/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Christian Hanibal Stockfleth
Fra : 2601
Vist : 142 gange
100 point
Dato : 28-02-24 15:45

Hvor bliver Christian Hanibal Stockfleth født 1798 i Nykøbing Sogn i Falsters Sønder Herred, Maribo Amt gift med Karen Nielsdatter født 27 okt 1793 i Nykøbing Falster Købstad, Falsters Sønder Herred, Maribo Amt.

Jeg har har søgt i Kirkebogen ca. 1816 da deres datter bliver født 19. jan. 1819 i Nykøbing Sogn i Falsters Sønder Herred, Maribo Amt.

Jeg ved ikke hvor Karen Nielsdatter dør evt i Helsingeør.

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-24 00:59

Ved datterens dåb står der tydeligt, at hun er uægte, så forældrene er ikke gift på det tidspunkt.

Det står også ved hendes konfirmation i Tikøb 1833 nederst på siden:

Frederiksborg amt, Lynge-Kronborg, Tikøb, 1822-1835, KM, Konfirmerede piger - opslag: 23
af 30 opslag
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=380400&side=23

Karen, som både bliver kaldt Nielsdatter og Gabrielsen bor i Tikøb i 1860:

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Tikøb, Havreholm Skoledistrikt, Bøtterup By, Et Hus, 436, FT-1860, D5385
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Christine Haagensen    62    Enke    Almisselem        Sverige
Karen Gabrielsen    67    Enke    Almisselem        Nykøbing Falster, Maribo Amt

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 01-03-24 11:58

Tak for svaret vith.

Nej mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : vith