/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Juhuu, renter !
Fra : Leif7
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 15-10-23 17:24

Danske Bank betaler nu renter på Nem-konti.

0,25 % på indestående over 50.000, lige til en dårlig flaske rødvin efter skat

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-10-23 17:52

Jeg bruger coopbank.

De giver 1 % op til 250,000 kr

over 250.000 kr 2,5 %

uden opsigelsevarsel

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-10-23 17:52

Var det ikke OP TIL 50.000?????

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-10-23 19:27

Åh stakkels Jer. Du må finde en anden bank. Er der ikke noget om, at I har jeres egen lokale bank, som hedder Lollands Bank...? Dem har jeg da kun hørt godt om.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 15-10-23 23:17

Jeg har brugt Danske Bank i 49 år.
Der kommer sgu nok en buket mælkebøtter ind på kontoen næste år

Lollands Bank var ved at fusionere for et par år siden, med hvem vides ikke, men det gik i vasken.

Accepteret svar
Fra : kenwood

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-23 06:32

Jeg bruger pengene, så er jeg fri for at vælge mellem alle de svindlere af banker

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 16-10-23 11:49

Kenwood

Tjaeh, staten vil jo gerne have at vi bruger vores penge for at det kan løbe rundt, på den anden side må vi heller ikke bruge dem alle da økonomien så koger over

Jeg er fra den tid hvor man ikke behøvede at vende sin sin løn i banken, og de sociale ydelser blev udbetalt kontant på kommunekontoret eller gennem postvæsenet.

Jeg oprettede min første konto grundet en meget lusket arbejdsgiver. Jeg var funktionær og skulle som sådan have min løn den sidste bankdag i måneden.
Men faldt den dag om torsdagen kunne kvajet finde på at vente til fredag hvor vi fik vores løn på en crossed check efter arbejdstids ophør, derved kunne vi ikke komme til penge før mandagen efter, han scorede så nogle rentedage idet der kunne gå flere dage end mandagen før pengene blev hævet på hans egen konto.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 17-10-23 13:54

Bille1948

Tidligere på året tilbød Danske Bank at man kunne oprette en ny opsparing som skulle være på mindst 25.000 og højest 50.000 og være bundet mindst et halvt år.
Rentesatsen blev ikke nævnt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-23 20:57

Schweiz har folkestyre og Danmark har folkestyring.

Snart indføres co2 afgift på landbrugsvarer.....læs mad, og kontanterne afskaffes ganske langsomt og alt betaling vil foregår digitalt.
Via nemID og kontoer i bankerne kan staten/moralpolitiet til en hver tid gå ind på kontoen og se, om du har klimasyndet.

Snart bliver aktiv dødshjælp indført, som så senere bliver til "dødspligt" hvis du er havnet på plejehjem som dement.

Læste at svensk politi er infiltreret af indvandrerbander.
Spørgsmålet er så; Hvornår bliver dansk politi infiltreret - hvis det ikke er allerede....?

The answer, my friend, is blowin’ in the wind

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 18-10-23 22:41

Hvis de fjerner kontanter vil nogle grupper blive afskåret fra at gå i butikker.
Jeg har deltaget i blodige diskussioner på EB hvor nogle hyler op om at de digitalt udfordrede, også det simple ved brug af pinkoder, har haft mange år til at lære det.
Folk bliver dejligt sure når jeg fortæller dem at de selv bliver senile en dag, det kan også ramme du og jeg.

Klimasyndere ................ jeg har elvarme og varmepumpe og bruger under gennemsnittet, sidste år 3800 kwt, men min elpusher kan vel sende en sms hvis de i løbet af de næste 6 timer er nødt til at importere tysk brunkulsstrøm, så kan jeg afbryde ved måleren i den periode,

Sverige er fortabt, nu skyder banderne på fjendens familier og de er fuldkommen ligeglade med at de bliver fængslet i mange år da det er et luksusophold.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-10-23 16:23

Citat
Sverige er fortabt, nu skyder banderne på fjendens familier og de er fuldkommen ligeglade med at de bliver fængslet i mange år da det er et luksusophold.

Sådan er -og bliver det, når to kulturer absolut skal blandes sammen.

Nu så vi så vi jo på TV, hvordan de røde journalister er efter politiet fordi de/politiet har mistanke om, at den syriske familie ikke har rent mel i posen. Og for det ikke skal være løgn, sikkert vidste hvor drengen Fahad, befandt sig. Mistanken ulmede om, politiet nok havde dræbt ham.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 20-10-23 08:42

Den syriske familie ........

Visse kulturer har det jo med at reagere voldsomt og råbe op om racisme lige så snart myndighedspersoner vil have fat i dem, det kan ske ved noget så enkelt som når politiet stopper dem ved en trafikforseelse som danskerne også foretager.
Koranen foreskriver jo ikke "almindelig" kriminalitet som de jo selv bliver anholdt for i deres hjemlande med meget hårdere metoder.

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 16-01-24 14:56

Tak for svaret kenwood.