/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Den grønne tænketank
Fra : Leif7
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 17-01-24 11:17

"Tænke" ?????

Nu har de fundet ud af at fisk er på linie med kyllinger når det drejer sig om bæredygtighed i fodring af mennesker, køer ligger helt i bund.
Den holder ikke længe da vi er godt i gang med at overfiske i alle verdenshavene hvorved naturen påvirkes meget mere end forskerne frygter.

Bæredygtighed kan man absolut ikke sige om nogle filetter af canadisk vildlaks som jeg købte, af teksten fremgik at de var forarbejdet og pakket ............ i Kina.
Hvor mange kilo CO2 er der blevet udledt i hele logistikken før den laks landede i min mave ........ og iøvrigt stegt på induktionskomfur, ikke på gasplader eller kulfyret havegrill.

PS.
De lavbundsjorde hvor politikerne vil forbyde dyrkning af fødevarer kan i stedet bruges til solceller, det er win-win, så får vi strøm i stedet for Lammefjordskartofler

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-24 17:38

Leif7, hvis du vil ha' respons på dine spørgsmål skal de lyde sådan her.

"Mit TV vil ikke starte op. Kan det være fordi jeg har slukket for kontakten" ?

Eller...................

"Jeg kan ikke skylle ud i toilettet. Kan det være fordi jeg har glemt at betale vandregningen"...?

"Min kone forstår mig ikke. Er det mon fordi jeg ikke har nogen" ?

Held og lykke

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 20-01-24 09:28

Kaptajn-Tommy

Der er vist ikke mange "meningsdannere" her i skuret

Hvis jeg har dummet mig er jeg ikke bleg for at indrømme det hvis jeg har stillet et spørgsmål, dette for at vise dem der giver råd at deres svar ikke er forgæves.

Apropos toilet.
Min udlejer sendte et par folk ind for at skifte mit toilet.
En rigtig mandag ............ det nye knækkede i porcelænet idet de monterede det skævt, nok grundet brug af skruemaskine som jo ikke kan mærke om der bruges for meget kraft, man skal sgu skrue sådan noget sammen med stor følelse så man kan mærke når man skal stoppe.

Nå, de hentede et nyt toilet og fandt så ud af at der skulle bores et par nye huller i gulvet.
Fint nok, men så ramte de et vandrør under fliserne hvor det langsomt sivede ud.
Hele gulvet er nu brækket op og der er ført nye rør. Jeg har vand i køkkenet så jeg kan få en "etagevask", og jeg har fået nøgle til et tilstødende tomt butikslokale til toiletbrug.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-24 09:38

Mon ikke sådan et par VVS`ere, trænger til at blive opdateret.
Hvis de havde fortsat, kunne det ende med hele huset skulle rives ned.

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 20-01-24 13:13

He he

En hobbymand kan jo skifte et sådant lokum eller en vandhane, rent bortset fra at hvis han fumler skal han selv betale, også hvis en inspektør senere anfører noget mistænkeligt hjemmefusk som en K3 i rapporten.

Det er et par ældre gutter, den ene uddannet håndværker som pr kontrakt kører rundt og laver mange småjobs på ejendomme som min udlejer ejer.
Dog kom der en rigtig elektriker da min varmepumpe sidste år knaldede HFI relæet.

Ejendommen er fra 1936, men ikke så elendig som mange af de kondomnerede /og nyere) huse jeg har set blive revet ned i området.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-24 16:56

Jeg har da selv skiftet toilet, som murer. Alt kan laves med følelse og fingerspidsfornemmelse.
Kort sagt: Som at omgås kvinder.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-24 18:52

Grunden til jeg skrev, som jeg skrev var, at der er næsten ingen kandutter der vil tage stilling til miljø og klima.
De spørgsmål jeg sagde du skulle stille, var rent gætværk. Jeg kan jo af gode grunde ikke vide, at du lige netop havde de problemer.

Men for fanden da, sikke et par toilet-amatører

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-01-24 00:13

Jeg har ikke lige så store problemer som politikerne som mener at Danmark kan redde hele verden.

At forbyde jordbrug i lavtlandsområder blot fordi at de "udleder" mere CO2 er flueknepperi, men der er sikkert et par landmænd som er glade for at deres mest mudrede områder bliver udtaget med støtte. Det er min spøg at man så skulle opsætte solceller, men det burde være muligt at plante noget som kan tåle fugt, vokse hurtigt og derved binde CO2.

Toiletamatører .........
Noget godt er der, jeg får et nyt gulv, det gamle var pisseglat og farligt blot ved en smule fugt.

@Mosebaek
Måske min fejl, hans skruemaskine gik død så jeg lånte ham min nyopladede.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-24 15:38

Citat
At forbyde jordbrug i lavtlandsområder blot fordi at de "udleder" mere CO2 er flueknepperi,
Jeg har skrevet det før, og gentager gerne. Hvis co2 skulle være et problem, hvorfor ser man så ikke at få bygget nogle a-kraftværker, de udleder som bekendt intet co2 - eller stort set intet.

Men som det tyske propaganda minister Josef Goebbels sagde: "Folket skal holdes i uvidenhed og i angst, derved kan man styre dem derhen, hvor vi har den totale magt over dem"

Og det sker nu rundt om i vesten.

Læser lige, at Mettes regering bruger så mange penge på spindoktorer, at det er uden fortilfælde.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 22-01-24 07:18

Stemningen for A-kraft stiger og falder i takt med prisen og forsyningssikkerheden på nuværende energikilder.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-01-24 12:35

Der er, heldigvis, fornuftige mennesker der kan se potentialet i A-kraft i Danmark, og i de virksomheder der allerede forsker indenfor området.
At man helt enøjet satser på sol- og vindenergi, er for mig at se en direkte tåbelig, og til dels farlig, energi strategi.

https://denkorteavis.dk/2024/modstanden-mod-atomkraft-forlaenger-klimakrisen/

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 24-01-24 11:07

https://www.avisen.dk/naturforening-efterlyser-fokus-paa-landbrugets-kvael_753921.aspx

Jeg har løsningen som er at dække al landbrugsjord med drivhuse og tilslutte dem anlæg som kan opsamle "udledning" og kun slippe den planteproducerede ilt ud som holder os i live.
Pålægges landbruget afgifter kan de kun sende regningen ...... plus moms ...... til os forbrugere.

Det var vist Pia Kjærsgård som sagde at vi kan jo blot stoppe al produktion og importere vores fødevarer fra udlandet-

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-24 19:47

Citat
Det var vist Pia Kjærsgård som sagde at vi kan jo blot stoppe al produktion og importere vores fødevarer fra udlandet-
I hvilken forbindelse sagde hun det...?

Det lyder som ironi -særligt når det kommer fra et nationalt konservativt parti, som DF jo er.

Har du et link..?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 25-01-24 07:45

Citat
Har du et link..?

Hvad hun havde sagt langt tidligere i debatten kom såmænd fra en anden politiker eller journalist.

Ikke alt hvad politikerne ............ eller du og jeg siger bliver opbevaret digitalt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-24 19:22

Citat
Hvad hun havde sagt langt tidligere i debatten kom såmænd fra en anden politiker eller journalist.
Jeg tvivler ikke på dit statement.
Men det lyder usandsynligt, at det skulle være DF - og især Pia K., som skulle bringe den udmelding til torvs.
De har igennem årene - om nogen - kæmpet for dansk landbrug med ord som, vi i Danmark har den bedste dyrvelfærd, samt vi er mere klimaneutrale indenfor fødevare og landbrug end de er i østlandene.

Derfor undrer det mig, at den go'e Pia K. kommer med den udmelding:
Citat
at vi kan jo blot stoppe al produktion og importere vores fødevarer fra udlandet-

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 26-01-24 00:30

Pia er jo kendt for ironi og bombastiske udtalelser hvad der sommetider har rystet både eget parti og andre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-24 16:27

Jeg læste et eller andet sted i en Schweizisk avis, at danskerne var begyndt at tvivle på, om vind og solenergi var den rigtige vej at gå, og derfor var modstanden blandt dansker, der er i mod VE blevet markant større.

Avisen påpegede også, at korruption og svindel var voksende hos energi udbyderne. (Karteldannelse)

Har det sin rigtighed..? Altså, at modstanden er blevet større???

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 26-01-24 23:01
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-01-24 06:57

Det er værd at følge siden Klimarealisme.dk, der på almindelig dansk informerer om klimaet mm., på en måde der er letforståelig og uden videnskabelig hokus pokus.
Kommentarsporet til deres artikler er også værd at læse!

Gengiver her en artikel ??

*

Løsningen findes på Østerbro.

Jeg var lørdag til barnedåb i Lutherkirken i Randersgade 3 på Østerbro. Udenfor kirken står en bronzestatue af Martin Luther (1483-1546). I venstre hånd holder han biblen, som han fik oversat, så menig mand kunne forstå de lærdes hokuspokus, og med sin højre fod træder han på et afladsbrev, som symbol på at han fik stoppet afladshandlen med synd.

Martin Luther taler til os fra sin grav på trods af, at reformationen af kirken foregik for 500 år siden.
For det er netop løsningen på ”klimakrisen” vi ser her.

De lærdes hokuspokus om ”klima” skal oversættes så menigmand kan forstå det. Dette enorme oplysningsarbejde har Søren Hansen, Karl Iver Dahl Madsen og klimarealisterne allerede gjort et enormt stykke arbejde med. Tak for denne kæmpe indsats.

Nu mangler vi at få stoppet enhver form for afladshandel med livets vidunderlige, guddommelige oprindelsesluftart Kultveilte. For denne ædle luftart er i virkeligheden grundlaget for livet på jorden.
Det er ingen nyhed, at isen smelter. Det har den faktisk gjort de sidste 12.000 år siden ophøret af sidste istid. Og tak for det for ellers kunne vi slet ikke bo her.

Jordkloden er milliarder af år gammel og istider er kommet og gået gennem tiderne helt uden menneskelig indgriben. Det kan en håndfuld lopper, der gør i et splitsekund af jordklodens urgamle historie, ikke ændre på.

Der findes ingen grøn energi. Energi er farveløs. Og de mange milliarder der er spildt på ”klima”, har ikke ændret klimaet en tøddel.

Der findes heller ikke et grønt paradis, som ”klimapræsterne” prædiker om.

Det hele er klimasvindel.

Vi skal reformere den grønne kirke.

Vi er protestanterne.

Kampen er i gang.

Amen.

*

Andre læseværdige atikler:

2023-gyser fra Energinet

https://klimarealisme.dk/2024/01/25/2023-gyser-fra-energinet/

Vores drømmes klima?

https://klimarealisme.dk/2024/01/26/vores-droemmes-klima/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-01-24 09:31

Jeg tror hvis de klima tiltag, vi arbejder med herhjemme, udbredes til hele verden, vil det være mere farlig end Putin.
Alt sund fornuft er jo slået ud. Nu arbejdes der på, at rejse en mølle i Østerild Testcenter på 450 meter. D.v.s. test området skal udvides yderligere. Der kalkuleres bl.a. med at Hjardemål Klit by afskrives som beboeligt. En hyggeligt lille by. Plus flere andre ejendomme i området. Incl. Thylejren.
Træer gror som bekendt ikke ind i himlen, men man tror åbenbart møller kan gøre det.

N.B.: Jeg bor 12 km. derfra, i luftlinje. Kan tydeligt se de røde blinklys fra dem.

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 27-01-24 21:51

Citat
Der kalkuleres bl.a. med at Hjardemål Klit by afskrives som beboeligt. En hyggeligt lille by. Plus flere andre ejendomme i området. Incl. Thylejren.

Men folk vil gerne have brede fremkommelige veje, mobilmaster og indkøbscentre samt musikfestivaler hvor der bliver spillet med 3 gange så høj volumen som nødvendigt ................ men ingen hanegal om morgenen.

Iøvrigt er det havvindmøller der testes.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-01-24 16:10

Citat
Men folk vil gerne have brede fremkommelige veje, mobilmaster og indkøbscentre samt musikfestivaler hvor der bliver spillet med 3 gange så høj volumen som nødvendigt ................ men ingen hanegal om morgenen.

Helt rigtig. Vi skraber samme vej som hønsene, alt efter interesse og overbevisning.
Når der er Thy-Rock i Thisted, kan vi høre det 8 km. væk. Men det får jo så ende igen.

Iøvrigt rigtig, det er havvindmøller. Faktisk fantastisk, de kan monteres der ude.

https://www.tv2nord.dk/thisted/en-ekstra-mulighed-eller-et-urimeligt-dilemma-jens-frygter-for-fremtiden

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 28-01-24 19:16

Citat
at blive boende i deres ejendomme, selvom det ligger for tæt på testcentrene i forhold til reglerne for afstand og støj.

Støj rager mig en papand, dog slukker jeg for min varmepumpe når jeg skal sove.
Man skal vel blot ikke være så tæt på møllerne at man får noget i hovedet hvis de havarerer.

Frank på Kastanjegården fortæller ikke noget, men han har garntrisse også været i diskussioner med naboerne og kommunen om hans vindmølle.
Et spændende projekt med vindkraft til værkstedsmaskineri, men ikke billigt, og Arbejdstilsynet vil også kontrollere det færdige projekt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-01-24 20:07

Citat
Men folk vil gerne have brede fremkommelige veje, mobilmaster og indkøbscentre samt musikfestivaler hvor der bliver spillet med 3 gange så høj volumen som nødvendigt ................ men ingen hanegal om morgenen.
De ting kan ikke sammenlignes med en vindmøllepark.

Vindmøller og solceller er at voldtage den danske natur.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 29-01-24 10:47

Citat
De ting kan ikke sammenlignes med en vindmøllepark.

Nu skriver du som en minister ................ eller dennes spindoktor

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-24 17:43

Citat
Nu skriver du som en minister ................ eller dennes spindoktor Roterende fis i kasketten

Nå nå, så lad os dog kigge lidt på hvad du skrev.

Du skrev for det første:
Citat
Men folk vil gerne have brede fremkommelige veje,
Når ja, så kan de selvfølgelig også acceptere vind/solparker.

Citat
mobilmaster og indkøbscentre samt musikfestivaler hvor der bliver spillet med 3 gange så høj volumen som nødvendigt ................
Når ja, så kan de selvfølgelig også acceptere vind/solparker.

Og endelig kommer trumfen:
Citat
ingen hanegal om morgenen.

Altså, folk er nogle pylrehoveder? Her tænker jeg tit på, om det er hanegal eller rotteplagen fra hønsene folk ikke tolererer......

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 29-01-24 21:09

Det er ikke et must at have høns for også at have rotter.

Sidste år renoverede man kloakkerne i min baggård men der er stadig rotter hos naboen, jeg har kun haft en enkelt mus

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-01-24 16:40

Citat
Sidste år renoverede man kloakkerne i min baggård men der er stadig rotter hos naboen, jeg har kun haft en enkelt mus
Så er alt jo godt. Nyrenoveret kloak og ingen rotter, så er livet igen værd at leve.

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 31-01-24 06:36

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-02-24 15:42

Mange tak. Mine "input" har nu været ret beskedne.

M.