv

- indsæt den ved at højreklikke med musen eller brug Ctrl + V og tryk derefter på Enter

- skriv igen cscript ospp.vbs /dstatus

Del 2: Fjern eksisterende Office-produktnøgle

For at fjerne din Office-produktnøgle,

- skriv cscript ospp.vbs /unpkey:sidste fem tegn i produktnøglen (og tryk derefter på Enter)

Nu er din Office-produktnøgle allerede blevet afinstalleret.

//Når du åbner en af Microsoft-applikationer såsom Word, Excel, PowerPoint osv.
bliver du bedt om nøgle

når du har kørt f.eks iobit

så tjek om mappen med office stadig ligger i enten i
C:\Program Files\Microsoft Office\ (eller )
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\
og slet mappen (office)

genstart computeren og åben regedit og gå hertil og vælg slet "office nøglen"

computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Office

og genstart computeren igen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-04-24 16:55

dk

Har nu prøvet dette, men får ikke lige noget ud af det

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-04-24 17:39

Ja, op til flere gange....

husk at Åbn kommandoprompten som administrator og gå til mappen hvor office er

under office ligger en undermappe som hedder enten Office14 / Office15 / Office16

ellers søg efter filen "ospp.vbs"