/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Manglende nøgle til lås
Fra : henning1947
Vist : 334 gange
20 point
Dato : 19-09-23 21:58

Jeg har desværre mistet min nøgle til denne lås (dørtelefon)
https://ibb.co/YyHp33L
Skal jeg absolut have fat i en låsesmed, eller kan jeg selv udbore låsen, eller på anden måde "kværne" den, og sætte en ny lås i.
Mvh Henning

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-09-23 22:06

Hvis du bor til leje: NEJ få fat i vicevært

Kommentar
Fra : henning1947

Dato : 20-09-23 08:11

Jeg bor ikke til leje, og der er INGEN andre der har en nøgle til boksen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-09-23 08:51

Det er eget enkelt at udbore låsen med et 8 mm bor. Men køb i forvejen en ny cylinder hos låsesmeden.

Accepteret svar
Fra : Leif7

Modtaget 20 point
Dato : 20-09-23 08:53

Dørtelefon kan man sagtens have i en privat villa eller virksomhed hvor en port ud til vejen kun bliver lukket op for folk og varevogne med lovligt ærinde.

Denne fætter og andre rent mekaniske låse og sikringer på vinduer m.m. er klart svære at afmontere eller bryde op uden at omgivelserne bliver ødelagt, eller at man får en låsesmed til at gøre det.

Det koster ikke en halv bondegård at bruge en låsesmed hvis han kender den, men herefter skal du jo tage stilling til en ny lås eller omstilling af den eksisterende hvis det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-23 11:01

Er det din ejendom, hvor du har mistet nøglen til?

Godkendelse af svar
Fra : henning1947

Dato : 24-09-23 08:14

Tak for svaret Leif7.

Det blev en låsesmed til jobbet.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 24-09-23 09:18

Selv tak