/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Stationær computer med dvd drev
Fra : preb1944
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 29-08-23 19:22

Hej. Står og skal til at købe stationær computer med windows 11.Med vil godt have en med indbygget dvd drev.Har Acer Aspire 1760 eller 1780 det ? Vidst ikke almindelig blandt nyere modeller.
Hilsen Preben

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-08-23 11:48

Ser ikke ud til at der er fysisk plads til et DVD drev i de modeller pga. kabinet typen!
Med der fås altså fine eksterne DVD drev til rimelige priser.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 30-08-23 12:12
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-09-23 15:15

CD/DVD-drev påstås at være for gammeldags (personligt er jeg ikke enig i det) så derfor leveres computere ikke længere med sådanne. Personligt har jeg både USB diskettedrev og CD/DVD-brændere samt indbygget CD/DVD-brændere til min maskine.

De bedste kabinetter som jeg har set (og selv har et par af) og som indekolder båse til bl.a. CD/DVD-drev er fra https://www.chieftec.eu/products/Chassis/7/ATX og Thermaltake. Sidstnævnte skal der ledes efter mellem websider med thermoundertøj.

Ok, det er ikke lige det du søger, men jeg havde selv en HP-stationær hvor jeg blev godt sur på kabinettet. så tog jeg en gammel selvbygget maskine som jeg havde stående på loftet som var i et Chiftec kabinet og flyttede alt over i denne. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Det er denne som jeg skriver på nu.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 01-09-23 16:32

Soren_Steen_Nielsen

Jeg kan også huske den tid hvor vi selv startede med et tomt kabinet, eller fik et firma til at bygge en computer med udvalgte dele, der var f.eks. Zitech og SHG, sidstnævnte senere overtaget af Proshop.
Og dengang var CD-drev og brænder hver for sig, i dag er det i samme drev.