/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Fornuft eller noget....
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 539 gange
500 point
Dato : 04-10-23 21:28

I Danmark betaler vi nogle af verdens højeste skatter. Udgifterne i den offentlige sektor stiger år efter år. Knap 1300 milliarder kroner er vi oppe på.
Vi ved jo alle sammen, hvad de penge skal forestille at gå til. Til forsvaret og politiet, sygehussenge til vores syge, pension til vores ældre og børnehaver til vores børn. Til kernevelfærd.

Men der er noget, der ikke hænger sammen. For vi har aldrig brugt flere penge, men alligevel knager det i alle dele de vigtige dele af velfærdsstaten. Ventetiderne er nærmest komisk lange, de færreste er trygge ved tanken om at komme på plejehjem forsvarets kaserner har huller i taget og rotter på gangene.
Hvad hvis problemet slet ikke handler om manglen på penge? Hvad hvis det hele egentlig handler om manglen på fornuft - og mangel på at prioritere rigtigt og formå at nytænke velfærdssamfundet?

Når kommunerne hundredvis af millioner skattekroner på brandingkampagner og slogans, mangler der ikke penge. Der mangler fornuft.
Når der er mere end 100.000 ansatte i offentlig administration, mangler der ikke penge. Der mangler fornuft.

Når regionerne har ansat 660 nye akademikere de seneste to år, men samtidig har ladet 1.067 sygeplejersker gå, mangler der ikke penge. Der mangler fornuft.
Når man bruger mere end fire milliarder kroner på et nyt IT-system til ejendomsvurderinger, som nærmest har trukket grundvurderingerne i en tombola, mangler der ikke penge. Der mangler fornuft.

Kan vi virkelig være tilfredse med, at kommunerne skærer på handicapområdet, imens de har travlt med at sælge sig selv?
Kan vi være bekendt, at chef- og specialkonsulenter ansat i kommunerne er steget med 739% siden 2006, mens antallet af lærere er faldet med 10%?
Kan vi acceptere, at antallet af kontorstole eksploderer i regionerne, mens antallet af pædagoger beskæres?

Kan vi affinde os med, at udgifterne til offentlige IT-systemer altid løber løbsk, selv når de ikke virker?

Ja, man kan få den fornemmelse, at det offentlige har nogle gange for travlt med at fokusere på farven på neglelakken, når hele benet er ved at blive savet af.

Hvis vi virkelig troede på, at "send flere penge" var en opskrift, der virkede, hvad venter vi så på?
Hvis vi var sikre på, at vi kunne skabe verdens bedste sundhedsmidler udelukkende med flere penge som midlet, havde vi gjort det for længst. Så havde vi lavet den benhårde prioritering.

Jeg anerkender, at der er områder i både kommuner og regioner, hvor det er svært at følge med. Områder, hvor der ikke findes simple løsninger, og som rent faktisk har brug for flere penge.

Men det handler om vilje. Viljen til at prioritere anderledes og nytænke systemet. At vælge fornuften frem for automatreaktionen “send flere penge”. Hvis vi ikke formår at prioritere fornuftigt, får vi aldrig råd til den velfærd, vi alle ønsker.

Så når vi politikere i årtier har diskuteret, om der skal skæres eller tilføres penge til det offentlige, burde vi måske have fokuseret lidt mere på, hvordan vi bruger de penge, der allerede bliver brugt.
Det er vigtigt, at vi minder os selv om, at politiske beslutninger har vidtrækkende konsekvenser. Når vi først har brugt pengene, kan de ikke bruges andre steder.
Derfor er det på tide at fortælle den hårde sandhed om den offentlige sektor: Der mangler ikke penge. Der mangler fornuft.

Det er nogle af grundene til at jeg smuttede til Schweiz.
Kraftme nej, om jeg gider at betale mere til Mette, Lars og Jacobs idiotier. Nul putte!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 04-10-23 22:00

Citat
Det er nogle af grundene til at jeg smuttede til Schweiz.
Tusind tak !

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-10-23 22:18

Det skal du da ikke takke for, "for_lækker, snarere græde, nu er der en mindre til at betale for din forsørgelse.
Nå men, du klarer den nok, Kommunen har jo masser af pengetræer stående i deres baghave....eller noget.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 04-10-23 22:21

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 05-10-23 12:42

Sundhedsudgifterne er stukket af, bl.a. grundet eskalerende medicinpriser

Men befolkningen kunne også hjælpe til.
Stop for helvede med at æde jer livsfarligt fede i junkfood, og at indtage taberstoffer, den adfærd koster kassen i behandlinger.

Og opfør jer ordentlig i trafikken. I sidste uge kom en ung pige livsfarligt til skade da hun sad på en knallert sammen med to andre og forulykkede, alle tre skulle have en kæmpe skideballe af det offentlige som indeholder at de tager sygehuspladser fra personer som er uskyldigt syge men står på ventelister og bliver yderligere forsinket.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-10-23 15:00

Godt skrevet, Kaptajn-Tommy.
Desværre har vi ikke alle råd eller overskud til at smutte til Schweiz.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-10-23 17:06

Citat
Sundhedsudgifterne er stukket af, bl.a. grundet eskalerende medicinpriser
Når du skriver det, bruger du bare en "punchliner" fra div. borgmestre rundt om i landet.

Hvordan forholder du dig til regionernes 660 nyansatte akademikere ?
Eller f.eks, din egen kommune Lolland, som har ansat ikke mindre end 3 kommunaldirektører i en kommune med - efter dit eget udsagn - 40.000 borgere ? Altså en direktør pr. 13.333 borgere.
Jo jo, flot, hvis man har råd til det. Men næppe fornuftigt.

Ukraine, har modtaget penge og værdier for 21 milliarder kroner!! Var det ikke bedre, hvis Ukraine fik de 6 milliarder Mette & Co tilføjer sundhedsvæsnet - og sundhedsvæsnet fik de penge, 21 milliarder, som Ukraine får/fik.

Hvordan forholder du dig til vind og solcelle industrien, som modtager milliarder og atter milliarder i tilskud, men samtidig tjener og høster milliarder i overskud, imens hr & fru Jensen bliver flået af høje priser for noget så banalt, som lys og varme.

Citat
Godt skrevet, Kaptajn-Tommy.
Desværre har vi ikke alle råd eller overskud til at smutte til Schweiz.
Tak tak. Desværre har alle ikke råd til det - og dog. Vii -konen jeg, mere til forbrug i Schweiz end vi havde i Danmark. Det skyldes simpelthen 3 ting. Mindre skat, mindre afgifter på fødevarer og lignende. Huspriser og lejeudgifter er sikker det samme som i DK

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 05-10-23 19:41

Citat
Hvordan forholder du dig til regionernes 660 nyansatte akademikere ?

Det er blot en af mange kritikpunkter, men det vides også at meget almindeligt kontorarbejde i det offentlige nu varetages af akademikere.

Og når man kigger på offentlige stillingsopslag er jobskrivelsen omfattende, ansøgere skal have et CV som kan matche.
Så er det jo over de flestes fatteevne at når der ansættes så "dygtige" djøffer burde de kunne klare jobbet uden at at skulle kontakte eksterne konsulenter.

På et tidspunkt sagde Mette også at der skulle gøres op med det meget pseudoarbejde der foregår i det offentlige, men jeg kan ikke se at der er sket noget.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-10-23 19:05

Tommy

På NRK Text bliver der beskrevet en masse nye forslag til næste statsbudget.
Der er både lort og lagkage, men faktisk en del lagkage til de lavtlønnede.

Det der slår mig er at man vil bruge 2,7 procent af Oliefondet, max er 3 procent, men stadig en helvedes masse penge.
Måske godt at Danmark ikke har en tilsvarende opsparing, vores politikere ville have klattet pengene væk lige så hurtigt som små børn der får penge til slik

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-10-23 20:35

Leif7, hvilken side er det?
Jeg har været inde i dag, men kunne ikke finde det.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-10-23 22:15

Det er spredt over flere sider.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-10-23 20:07

Nå, men jeg kan stadig ikke finde dem.
Men op i anus med det, jeg kan nok leve uden....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-10-23 21:01

Jeg sidder i lænestolen og kigger ud over Genevesøen og småfilosoferer over mit fædreland DK, som jeg holdte så usigeligt meget af lige indtil Mette fik sine klamme fedtfingre i magten.
Jeg har tjent staten i 40 år. Har været udsendt i forbindelse med deres lorte krige. Lige fra Nyrups og til Lars Løkkes. Jeg har set døde og lemlæstede unge mennesker i en fuldstændig unødvendige krige - Kosovo samt Afghanistan.

Da Mette først fik sine før omtalte fedtfingre i magten gik det rigtig galt i Danmark.
Først med hendes grundlovsstridige minkaflivningen. Under minkaflivningen fik hun politiets repræsentant, Thorkild Foged til at agere politiets skarnsknægt ved ganske ulovligt at true minkavlerne med bøder og evt. hæftestraf. Hvilket er dybt ulovligt og skarnsknægten vidste det godt.

Dernæst et hav af slettede mails og SMS som kunne have belyst ulovlighederne.
Dernæst blev covid 19 kørt op i det glade vanvid med mundbind og nægtelse af hospital indlæggelse og besøg hvis man ikke var vaccineret. Det viser sig nu, at der døde ligeså mange af vaccinen som af covid 19.

Hele det danske landskab er gennem voltaget af solceller og vindmøller med milliarder af tilskud til vindbaronerne, det til trods for, at de har milliarder og atter milliarder i overskud, samtidig med at prisen på en basal ting som vand, varme og lys er verdens dyreste. Det er ikke slut endnu, der skal mange flere møller og solceller op bebudes der.

Landmænd bliver svinet til. Nu ødelægger de hav, fjorde og åer. Det til trods for, at kommunernes rensningsanlæg udleder millioner af tons udrenset spildevand, og norske skibe udleder tilsvarende millioner af tons farligt affald i danske farvande. Det overser vi bare, vi har fanget syndebukken.

Behøver jeg at nævne Jacob og lille Lars fra Græsted og deres vælgerbedrag?

Til trods for, at dansken betaler verdens højeste skatter og afgifter er der stadig folk der dør pga. lange ventelister. EN Kæbeoperation ventetid til 2035 altså 12 år. Ventetid på privathospitalet = 14 dage.

Jeg vil heller ikke nævne noget om den proxy krig i Ukraine som Danmark støtter med milliarder og atter milliarder af kroner, fly og artilleri, krudt og kugler.
DET ER VANVID!!!

Der tankerne stilnede lidt af drak jeg resten af min kaffe og sagde til mig selv; Det er ufatteligt at danskerne stemmer på sådan en flok svindlere og bedragere.
Det gør dansken jo, og de bliver ved med det i håbet, om noget andet. Tsk tsk tsk.

Ja, Tommy. Godt du kom væk i tide.

Jeg har kun et ønske tilbage; Må Gud være med Jer, som stadig er underlagt Mettes, Lars og Jacobs klamme fedtfingre.

Accepteret svar
Fra : Leif7

Modtaget 500 point
Dato : 08-10-23 01:51

Ja, det skriger til himlen at der kun er eet sted i Danmark hvor man undersøger og ordner kæbeskader, hvad skal de lave på "supersygehusene" ................
Men kriminelle muslimer som selv er skyld i at blive kniv- eller skudskadet kommer omgående på operationsbordet, når de overlever fortsætter de med at lave ballade selv om de får førtidspension.

Jeg fik tandprotese for 2 år siden, min egen skyld idet jeg ikke havde passet på mine tænder så jeg måtte selv betale noget af det ........... helt fint.
Men jeg havde en medfødt defekt som betød at protesen ikke kunne sidde ordentligt, jeg skulle opereres og det skulle jeg selv betale ...... selv om det var medfødt. Andre medfødte skavanker bliver behandlet gratis.
Og kommunen får en "sidegevinst" i og med de modregner i det tilskud man får fra Sygesikringen "Danmark". Der er faldet dom for at det må de, så man kan ikke klage.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-23 21:16

Til noget helt andet..................

Nu håber jeg inderligt at staten Israel får styr på - læs udryddet - de horder af terrorister der i Allahs navn, terroriserer og myrder løs i Israel for nuværende.

Underligt at tænke på, at samtidig med terrorister har travlt i Israel bliver samme segment pleaset i hoved og røv af Mette, Lars og Jacob. I Danmark, giver de 3 omtalte personager køb på ytringsfriheden.

Gimpen Mette, prøver ihærdig at citerer Thorvald Stauning, som blev kaldt "vores landsfader"
Mette citerer forkert -og når næppe Staunings højder.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 10-10-23 11:07

Hilket folk tilhører egentlig Palæstina inclusive Israel som det hed før Israel blev et selvstændigt område efter afgørelsen i FN i 1948 ?
Det har jo altid været en heksekedel, også før romerne erobrede området, og jøderne havde jo også grupper som angreb englænderne som var militært til stede i hele regionen, men ikke som kolonimagt.
Hvad der foregik kan man få at se i den pragtfulde storfilm "Exudos".

Den helt store udfordring er at palæstinenserne blev underlagt den racistiske religion islam, det viser sig internt i dag hvor det var til mange palæstinensernes fortrydelse at Hamas fik magten ved det sidste valg grundet den store militante del af magten.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 10-10-23 16:19

Tilbage til økonomien.

https://www.avisen.dk/den-stille-depression-koebekraften-er-vaerre-end-30e_743396.aspx

Man viser et billede af en indkøbsvogn, og ved nærmere eftersyn er det vand og ikke hvidvin som er i flasken.
Men artiklen omhandler noget helt andet, ikke dagligvarer, men ejerbolig, bil og opsparing som folket i underklassen roligt kunne glemme alt om,
Det med bolig ....... jeg har en tyk husholdningsbog fra trediverne som omhandler alt om boligstørrelse og varmefyring, men også om indretning, mad og tøjvask, og beværtning ........ sågar sgu også hvorledes man indretter et tobaksskab så der er til gæsternes behov

Et afsnit jeg har moret mig over omhandler boligens eller lejemålets pris, forfatteren skriver at denne ikke bør udgøre mere end 1/3 af husstandsindkomsten for at det skal kunne løbe rundt for familien .............. den håndregel bruger man også i dag på en omvendt måde hvor banken eller kreditforeningen fortæller at man ikke skal købe en bolig hvis prisen på denne overstiger 3 gange den årlige hustandstandsindkomst.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-10-23 19:46

Citat
Hilket folk tilhører egentlig Palæstina inclusive Israel som det hed før Israel blev et selvstændigt område efter afgørelsen i FN i 1948 ?
Det har jo altid været en heksekedel, også før romerne erobrede området, og jøderne havde jo også grupper som angreb englænderne som var militært til stede i hele regionen, men ikke som kolonimagt.
Hvad der foregik kan man få at se i den pragtfulde storfilm "Exudos".

Såvidt jeg er orienteret, er det Iran der helt og holdent står bag Hamas og bestemmer suverænt, hvad der skal ske og hvornår.
Det mest fortvivlende i hele dette miskmask er, at Israel besidder a-våben, det er jeg som sådan ikke betænkelig ved, da Israel er et demokratisk land - i øvrigt det eneste i Mellemøsten.

Det der virkelig bekymrer mig er, at Iran også har, endda med den forhv. præsident Obama velsignelse. Ser du, det er virkelig farligt, da det at være muslimsk ikke er en religion, men en ideologi.
Kommer hele Mellemøsten i brand bliver der verdenskrig med et efterfølgende ragnarok, da hele verden bliver bombet tilbage til år 0

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 10-10-23 22:45

Citat
Ser du, det er virkelig farligt, da det at være muslimsk ikke er en religion, men en ideologi.

Hvilket benægtes af venstrefløjen i Danmark og andre lande og hvor man råber op om at vi skal respektere religionsfrihed.

Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 12-10-23 11:38

Du er en vred mand, Tommy, det lyser ud af dine indlæg. Og du fortæller også, hvorfor du er vred.
Du har endda gjort noget ved det, for hvis det forholder sig, som du skriver, er du nu bosat i Schweiz.

Men jeg har lige et par spørgsmål, som du nok kan svare bedre på end de fleste:

1. Hvad er dit bedste råd til alle de danskere, der ikke lige har økonomi til at slå sig ned ved Genevesøen?

2. Hvordan kan man som almindelig dansker, der er vant til et jævnt og ydmygt liv på jord, få sig et godt liv blandt oligarker og andre milliardærer i de storslåede palævillaer ved Genevesøen?
Skal man tale flydende fransk schweizer-tysk eller russisk?

3. Hvordan i alverden får man opholdstilladelse i Schweiz, der har Europas skrappeste regler for at forhindre indvandring udefra?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-10-23 21:14

Jeg skal svare dig efter bedste evne.

Citat
Du er en vred mand, Tommy, det lyser ud af dine indlæg. Og du fortæller også, hvorfor du er vred.
Du har endda gjort noget ved det, for hvis det forholder sig, som du skriver, er du nu bosat i Schweiz.

Ja, jeg har gjort noget ved det, ja. Det kan andre danskere også gøre, nemlig ved at stemme anderledes end på den flok banditter der sidder på magten i DK for nuværende

Citat
Hvad er dit bedste råd til alle de danskere, der ikke lige har økonomi til at slå sig ned ved Genevesøen?

Som jeg skrev; Stem anderledes end du plejer. Og i øvrigt, er det billigere at bo i Schweiz end i det skatte og afgift plagede DK

Citat
Hvordan kan man som almindelig dansker, der er vant til et jævnt og ydmygt liv på
jord, få sig et godt liv blandt oligarker og andre milliardærer i de storslåede palævillaer ved Genevesøen?
Skal man tale flydende fransk schweizer-tysk eller russisk?

Jeg gider ikke at svare på nonsens

Citat
Hvordan i alverden får man opholdstilladelse i Schweiz, der har Europas skrappeste regler for at forhindre indvandring udefra?

Jeg og konen har boet i Schweiz i et år før (Se mine gamle indlæg her på Kandu - 2015)
Og kan du klare dig selv økonomisk, kan du få opholdstilladelse.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 13-10-23 02:14

Oligarker og andre pengepugere ............

Det er en del år siden, og før EU hvidvasklovene, at Schweitz under pres som måtte opgive deres bankhemmeligheder således at andre lande kunne få deres skat hjem.
Skattely ministater såsom Lichtenstein og San Marino også ......... jeg kendte en direktør som skyndte sig at hæve sine penge i San Marino i kontanter inden det danske skattevæsen fik adgang.

Danske statsborgere må bo udenfor så længe de vil ............. meeeen, hvis de tager hjem og tiden kommer til folkepensionen kan der blive tale om brøkpension. Grænsen er 15 år i, så hvis man har opholdt sig mere end 15 år i udlandet bliver der trukket i folkepensionen.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 13-10-23 11:51

Det var på tide-
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/flertal-enige-indfoerer-37-timers-arbejdspligt/9987941

Jeg forudser voldsomme problemer når mellemøstlige kvinder bliver hevet ind på jobcentrene og anvist arbejde
Der er kulturelle årsager til at mange af dem ikke har været i job i årevis eller aldrig.
Dels sætter deres mænd en ære i at forsørge familien selv om han ikke tjener meget, og dels er mange kvinder ligefrem spærret inde i eget hjem og må ikke gå udenfor uden mandlig ledsagelse, ejheller ikke arbejde steder hvor der er fremmede mænd "som kunne finde på at forføre hende" .... en af islams mærkelige ideer som dog ikke forhindrer sidespring og voldtægter i deres hjemlande.

Og så nedsat kontanthjælp, også for de der kom til landet før 2008.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ny-aftale-sender-10.000-indvandrere-paa-laveste-ydelse/9987583

Da vi naturligvis har og får et større antal ældre indvandrere der skal have hjælp lige som danske ældre må det være oplagt at bruge de arbejdsdygtige indvandrerkvinderr til rengøring eller anden sosuhjælp hos deres egne, det kræver blot en lidt anden planlægning i kommunerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-10-23 20:01

Citat
Grænsen er 15 år i, så hvis man har opholdt sig mere end 15 år i udlandet bliver der trukket i folkepensionen.
Nu er vi ikke afhængig af folkepensionen når den tid kommer. Vi har begge gode pensionsordninger - konen den bedste qva hendes mange årige ansættelse på Nestle, både i Schweiz og på Sjælland.
Det er underordnet - rent økonomisk, hvornår vi vender hjemad igen. Måske aldrig, måske efter folketingsvalget????????? Hvis ikke de røde sataner har lagt landet i ruiner.

Citat
Jeg forudser voldsomme problemer når mellemøstlige kvinder bliver hevet ind på jobcentrene og anvist arbejde
Det var da også på tide, at omtalte segment skal ud at bestille noget. Der kommer sikkert i ramaskrig Husk på, et herrefolk arbejder ikke , det har de dhimmier til.

OttoLudwig, fik du svar på dine spørgsmål?
Eller, skulle du bare ha' luft for indre aggressioner.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-10-23 16:18

100-års hændelse.
Nu vil østvendte kommuner slappe af og ikke begynde at projektere diger og andet bolværk før om 90 år
Men der kan komme krav om at nye boliger skal bygges med f.eks. højere gulvplan, ikke mindst fra forsikringsselskaberne.

Og godt nok er jeg lidt klimatosset, men jeg giver ikke de andre ret hvis/når de påstår at det er menneskeskabte klimaforandringer, men blot en uheldig kombination af højere vandstand i Østersøen og en sjælden storm fra øst ................ udover det er vandstanden fakisk steget 15 cm over flere år hvilket er en klimaforandring.

Desuden var jeg ikke nervøs for at skulle få fodbad i min stuelejlighed her i Nakskov, ifølge et kort ligger min bolig 2,6 meter over vandoverfladen.

Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 26-10-23 13:31

Ja, tak, Kaptajn Tommy. Dit svar besvarede fint mine spørgsmål, som ikke var tænkt aggressive, snarere nysgerrige
Og Leif7 supplerer endda med nogle yderligere oplysninger. Så alt i alt interessante synsvinkler.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-10-23 17:37

Citat
100-års hændelse.
Nu vil østvendte kommuner slappe af og ikke begynde at projektere diger og andet bolværk før om 90 år
Man kunne da for et eksempel, lade være med at bygge boliger tættere på kyster end 300 meter.

Læste at din Borgmester, vil bebygge det nye forland ved Rødbyhavn, helt tæt på vandet.
Men mon dog ikke, at den gode Holger er kommet på bedre tanker...???

Citat
Ja, tak, Kaptajn Tommy. Dit svar besvarede fint mine spørgsmål, som ikke var tænkt aggressive, snarere nysgerrige
Det er jeg glad for at læse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-10-23 19:28

Efterhånden som flere og flere i det nabolag, jeg bor i har fundet ud af, at vi kommer fra Danmark bliver vi mødt af småfnis til høj latter over, at danskerne ikke protestere over at vi/dansken har fået indskrænket vores ytringsfrihed ret kraftigt.

Jeg trækker nonchalant på skuldrene med ordene; "Det er jo en af grundene til, at vi er flygtet fra socialist helvedet. Og har I ikke læst at Mette Minkdræber, først kæmpede for at folk skulle ha' "Arne Pension" og dernæst "Arne plus" for at ende i "Arne plus plus pension" for til sidst at skælde og smælde over, at dem der så endelig modtog "Arne pensionen" arbejdede for lidt og udviste ikke samfundssind.

Åh, hvor jeg føler med Jer, I dovne hunde, som ikke udviser samfundssind

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-10-23 19:35

Jeg glemte i farten......

Hvis nu bare alle lader være med at tegne Muhammed, så skal vi nok få fred.
Og nåja, undgår skrive bøger om sataniske vers.

Og hvis man kan lade være med at gå med svenske landsholdstrøjer i Bruxelles, er det nok også meget fint.

Og man skal endelig heller ikke holde debatmøder om ytringsfrihed med kontroversielle kunstnere.

Og det er måske også en dårlig ide at være dansk-jødisk vagt foran en Bat Mitzvah.

Og nåja, man skal nok også lige lade være med at gå med kippa på Nørrebro.

Og egentlig også helst undgå at være jøde og bo i Israel, for det kan altså også være ret provokerende.

Og for alt i verden undgå at brænde koraner, selvfølgelig.
Men altså, hvis man bare lige husker ikke at gøre det, så får vi fred.

Det siger Lars og Mette selv, nemlig!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 27-10-23 21:21

Citat
Man kunne da for et eksempel, lade være med at bygge boliger tættere på kyster end 300 meter.

Hjælper fedt hvis jorden ikke er højere 3 km inde i i landet.
Jeg tror nærmere på ideen om ved nye projekter at grave veje og gader 1,5-2 meter ned og bruge det opgravede materiale til at bygge på, ved oversvømmelser vil vejene så fungere som opsparing og afvanding ............ og hver matrikel skal have en oppustelig gummibåd
Jeg har ikke hørt om nyt forland ved Rødbyhavn, men på begge sider af nedkørslen til tunnellen bliver der indvundet hav som indtil videre skal være natur.

Hvem er dovne hunde, da jeg var 59 år blev jeg ramt af en lidt sjældnere sygdom som hæmmer mig og faktisk kan slå mig ihjel ved bestemte bevægelser, der er ingen behandling.

Jeg har arbejdet fysisk hele tiden, dog ikke tungt, men folk der har arbejdet fra en kontorstol kan jo også blive syge, lovgivning kan ikke stoppe den naturlige aldersnedbrydning som også rammer personer der ikke har haft en usund livsstil
Og iøvrigt er der mange der har søgt Arnepension og blevet godkendt, men ikke alle i den gruppe er stoppet med at arbejde, de bliver vel ved indtil deres krop eller chef siger stop ....... og lønkroner kan man altid bruge.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-10-23 19:53

Citat
Hvem er dovne hunde,

Det ved jeg heller ikke hvem der er det........
Men statementet stammer fra din egen statsminister Mette Frederiksen, der i en tale mente, at danskerne burde sætte arbejdstempoet op.

Citat
Hjælper fedt hvis jorden ikke er højere 3 km inde i i landet.

Er der ikke diger rundt om Lolland - og det så da ud som om, digerne holdt vandet væk - stort set???

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 28-10-23 20:58

Du skrev jo at man skulle undlade bygninger ved lave kyster.
Men problemet er og bliver værre mange steder i verden.

Diget på Lollands sydkyst som blev bygget efter katastrofen i 1876 var en anden sag, Lolland har som bekendt Danmarks bedste landrugsjord. så det hang garanteret også sammen med at at man i årene efter 1864 ville have så meget jord som muligt da man endegyldigt indså at vi ikke ville få det land tilbage vi havde tabt gennem et par hundrede år.

Min statsminister ................ jeg har ikke stemt rødt i 50 år

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-10-23 22:20

Citat
Du skrev jo at man skulle undlade bygninger ved lave kyster.
NEJ, det skrev jeg ikke!

Jeg skrev:
Citat
Man kunne da for et eksempel, lade være med at bygge boliger tættere på kyster end 300 meter.

Kig selv efter.

Citat
Min statsminister ................ jeg har ikke stemt rødt i 50 år
Du er en fornuftig mand. Leif7

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 29-10-23 10:54

Jeg tror vi taler lidt forbi hinanden, når man ser på kortet over kommende risikoområder er det ganske meget land vi mister ............ man kan ikke forvente at staten, kommunerne og grundejerne bliver fuldkommen enige om hvem der skal betale.
Et helt nyt ådige i Odder brød sammen grundet regn, mon det får et efterspil for planlæggerne og entreprenørerne ........... det ender i mudderkastning

Og jeg stemmer stadig ikke på Mette selv om folkepensionens grundbeløb stiger med godt 4.500 årligt næste år.
Efter skat og evt. regulering af boligydelsen er der ikke meget tilbage, men jeg klarer mig ganske pænt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-10-23 17:36

Efterhånden er tråden blevet for lang. Lad os afslutte den

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-10-23 17:37

Tak for svaret Leif7.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-10-23 02:15

Selv tak.

Vi ses en dag iu en anden tråd