/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Kia 1,0 picanto årg. 2016
Fra : maxima51
Vist : 231 gange
50 point
Dato : 18-12-23 16:48

Søger hjælp til bremse reparation. Jeg har skiftet kaliber og skiver og slanger på forhjul. Men efter to dage så hanger den i højre foehjul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-23 16:58

Når du siger hænger - mener du så at den ikke bremser på højre forhjul eller vil den ikke slippe igen.
Du har vel også skiftet til nye klodser. ?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 18-12-23 17:05

grunden er sikkert bremsecylinder stemplet der ikke trækker sig tilbage.
Noget mange ikke gider at rense, da det kræver udluftning.

Kommentar
Fra : maxima51

Dato : 18-12-23 17:10

Tak Eyvin.
Hvis jeg manuel trykker stemplet tilbage,så kører det i ca to dage, så slipper den ikke igen,altså hjulet går for stramt.
Jeg har prøvet at skille den nye kaliber af,men kan ikke se nogen fejl.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-23 17:16

hvad med afstande / tykkelser i forhold til de gamle dele.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 18-12-23 17:50

Hvis det er nye bremser, kan der være for meget væske i hovedcylinderen, eller defekt slange

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 18-12-23 17:52

pakningen på bremse stemplet kan vende forkert