/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Burde det være tilladt eller forbudt?
Fra : ingelein
Vist : 233 gange
100 point
Dato : 12-03-24 18:45

I den lokale avis læser jeg om en mand, som jeg citerer her, uden navns nævnelse, men hvis det er normen, er jeg da endnu mere nervøs i trafikken.: "Jeg får en times kørsel til arbejde, den tid vil jeg kunne bruge til arbejdsrelaterede telefonsamtaler i bilen, siger xxx.".
Hvad synes i ?
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-03-24 19:45

Nu er det jo nok ikke i en håndholdt tlf.

Uanset om han skråler med når han hører musik - eller har GPS'en tændt - eller han taler i en ikke håndholdt tlf. går vel ud på det samme.......sku' jeg mene.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-03-24 21:33

Kørslen kan også være i tog/bus, det står der ikke noget om

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-03-24 21:52

Citat
Uanset om han skråler med når han hører musik - eller har GPS'en tændt - eller han taler i en ikke håndholdt tlf. går vel ud på det samme

Hvis GPS dimsen fungerer ordentligt behøver man jo ikke at kigge med på skærmen.

Men undersøgelser har vist at telefoner også kan påvirke opmærksomheden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-03-24 22:48

Citat
Hvis GPS dimsen fungerer ordentligt behøver man jo ikke at kigge med på skærmen.
Man kigger heller ikke på sin tlf,

Citat
Men undersøgelser har vist at telefoner også kan påvirke opmærksomheden.
Ja, særlig når man SMS'er. Men der menes en samtale.
Det kan også påvirke opmærksomheden hvis man har passager med.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-03-24 08:11

Der er tale om en større Mercedes, så det tekniske er vel på plads.
Det kræver nok en del tankevirksomhed at drive en virksomhed, så jeg tvivler på om hele opmærksomheden
Kan være rettet mod trafikken samtidig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-24 10:30

Man må jo gerne tale / lytte til sine passagerer i bilen. (Selvom jeg mest lytter til viven )
Som regel spiller vi den med Jacop Haugård / Birthe Kjær - uden at radioen er tændt.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 13-03-24 11:32

Citat
Der er tale om en større Mercedes, så det tekniske er vel på plads.

Alder ? ................... legetøjet kan jo være eftermonteret mens nye biler er født med storskærms GPS og en masse knapper på rattet.