/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Man får hvad man betaler for - helbred
Fra : ingelein
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 10-11-23 08:23

Det er da synd for mennesker der er dumme nok til at lade sig lokke til " supertilbud" på alle slags forskønnelser af kroppen. Mit indlæg skrives efter TV dokumentaren om tatoveringer, men gælder også rejser til fjerne lande for at få rettet op på deller, bryster, baller, tænder osv.
Folk må jo selv om, hvad de begiver sig ud i, men bagefter at belaste vores sygehusvæsen gratis og forlænge ventetider for mennesker med sygdomme, der ikke er selvforskyldte, burde medføre betaling for selvforskyldt sygdom.
Der findes selvfølgelig også ordentlige behandlingssteder i udlandet, men folk lader sig lokke af de billigste priser uden tanke for eventuelle konsekvenser.......... det er jo gratis at blive repareret i DK.

Vi er jo blevet alt for kropsfikserede!
Ingeborg

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 10-11-23 11:22

Det fortælles at kulminearbejdere før i tiden fik varige sorte nuancer i huden da de jo også arbejdede med bar overkrop, nok ikke tilladt i dag i de miner hvor man går højt op i velfærden.
Jeg sammenligner dagens mildt sagt afskyelige helkropstatoveringer med minearbejdere som har fået hudafskrabninger hvorved der fremkommer striber og felter, folk burde simpelthen gå til psykolog for at finde ud af om de har brug for at få maltrakteret huden

Selvfølgelig skal hun behandles gratis og med tilskud til antibiotika for den infektion som kan komme af mange andre skader eller hudsygdomme, men evt. ardannelse må hun selv rode med.

For et par år siden da jeg skulle have renoveret bidetøjet spurgte jeg min tandlæge om hun havde repareret skader efter udenlandske tandlægers hærgen, hun nævnte et enkelt tilfælde, men ikke yderligere, nok for at opretholde patienttavsheden.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-11-23 14:47

Og nu alarmerer lægerne omkring kokainbrugerne som får næseborene ødelagt og får huller i ganen af de iblandede glasskår som skal flænse i blodkarrene for at få taberstoffet i blodet.

Vi ser også mange flere tandskader grundet at mange bæller billig sodavand hele dagen hvorved tandemaljen bliver nedbrudt af kulsyre, men flere vil have gratis tandpleje

Sodavand smager sgu ikke engang godt mere, før i tiden var der mere frugtsaft i Fanta og Squash samt i grapetonic og ananasvand.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 12-11-23 16:37

Jah og Fatter får tyndskid af Harbo-øl, især de halv lunkne.
De svider i rynketråden, siger han.

Og Mutter har fortrudt bitterligt, at hun lod sig pierce i de nedre regioner.
Hun er så lavbenet, at piercingen hænger i alle steder hvor hun går.

Åhhh, stakkels Mutter.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 12-11-23 23:24

Ja, jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det må da gøre så forbanned ondt at stå med en fugepistol og møve stadset ind i armen. Avs av

Nå, Urias er det nu fordi hun er lavbenet, eller kan det være fordi ........?

Jeg er også kropsfikseret ingelein men ikke på min egen. Men når jeg ser på en dame, så.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 13-11-23 09:02

Højris

For nogle år siden skulle jeg bedøves, men man havde fumlet med den shunt der var stukket i hånden.Og det var en pumpe der sender væske ind i blodåren, den opdagede det ikke så der blev pumpet ind i kødet.
Det gjorde NAS, min hånd var hævet i flere dage, de trak blot på skuldrene og sagde at det sker nu og da.

En defekt fugepistol ........ tjah, man har også hørt at nogle har fået presset hydraulikolie ind i hånden hvis de har holdt på en slange med et minimalt hul, det er noget giftigt stads.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 13-11-23 17:53

Citat
Nå, Urias er det nu fordi hun er lavbenet, eller kan det være fordi ........?
Hmmmm....ja, jeg tror det er en kombination af for lave ben og for stor en ring. Den er er helt tosset når hun skal op i bussen. Buschaufføren har vænnet sig til at spørge; "Har du løftet op i pubesringen Mutter Fit"
Han kører ikke før Mutter har svaret: Yes, my boy, bare jag klampen i bund.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 14-11-23 20:11

Neiiiiiiiij for hulan da. Mutter sidder i gyngestolen og rokker frem og tilbage imens hun halvvejs messer; "Jesus jesus. Min gud, hvorfor lod du det ske. Tsk tsk tsk. Jesus jesus."

Efter 7 - 8 store snapse blandet med cola, og et par gin og tonic til at skylle efter med, efterfuldt af et par hik og en lang ræben, kom hun til sig selv og fortalte denne grufulde beretning......

Mutter fortalte tårevæddet, at hun var hoppet af bussen og ville skyde genvej hjem igennem en mørk sti som i folkemunde kaldes "Negerens røv"
Det var efterhånden blev så mørkt, at Mutter ikke kunne se en hånd for sig. Da hun pludselig mærker at noget i trussekanten løsner sig, - og ned falder pubesringen. Idet Mutter træder næste skridt jokker hun i pubesringen med det resultat, at Mutter falder omkuld i smerte.
Hun råber på hjælp med ordene " HJÆLP HJÆP, MIT BEN HAR VIKLET SIG IND I MIN PUBESRING. MINE SKAMLÆBER GØR NAS.

Pludselig dukker 2 herrer op, og præsenterer sig som "HUGGA & MUGGA, gynækologer fra Uganda med ekspertise i, at føre rør ind. sagde de med et smil. Mutter bemærkede de hvide tangenter, de havde i munden, de sad snorlige og strålede i det svage måneskin. Modsat Fatters sorte ormstukne ditto.

Nå, sagde den ene, jeg bliver lige nødt til at mærke efter, hvor slemt det står til til.
Ghaneseren stak hele hånden op og grabsede godt og grundigt. Jeg bliver nødt til at bedøve dig med min sprøjte, sagde han.
Mutter mærkede han stak noget ind og derefter blev alt sort.......Og hun kom først til sig selv, siddende i gyngestolen....Pubesringen er pist forsvundet. Er der en af Jer der har set den??

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 16-11-23 19:55

Mutti beder mig, om at udbringe en tak til ALLE Kandutter, som brugte tid og kræfter på, at lede og søge efter hendes pubesring, som hun tabte under ulykkelige omstændigheder.
Tak fordi I vendte hver en sten, undersøgte hver en busk....øh, af alle slags, tak fordi i rodede i jeres nabos skraldespand - og jeres egen, ikke at forglemme, alt sammen "bare" fordi Mutter havde tabt sin pubesring.

Pubesringen er fundet!!!

Fatter opdagede, at pubesringen havde kilet sig fast under hans forhud. Fatter havde lidt vandladningsbesvær, - og efter nærmere undersøgelse af nabokonen fandt de pubesringen.

Mutti var meget lykkelig og takkede nabokonen mange gange. Nabokonen blev lidt forlegen og udbrød beskedent; "Hvad har man da ellers naboer til ?"

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 20-11-23 13:54

EB skrev forleden om en kvinde som ringede til vagtlægen om meget kraftige mavesmerter.
Hun fik standardsvaret, tag to Panodiler og kontakt lægen i morgen.

I stedet satte hun sig i egen bil og kørte ......... med 35 km/t .........til hospitalet hvor de konstaterede tarmslyng der skulle opereres omgående.

Samtidig læste jeg andetsteds at hver sjette udrykning i København drejer sig om unge mennesker der har drukket sig i hegnet.
Okay, jeg er også gået i gulvet nogle gange grundet alkohol, men kunne stadig adlyde min hjerne som sagde STOP.