/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvordan får jeg billigst fjernet affald
Fra : zebra2zebra
Vist : 206 gange
20 point
Dato : 13-02-24 07:21

På min grund ligger en masse affald. Der er rigtig meget. Hvordan kan jeg billigst få det fjernet.
Jeg har overvejet en bil med en trailer, men det bliver mange ture.
Jeg har overvejet en container, men der skal vist mange containere til, så det bliver nok dyrt.
Jeg har overvejet big bags, men der skal mange big bags til, så det bliver også dyrt.
Hvad er det billigst.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-02-24 09:39

Erkender, at det koster penge at få fjernet alt det affald, der er samlet igennem årene.

Det bliver ikke billigere af at vente.

Accepteret svar
Fra : Leif7

Modtaget 20 point
Dato : 13-02-24 10:28

Jeg tror ikke at big bags er egnede til hverken grønt haveaffald eller skrammel, desuden skal de jo flyttes med en kran eller på palle.

Tal med en vognmand som er vant til det og kan fortælle hvordan kommunens modtageplads tager imod

Minder mig om at man for et halvt år siden ryddede en grund her i nærheden, en "samler" havde fyldt hele bag- og forhave op med alt muligt i en meters højde. Jeg ved ikke om beboeren var i live, men der har været et ejerforhold idet der nu er ryddet og huset er renoveret.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-02-24 13:33

Det kommer helt an på hvad slags affald det er! Kemi affald er sjovt nok dyrere end andet affald.

Det billigste er at sortere affaldet efter type, og få det kørt væk i containere.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 14-02-24 09:49

Det er en gammel rønne, som jeg har købt for at renovere den.
Jeg tror der er lidt fugtigt i huset.
En dag jeg kom ud i køkkenet, lå der en salamander på gulvet.
Og den var levende.

Godkendelse af svar
Fra : zebra2zebra

Dato : 23-02-24 00:14

Tak for svaret Leif7.