/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikrings spørgsmål.
Fra : vedikkealt
Vist : 257 gange
300 point
Dato : 06-01-24 12:54

Der findes ikke en gruppe der hedder Forsikring, så nu stiller jeg spørgsmålet her, da det handler om skader på en bil.
Jeg bor til leje, og vi har selvfølgelig flere af disse plast affaldsspande til vores sorterede affald.
En af dem er så blæst ind i min bil, og lavet 2 buler i forskærmen.

Hvis forsikring hænger på den skade ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-01-24 14:20

Sandsynligvis din egen. Mange forsikringsselskaber har dækning for “Bilkabuler”, men tag endelig snakken med din forsikring.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-01-24 03:23

storm forsikrg - du er ikke skyld i en spraldekasse på afveje ellers din inbo

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 07-01-24 08:53

Jeg bor til leje i en mindre ejendom med 3 lejemål og har mine "egne" skraldespande som jeg sikrer når det bliver storm, de er et par gange blæst ud på vejbanen hvilket er til fare for trafikken ........ så jeg bruger hovedet uden at tænke på at læse min lejekontrakt, hvor der iøvrigt heller ikke er nævnt noget om snerydning på fortovet som jeg også foretager.

Der er jo forskel på lejeboliger, betaling og tømning foregår på en anden måde når der er 5 eller flere lejemål i en ejendom hvor beholderne kan være større, men det er stadig ejendommen og dens beboere som har ansvaret.
Jeg vil foreslå at du sammen med de andre beboere finder en løsning så beholderne kan sikres,. enten med et stakit eller en kæde med en krog så det bliver let for skraldefolkene at kiomme til.