/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke indsætte sidetal i WORD
Fra : Oldboston
Vist : 138 gange
200 point
Dato : 16-04-24 14:28

Når jeg vil indsætte sidetal i Word sker der noget mærkeligt. I stedet for sidetal bliver der indsat en gammel tekst fra et dokument, som jeg har slettet for nylig. Det gælder både i Word 2003 og den nyere version. Jeg bruger Windows 10 på min PC.

Der må være noget, jeg sjal rette. Men hvordan? Håber på hjælp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-24 14:36
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 16-04-24 14:45

Tak, Eyvind, du har tit hjulpet mig. Men i dette tilfælde er problemet et andet. For når jeg trykker på ikonet SIDETAL under INDSÆT, og vælger en af mulighederne for sidetallets placering, ØVERST NEDERST etc. kommer der kun en tom fane til højre for ikonet, og der kommer intet sidetal på siden. Hvad Søren kan der være galt. Det har virket fint i årevis.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-24 15:32

Tja det er længe siden jeg har brugt word...........nærighed.
Men kan du ikke skrive i den fane.

Og du har vel prøvet at lave et nyt dokument.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-04-24 18:54

Måske du skal smide kr. 178,- efter en ny version 2021

https://www.productkeys.dk/produktkategori/software/microsoft-office/

Den gamle version bliver vist ikke supporteret mere.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-04-24 21:25

Du kan prøve at markere den indsatte tekst og trykke Shift+F9 så skulle den vise feltkoder.
Feltkode for sidetal er page, som jeg husker det. Uden at have word ved hånden.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-04-24 21:29

Hvis page erstattes af noget gammel tekst, kan der være en fejl i autokorrektur, Det kan du se hvis du skriver page, og hvis teksten også kommer, er du tæt på en løsning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-04-24 11:35

Jeg ved af erfaring at word versioner fær 2010 ikke virker korrekt på windows 10.
Måske virker den hvis du emulerer en gammel windowsversion.