/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Mobiltlf t /store tegn
Fra : lgs
Vist : 137 gange
300 point
Dato : 06-04-24 13:02

En nær slægtning har som resultat af en blodprop fået et så forringet syn, at en ordinær mobiltlf ikke kan bruges til f.eks. sms - da tegnene tegnene/typerne der er for små. Men store tegn fylder jo hurtigt en linie ud i den tekst, man vil skrive - forstår I ikke helt, hvor jeg vil hen, så prøver jeg at uddybe.
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-04-24 15:38
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-04-24 15:47

Der er en del muligheder hvis du søge efter 'telefoner til synshandicappede'!

https://search.brave.com/search?q=telefoner+til+syns+handicappede&source=web

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-24 16:59

Et ikke helt gennem forslag.............lille 7 tommer eller 10 tommer tablet.
Måske brug af kun store bogstaver.
Måske en tablet som også kan bruges til tale og sms. ( fås med holder til simkort)
Jeg har selv en Lenovo tablet, som faktisk bruges til det hele. (rimelig billig).
Der kan skrues op / zoomes ind på teksten.