/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lille spejl på væggen der.
Fra : Leif7
Vist : 149 gange
100 point
Dato : 10-04-24 11:19

En flok gamle kvinder fra Schweitz har fået Menneskerettighedsdomstolens for at politikerne ikke har gjort nok for at skærme dem for klimaforandringer.

Måske skulle de fortælle om deres eget lange livsforløb, om de eller deres familie har levet 100 % økologisk, undladt at tage varme bade, ikke have varme i huset og kun leve af kold mad.
Undgået al bilkørsel, flyrejser eller undgået jobs der havde den mindste indflydelse på klimaet samt fravalgt breve i postkasserne idet postbudene bruger brændstof.

Hvis politikerne for 60 år siden havde beordret nedskæringer på 75 % af energiforbruget overalt ........... man tør ikke tænke på konsekvenserne ......... og de dengang unge damer havde klart været modstandere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-04-24 17:25

Den er godt fundet, Leif7.

Dobbeltmoralen, og galskaben længe leve.

Folk råber og skriger, mod forurening. Alligevel står de i lange kø`er i lufthavnene, for at komme på ferie. Der er mellem 8.000 og 10.000 fly i luften, døgnet rundt. Året rundt.
Og biler......jeg behøver vist ikke at nævne mere.

Og dog...jeg synes den fortjener en gentagelse: Daværende minister og formand for SF, Villy Søvndal (Villy sleepwaley), tordnede altid mod bilismen, på grund af dens forurening. Meget ubelejligt kom det pludseligt frem, at han selv kørte i en 8 cyl. diesel Landrover, fra Sønderjylland til København. Vel den mest forurenende bil der findes.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-24 19:48

Skøre kællinger er der alle steder på kloden - og der bliver desværre flere og flere.

Buuuuh hu, det er naboen skyld, at jeg har fået rynker i røven. Han fyrer i brændeovn, gør han. Og mit røvhuld tåler kun brændeovnsrøg fra min egen skorsten.

Jeg vil ha'...... jeg forlanger..... jeg kræver......Uff.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-04-24 21:14

Citat
Alligevel står de i lange kø`er i lufthavnene, for at komme på ferie.

Samtidig er der underkapacitet af fly i år.
Mange af de unge kunne sagtens blive hjemme da deres ferie består i at drikke sig i hegnet og tage selfies.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-04-24 07:57

Overordnet set mener jeg ikke at det er en sag for Menneskeretsdomstolen.

Iøvrigt har Greta Thurnberg hilst dommen velkommen og håber på at der kommer flere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-24 14:50

Citat
Iøvrigt har Greta Thurnberg hilst dommen velkommen og håber på at der kommer flere.
Tænk, at en snottøs som Greta Tunfisk, kan ha' så meget magt over klimatosserne, det bevidner klimatosserne IQ.