/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor dør Møllersvend Niels Rasmussen fød
Fra : 2601
Vist : 134 gange
105 point
Dato : 19-02-24 11:54

Jeg søger efter hvor Møllersvend Niels Rasmussen født 20 sep 1826 i Bivstrup, Ovsted Sogn i Voer Herred, Skanderborg Amt og Konfirmation: 1841 første Søndag efter Paaske. i Taaning Kirke, Taaning Sogn i Voer herred, Skanderborg Amt.

Jeg har følgende på ham:

Folketælling-1845.
Skanderborg, Hjelmslev, Skanderup, Vrold, Fuldbro Mølle, 143,
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Jacob Fausing, 39, gift, Møller, her i Sognet
Voldborg Basse, 26, gift, hans Kone, Hørning S., Sk. Amt.
Sørine Fausing, 2, ugift, deres Datter, her i Sogn.
Anders Laursen, 35, ugift, Betjent ved Møllen, Søvind S., Sk. Amt
Niels Rasmusen, 19, ugift, Betjent ved Møllen, Ousted S., Sk. Amt.
Peder Sørensen, 57, gift, [tjenestekarl], Thaaning S., Sk. Amt
Just Pedersen, 17, ugift, [tjenestekarl], [Thaaning Sogn, Skanderborg Amt]
Niels Pedersen, 38, ugift, [tjenestekarl], her i Sognet
Ane Pedersen, 22, ugift, [tjenestepige], Dover S., Sk. A.
Marie Poulsen, 23, ugift, [tjenestepige], Thaaning S., Sk. Amt

Folketælling-1850.
Skanderborg, Vrads, Them, Salten, Et Møllehuus, 113,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Knud Jensen, 30, Gift, Møllebestyrer, Harlev Sogn, Aarhus Amt
Mette Cathrine Madsdatter, 34, Gift, Hans Kone, Vonge Sogn, Skanderborg Amt
Johanne Marie Bolette Knudsen, 8, Ugift, Deres Børn, Harlev Sogn, Skanderborg Amt
Anders Peter Knudsen, 7, Ugift, Deres Børn, Harlev Sogn, Skanderborg Amt
Ane Mette Knudsen, 4, Ugift, Deres Børn, Hadsten Sogn ?, Aarhus Amt
Anton Knudsen, 2, Ugift, Deres Børn, Her i Sognet
Niels Rasmussen, 24, Ugift, Møllersvend, Ousted Sogn, Skanderborg Amt
Peter Sørensen, 19, Ugift, Møllerdreng, Funder Sogn, Skanderborg Amt

Folketælling-1860.
Skanderborg, Hjelmslev, Skanderup, Fuldbro Mølle, [mølle], 194,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Jacob Fausing, 54, gift, Møller, Huusfader, heri Sognet
Walborg, født Basse, 41, gift, hans Kone, Hørning S., heri Amtet
Abigael Sørine Fausing, 17, ugift, [deres datter], heri Sognet
Ane Jensine Fausing, 15, ugift, [deres datter], [heri Sognet]
Adamine Kirstine Marie Fausing, 10, ugift.[deres datter], [heri Sognet]
Marie Sophie Fausing, 8, ugift, [deres datter], [heri Sognet]
Søren Fausing, 6, ugift, [deres søn], [heri Sognet]
Emilie Nathalie Fausing, 3, ugift, [deres datter], [heri Sognet]
Niels Rasmussen, 34, gift, Møllersvend, Ousted S., heri Amtet
Niels Pedersen, 26, ugift, [tjenestekarl], Taaning S., heri Amtet
Niels Sørensen, 35, ugift, [tjenestekarl], Them S., heri Amtet
Knud Poulsen, 18, ugift    [tjenestekarl], Ousted S., heri Amtet
Marie Sørensen, 19, ugift, [tjenestepige],    [Ousted S., heri Amtet]
Ane Kirstine Christiansdatter, 21, ugift, [tjenestepige], [Ousted S., heri Amtet]

Jeg har ikke fundet hvem han er gift med.

Jeg har heller ikke fundet ham efter 1860.

Nogle der ved hvad der skete med Niels Rasmussen efter 1860??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-02-24 22:03

Niels Rasmussen gift med Christine Nielsdatter 2-12-2854:

Skanderborg amt, Hjelmslev, Dover, 1847-1860, KM, Viede - opslag: 9af 19 opslag
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=393985&side=9

Niels Rasmussen død 29-6-1866:

Skanderborg amt, Hjelmslev, Dover, 1861-1878, KM, Døde mænd - opslag: 8 af 25 opslag
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=393994&side=8

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 105 point
Dato : 20-02-24 22:08

De fik også nogle børn:

Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Hjelmslev, Dover, Sveistrup By, et Huus, 101, FT-1860, C4066
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Rasmusen    34    gift    Indsidder, Møllesvend        Ousted Sogn, Skanderborg Amt
Christine Nielsen    34    gift    hans Kone        her i Sognet
Kirsten Marie Nielsen    6    ugift    [deres datter]        [her i Sognet]
Niels Nielsen    3    ugift    [deres søn]        [her i Sognet]

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 21-02-24 14:29

Tak for svaret vith.

Nej mange tak for din store hjælp til mig.

Med venlig hilsen 2601

Kommentar
Fra : vith